Ματιές στον κόσμο

3' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ

Με προσήλωση στους κανόνες στο Μουσείο Βαν Γκογκ

Ολα τα μουσεία που ανοίγουν προσπαθούν να καλλιεργήσουν εκ νέου το ενδιαφέρον του κοινού για μια επίσκεψη με φυσική παρουσία, ενώ παράλληλα ενημερώνουν με κάθε λεπτομέρεια τη διαδικασία της επίσκεψης. Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Αμστερνταμ άνοιξε και αυτό την 1η Ιουνίου, ευελπιστώντας ότι θα προσελκύσει ένα ποσοστό, έστω, από το τεράστιο πλήθος που συγκέντρωνε κάθε χρόνο. Οι οδηγίες πρέπει να διαβαστούν προσεκτικά πριν από την επίσκεψη και όσο και αν αυτό ξενίζει ή αποτρέπει, είναι προς όφελος όλων. Στο Μουσείο Βαν Γκογκ ακολουθείται, φυσικά, η διεθνής πρακτική με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που έχουν ως κοινή συνθήκη την προαγορά των εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα. Οι οδηγίες λένε ότι πρέπει να είμαστε σχολαστικοί στην ώρα άφιξης. Αν υπάρξει καθυστέρηση, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται και δεν υπάρχει δικαίωμα για επιστροφή χρημάτων. Οι νέοι κανόνες ζητούν αυξημένη υπευθυνότητα εκ μέρους των επισκεπτών στα μουσεία. Στο Μουσείο Βαν Γκογκ, παρότι τηρείται η απόσταση ασφαλείας του ενάμισι μέτρου, δεν έχουν χαραχθεί ειδικές διαδρομές για το κοινό. Είναι ένα αντίδωρο ελευθερίας. «Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να μπορείτε να απολαύσετε την τέχνη με τον τρόπο που εσείς επιθυμείτε», αναφέρεται από το μουσείο. «Αυτό σημαίνει πως είστε ελεύθεροι να κινηθείτε αυτόνομα χωρίς προκαθορισμένη πορεία». Επίσης, η ώρα παραμονής μέσα σε αυτό είναι ελεύθερη. Ο κάθε επισκέπτης μπορεί να παραμείνει στους χώρους του όσο χρόνο επιθυμεί. Αλλωστε, είναι ένα πολύ ευρύχωρο μουσείο. Η διαδρομή μέσα στο Μουσείο Βαν Γκογκ έχει προβλεφθεί να γίνεται χωρίς το κοινό να είναι αναγκασμένο να αγγίζει πόμολα. Οπου είναι δυνατόν οι πόρτες θα παραμένουν ανοικτές ή θα ανοίγουν αυτόματα. Στον ανελκυστήρα επιτρέπονται έως δύο άτομα, ενώ και στην περίπτωση του Μουσείου Βαν Γκογκ –όπως και σε όλα τα μουσεία– δεν γίνονται δεκτά τα γκρουπ ούτε οι ομαδικές επισκέψεις ή ξεναγήσεις. Ενας ιδιώτης μπορεί να προαγοράσει έως πέντε εισιτήρια. Ως τις 30 Αυγούστου θα παραμείνει η έκθεση αυτοπροσωπογραφιών και πορτρέτων που είχε ήδη εγκαινιαστεί πριν από την πανδημία. Είναι μια έκθεση-σπουδή πάνω στην εικόνα του εαυτού, την εικόνα των άλλων και το παιχνίδι των ταυτοτήτων, καθώς και μια ευκαιρία να δει κανείς τα πορτρέτα του Βαν Γκογκ και άλλων κορυφαίων συγχρόνων του. 

