Οποιος έχει δει έστω και ένα επεισόδιο του «Shogun», της επικού χαρακτήρα σειράς του FX που προβάλλεται παγκοσμίως στην πλατφόρμα του Disney+, είχε μάλλον καταλάβει πως αυτή προορίζεται να αιχμαλωτίσει την προσοχή του κοινού και να σαρώσει τα βραβεία. Τα πέτυχε και τα δύο η αμερικανική σειρά, καταφέρνοντας μάλιστα να μη «νερώσει» υπερβολικά τον ιαπωνικό χαρακτήρα της, προκειμένου να προσελκύσει τον δυτικό θεατή – τα ξημερώματα της Δευτέρας επιβραβεύτηκε και με τον αριθμό-ρεκόρ των 18 Emmy, ανάμεσα στα οποία και εκείνο για την καλύτερη δραματική σειρά της σεζόν. Μήπως όμως κέρδισε σε λάθος… κατηγορία;
Ενα «πρόβλημα» με τη σύγχρονη τηλεόραση και τη θαυμαστή, κατά τα άλλα, ανάπτυξή της, είναι ότι κάποιες δημιουργίες της μοιάζουν ακατάτακτες, ενώ άλλες συμπεριλαμβάνονται σε κατηγορίες απλώς και μόνο για να εξυπηρετηθούν ανάγκες όπως αυτές των βραβείων. Οταν για παράδειγμα πρωτοείδαμε το «Shogun» στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, τα πράγματα ήταν αρκετά ξεκάθαρα: μια μίνι σειρά 10 επεισοδίων, η οποία αποτελούσε ριμέικ της αντίστοιχης από τη δεκαετία του 1980, με ορισμένη αρχή και τέλος της ιστορίας της, που άλλωστε ολοκληρώνεται επίσης στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέιμς Κλαβέλ.
Πρόσφατα ωστόσο –και προφανώς μετά τη μεγάλη της επιτυχία– ανακοινώθηκε πως η σειρά ανανεώνεται για άλλους δύο κύκλους, ξεφεύγοντας έτσι από την κατηγορία της μίνι (Limited or Anthology σύμφωνα με την ορολογία των Emmy) και ταυτόχρονα ανοίγοντας τον δρόμο για μια άλλη βράβευση: αυτή του «Baby Reindeer», της σειράς-φαινόμενου του Netflix, η οποία έφυγε από την τελετή απονομής με τέσσερα συνολικά βραβεία. Το «Shogun» βέβαια, όπως είπαμε, δεν κέρδισε απλώς αλλά σάρωσε, αποσπώντας επίσης διακρίσεις για τους βασικούς ηθοποιούς του, Χιρογιούκι Σανάντα και Αννα Σαγουάικ, αφήνοντας έτσι εκτός νυμφώνος σπουδαίες ερμηνείες, όπως π.χ. εκείνη του αμίμητου Γκάρι Ολντμαν στο «Slow Horses».
Η μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς ωστόσο ήρθε στην κατηγορία της κορυφαίας κωμικής σειράς. Εκεί το αδιαφιλονίκητο φαβορί «The Bear», επίσης των FX και Disney+, είδε την πλάτη του πολύ λιγότερο γνωστού «Hacks» του ΗΒΟ, σειράς η οποία έκανε πρεμιέρα το 2021 και έχει ήδη ολοκληρώσει τρεις κύκλους. Από την άλλη το «The Bear», το οποίο απέσπασε τα κορυφαία βραβεία της κωμωδίας στην προηγούμενη τελετή των Emmy μόλις εννέα μήνες πριν –είχαν μεταφερθεί λόγω απεργιών στο Χόλιγουντ– είναι εξίσου αμφίβολο αν θα έπρεπε να βρίσκεται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αν και υπέροχη από κάθε άποψη, η σειρά του Κρίστοφερ Στόρερ είναι βασικά ένα ψυχολογικό δράμα γύρω από την ψυχική υγεία, το οποίο περιλαμβάνει μεν κάποια κωμικά στοιχεία, όμως προκαλεί μάλλον περισσότερα δάκρυα παρά γέλια στους θεατές της. Αξιοι πάντως νικητές, και μάλιστα για δεύτερη συνεχόμενη φορά, οι δύο εκ των βασικών πρωταγωνιστών της, Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ και Ιμπον Μος-Μπάκρακ.