Τα μπλεξίματα του Ντόναλντ Τραμπ με την αμερικανική καλλιτεχνική κοινότητα φαίνεται να συνεχίζονται. Την περασμένη εβδομάδα, ο τέως πρόεδρος των ΗΠΑ –και νυν υποψήφιος– εξέφρασε στο Χ την απέχθειά του προς την Τέιλορ Σουίφτ («τη μισώ», έγραψε με κεφαλαία γράμματα), έπειτα από την ανοιχτή δήλωση στήριξης της ποπ σταρ προς την Κάμαλα Χάρις. Εκτός από την οργή των «Swifties», πάντως, ο Τραμπ έχει πλέον να αντιμετωπίσει και δικαστικές αποφάσεις· συγκεκριμένα, εκείνη που εξέδωσε τη Δευτέρα δικαστήριο του Μανχάταν, δικαιώνοντας τον Αμερικανό μουσικό Εντι Γκραντ, ο οποίος είχε μηνύσει τον Τραμπ για τη χρήση του τραγουδιού του «Electric Avenue», δίχως την άδεια του καλλιτέχνη.
Το κομμάτι χρησιμοποιήθηκε το 2020, κατά τη διάρκεια της δεύτερης (αποτυχημένης) προεκλογικής εκστρατείας του Ντόναλντ Τραμπ, προκειμένου να επενδύσει ένα κλιπ 40 δευτερολέπτων, το οποίο πρόλαβε να καταγράψει 13,7 εκατομμύρια προβολές στο Twitter προτού αποσυρθεί. Πλέον, μένει να αποφασιστεί το ύψος της αποζημίωσης που ο τέως πρόεδρος θα κληθεί να καταβάλει στην πλευρά του Εντι Γκραντ, με τον τελευταίο να αξιώνει 300.000 δολάρια. «Ως ακραιφνής υποστηρικτής του δικαιώματος του καλλιτέχνη να έχει τον έλεγχο της δημιουργίας του, ο κ. Γκραντ πιστεύει ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα βοηθήσει και άλλους στον αγώνα τους ενάντια στην παράτυπη χρήση ηχογραφήσεων και μουσικών συνθέσεων», δήλωσε ο δικηγόρος του καλλιτέχνη, Μπράιαν Κάπλαν.
Κάποιοι από αυτούς τους… άλλους έχουν ήδη στραφεί ενάντια στον Ντόναλντ Τραμπ. Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, μήνυση εναντίον του κατέθεσαν και οι White Stripes, με την μπάντα να τον καταγγέλλει για τη χρήση του «ύμνου» της «Seven Nation Army», σε μια ανάρτηση στο Χ. Σε δικό του ποστ, ο επικεφαλής του σχήματος, Τζακ Γουάιτ, δεν μάσησε τα λόγια του: «Μη σκεφτείτε καν να χρησιμοποιήσετε τη μουσική μου, φασίστες. Η μήνυση έρχεται από τους δικηγόρους μου (για να προστεθεί στις υπόλοιπες 5.000 που έχετε)».
Ορισμένες από αυτές αφορούν ακόμη και καλλιτέχνες που δεν βρίσκονται εν ζωή, όπως ο Αϊζακ Χέιζ, με τον οργανισμό που χειρίζεται τα δικαιώματα του Αφροαμερικανού μουσικού να διεκδικεί 3 εκατ. δολάρια από τον Τραμπ για τη δίχως άδεια χρήση του «Hold On, I’m Coming». Ισχυρίζονται, δε, ότι το συγκεκριμένο η πλευρά του Τραμπ το χρησιμοποίησε τουλά-χιστον 130 φορές ως υπόκρουση σε προεκλογικές συγκεντρώσεις.