ΒΙΕΝΝΗ

Χέντι Λαμάρ

Ματιές στον κόσμο-1

Η γεννημένη στη Βιέννη Χέντι Λαμάρ (1914-2000), γνωστή σε όλον τον κόσμο ως μία από τις μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ, υπήρξε μια σύνθετη προσωπικότητα, διάσημη επίσης και για τις επιστημονικές γνώσεις της. Τα ταχυδρομεία της Αυστρίας κυκλοφόρησαν αναμνηστικό γραμματόσημο προς τιμήν της για να θυμίσουν όχι μόνο την κινηματογραφική καριέρα της (που άρχισε στην Κεντρική Ευρώπη το 1933), αλλά και τη συμβολή της στην εξέλιξη της τεχνολογίας της διασποράς φάσματος.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Το άγαλμα του Ρούζβελτ

Ματιές στον κόσμο-2

(Φωτ. MEDIAPUNCH/SHUTTERSTOCK)

Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης υπάρχει, στην είσοδο, ένας έφιππος ανδριάντας του Θίοντορ Ρούζβελτ, τοποθετημένος εκεί από το 1940. Το άγαλμα ήταν κατά καιρούς στο επίκεντρο διαδηλώσεων αλλά τώρα, καθώς το κλίμα για την απομάκρυνση ανδριάντων προσώπων με αρνητική ή αμφιλεγόμενη στάση έναντι των φυλετικών διακρίσεων είναι έντονο, το Μουσείο εξετάζει την περίπτωση μόνιμης απομάκρυνσής του. Σχετικό άρθρο δημοσίευσε το ArtNews.

ΠΑΡΙΣΙ

Ανοικτά και πάλι

Ματιές στον κόσμο-3

(Φωτ. USEE D’ ORSAY)

Με προσωπικό μήνυμά της, η Λοράνς ντε Καρ, πρόεδρος του Μουσείου Ορσέ και της Ορανζερί, στο Παρίσι, ανακοίνωσε το άνοιγμα των δύο μουσείων και την επιστροφή τους στην κανονική, έστω και ελεγχόμενη, ζωή.

Με τίτλο «Η τέχνη είναι περισσότερο από ποτέ είδος πρώτης ανάγκης», η κυρία Ντε Καρ προσκαλεί το κοινό να έχει και πάλι το βίωμα της τέχνης, να στηρίξει τα μουσεία και να επισκεφθεί τις εκθέσεις που πήραν παράταση έως τον Σεπτέμβριο. 

ΛΟΝΔΙΝΟ

Κλασικά αστυνομικά

Ματιές στον κόσμο-4

(Φωτ. NPG)

Δικαίωση για την απόλαυση των αστυνομικών μυθιστορημάτων της κλασικής σχολής αποτελεί το ωραίο άρθρο του συγγραφέα Αντριου Τέιλορ στο βρετανικό περιοδικό The Spectator, στο οποίο αναφέρεται σε ονόματα γυναικών συγγραφέων που είναι κλασικές αξίες. Ο Τέιλορ εστιάζει σε τρεις, που είναι όλες συγγραφείς που διαβάζονται ακόμη και εκτιμώνται για την υψηλή ευφυΐα τους. Είναι η Μάρτζορι Αλιγχαμ, η εικονιζόμενη Ντόροθι Σέγιερς, η Πατρίσια Χάισμιθ και η Τζόζεφιν Τέι. 

ΗΠΑ

Αρχιτεκτονική και πανδημία

Ματιές στον κόσμο-5

(Φωτ. THE NEW YORKER)

Κατά πόσον η πανδημία του κορωνοϊού θα επηρεάσει την αρχιτεκτονική; Είναι το θέμα μιας ανάλυσης που υπογράφει ο Κάιλ Τσάικα στο περιοδικό The New Yorker. Είναι ένα σύνθετο θέμα, που έχει ήδη προκαλέσει νέα σκέψη στη διοργάνωση του δημόσιου χώρου, αλλά και της αρχιτεκτονικής γραφείων, κατοικιών, πολυκαταστημάτων και χώρων θεαμάτων. Στο άρθρο γίνεται αναφορά και στις αρχές του 20ού αιώνα και στην ανάγκη υγειονομικής βελτίωσης του αστικού ιστού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή