Εναρξη Επιδαυρίων με κλειστό το ΧΕΝΙΑ

Εναρξη Επιδαυρίων με κλειστό το ΧΕΝΙΑ

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την Παρασκευή το απόγευμα τίποτα δεν είχε αλλάξει στην κατεύθυνση

προς το αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. Οι ρυθμίσεις της κυκλοφορίας ήταν

όπως πάντα, η διαδρομή γοητευτική όπως πάντα. Μόνο η κίνηση ήταν

εμφανώς μειωμένη. Το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2012 ξεκινούσε το φετινό

του πρόγραμμα με τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία

του Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις. Το «τελετουργικό» των θεατών

που κατευθύνονται σε κάποια από τις παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο

είναι να περάσουν πριν από την καντίνα του χώρου ή το ΧΕΝΙΑ, να

χαλαρώσουν, να προμηθευτούν νερό, να συναντήσουν γνωστούς και

φίλους. Οσοι ακολούθησαν αυτή τη διαδρομή βρέθηκαν μπροστά σε μια

δυσάρεστη έκπληξη. Το ΧΕΝΙΑ, το καφεστιατόριο του χώρου, ήταν

κλειστό! Τις ανάγκες του κοινού εξυπηρετούσαν δύο καντίνες, η πρώτη

δίπλα στο πάρκινγκ και η δεύτερη δίπλα στα εκδοτήρια, μπροστα από

το χώρο του ΧΕΝΙΑ. Τι ακριβώς συνέβη; Το ρεπορτάζ έδειξε μια ακόμη

δυσλειτουργία αυτής της χώρας, σ’ έναν από τους δημοφιλέστερους

αρχαιολογικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με το απολύτως επιβεβαιωμένες πληροφορίες, στις αρχές του

2012 ξεκίνησε η διαδικασία του πλειοδοτικού διαγωνισμού για τη

μίσθωση του ΧΕΝΙΑ, το οποίο ανήκει στην Εταιρεία Τουριστικών

Ακινήτων, ενώ λόγο για τη λειτουργία του έχει και η Δ Εφορεία

Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Ο πλειοδοτικός διαγωνισμός

που κατοχυρώθηκε σε κάποιους επιχειρηματίες από την περιοχή της

Επιδαύρου προσβλήθηκε και επαναλήφθηκε η διαδικασία. Η

επιχειρηματίες που πλειοδότησε έπρεπε να έχει υπογράψει τις

συμβάσεις της τουλάχιστον πριν από δέκα μέρες. Ομως μέχρι την

Παρασκευή το απόγευμα, που ξεκινούσε το Φεστιβάλ Επιδαύρου δεν είχε

εμφανιστεί να υπογράψει.

Τα πράγματα άρχιζαν να γίνονται ζοφερά. Διότι μπορεί από τον

περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι το περασμένο Σάββατο οι επισκέπτες του

αρχαιολογικού χώρου της Επιδαύρου να μην έβρισκαν ούτε νερό να

πιουν -αφού και το ΧΕΝΙΑ και οι καντίνες ήταν κλειστές- τι θα

γινόταν όμως με τη μαζική κάθοδο των θεατών των παραστάσεων; Με

ενέργειες του διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Γιώργου Λούκου, με την

καθοριστική κινητοποίηση της υπευθύνου του αρχαίου θεάτρου, κ.

Βαρβάρας Λαζαρίδου, βρέθηκε μια προσωρινή λύση. Ετσι, η εταιρεία

catering που συνεργάζεται με το Μέγαρο Μουσικής προσφέρει προσωρινά

τις υπηρεσίες της μέχρι να αποκατασταθεί η κατάσταση. Και όλα

δείχνουν ότι το φετινό καλοκαίρι θα το περάσουν οι επισκέπτες της

Επιδαύρου με δύο πρόχειρες καντίνες και με πρόσθετες λυόμενες

τουαλέτες, κι ότι δύσκολα θα προλάβει να λειτουργήσει κανονικά το

ΧΕΝΙΑ στη διάρκεια του Φεστιβάλ.

Η παράσταση

Η δυσάρεστη έκπληξη για τη λειτουργία του χώρου έδωσε τη θέση της

σε μία άρτια παράσταση, που όμως συγκέντρωσε μόλις 2.500 θεατές

περίπου, οι οποίοι όμως χειροκρότησαν θερμά και για πολύ ώρα τους

συντελεστές του Οιδίποδα Τύραννου. Οσοι βρέθηκαν όμως στο αρχαίο

θέατρο απόλαυσαν μια παράσταση με το πιο χαμηλό budjet που θα

μπορούσε να φανταστεί κανείς, λιτή και στιβαρή. Δωρική. Ο

σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις μας έδωσε την ευκαιρί ν’

απολαύσουμε τη μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη στην κλασική τραγωδία

του Σοφοκλή, ο Κέννι Μακλίλαν αξιοποίησε δύο παλιές πόρτες, που

κρατούσαν στα χέρια τους οι ηθοποιοί, μετατρέποντάς στο μόνο

σκηνικό της παράστασης -μαζί με ένα τεράστιο χαλί και ο Δημήτρης

Θεοχάρης υπέγραψε τη μουσική, χρησιμοποιώντας δύο τύμπανα, τις

φωνές του πολύ καλού χορού και τους ρυθμικούς ήχους που

δημιουργούνταν από τα χέρια και τα πόδια των ηθοποιών ή τις φωνές

τους. Ο Αιμίλιος Χειλάκης έδειξε την ωριμότητά του κινούμενος από

την αρχική έπαρση του Οιδίποδα στη τελικά κατάρρευσή του και ο

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης υποδύθηκε ούτε έναν, ούτε δύο, αλλά τρεις

ρόλους: τον Τειρεσία, την Ιοκάστη (η μεταμόρφωση έγινε μπροστά

στους θεατές με την ένδυση μόνο ενός φορέματος που είχε μία

τεράστια ουρά) και του Θεράποντα-βοσκού που συμβάλλει στην τελική

αποκάλυψη της τραγωδίας.

www.kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή