Το «Τσίρκο του Ηλιου» αναζητάει το φως του

Το «Τσίρκο του Ηλιου» αναζητάει το φως του

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλήθεια, από όλες τις ειδήσεις για πολιτιστικούς οργανισμούς που έχουν πληγεί εξαιτίας της πανδημίας, γιατί εκείνη που αφορά τις 3.500 απολύσεις του Cirque du Soleil, στο δυσθεώρητο χρέος του και στην αίτησή του για προστασία από πτώχευση προκάλεσε τόση αίσθηση στα μίντια; Ισως γιατί ο περίφημος καναδέζικος θίασος, που ξεκίνησε από θέατρο του δρόμου στα τέλη του ’70 κι έφτασε να πραγματοποιεί δεκάδες περιοδείες ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο, είναι γνωστός για το ακριβώς αντίθετο: για παραστάσεις που αψηφούν τους νόμους της φύσης, για σόου φαντασμαγορικά, αστραφτερά και μεγαλειώδη.

Μερικά από αυτά, την «Alegria», το «Dralion», τα έχουμε δει και στην Ελλάδα. Σε ένα τρίτο, ονόματι «Kurios», συμμετείχε προ ετών η Ελληνίδα τραγουδίστρια της τζαζ και της παραδοσιακής μουσικής Ειρήνη Τορνεσάκη. Μιλώντας στην «Κ» από την ιδιαίτερη πατρίδα της, την Κρήτη, στην οποία επέστρεψε τον Μάρτιο προκειμένου να προλάβει το lockdown που κηρύχθηκε στη Βοστώνη όπου πλέον ζει και εργάζεται, η Τορνεσάκη αφηγείται την εμπειρία της στο «Τσίρκο του Ηλιου» και εκφράζει την αισιοδοξία της για το μέλλον του.

«Τα πράγματα είχαν δυσκολέψει ήδη από τον Μάρτιο, όταν σταμάτησαν οι παραστάσεις του λόγω της πανδημίας και οι εργαζόμενοί του τέθηκαν σε διαθεσιμότητα», εξηγεί. «Πλέον απολύθηκαν επίσημα, όμως το θετικό είναι ότι η εταιρεία δεν κήρυξε πτώχευση, αλλά έκανε αίτηση για να μπει σε καθεστώς προστασίας – ο διευθύνων σύμβουλος, Ντανιέλ Λαμάρ, έκανε σχετικές δηλώσεις, ενώ έχουν εκφράσει ενδιαφέρον και αρκετοί επενδυτές. Παρακολουθώ το θέμα, μιλώ με παλιούς συναδέλφους και οι περισσότεροι αισθάνονται αγωνία, αλλά και αισιοδοξία. Στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσει τις παραστάσεις το 2021. Αυτές που γίνονται στο Λας Βέγκας, οι μόνιμες, θα ξεκινήσουν εύκολα. Το δύσκολο είναι οι περιοδείες».

Από το 2014 ώς το 2017, η Ειρήνη ήταν η βασική τραγουδίστρια της παράστασης «Kurios». Θέμα της, οι περιπέτειες ενός εφευρέτη του 19ου αιώνα, που εκτυλίσσονταν σε ένα σκηνικό steampunk αισθητικής. «Μέσα σε τρία χρόνια πραγματοποιήσαμε 1.074 παραστάσεις, πράγμα που σημαίνει 9-10 ανεβάσματα την εβδομάδα», λέει η Ειρήνη. «Ηταν όμως εμπειρία ζωής, που εξάσκησε τις αντοχές μου και με εξέλιξε σαν τραγουδίστρια. Γνώρισα ανθρώπους που δεν φανταζόμουν ότι θα γνωρίσω, ενώ τα ταξίδια μού έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσω τόσες πόλεις και για ένα διάστημα να τις κάνω “δικές” μου».

Δεν βρέθηκε τυχαία σε αυτή τη θέση η 29χρονη Ειρήνη. Παίζοντας πιάνο και τσέλο από τα έξι της στο Ηράκλειο Κρήτης όπου μεγάλωσε, έφτασε να σπουδάζει φωνητική στο Μουσικό Κολέγιο του Μπράιτον, να κάνει μεταπτυχιακό στο Berklee Global Jazz Institute, και να συνεργάζεται με ονόματα που περιλαμβάνουν από τον Ντανίλο Πέρεζ μέχρι τον Χρήστο Ζώτο. Με έδρα της τη Βοστώνη, παραδίδει μαθήματα μουσικής στο Berklee, ερμηνεύει τζαζ ως σολίστ ενώ συνεργάζεται και με το Pharos Ensemble, που ειδικεύεται στη μουσική της Μικράς Ασίας. Εχει και η Ειρήνη μικρασιατική καταγωγή κι αγαπά τα τραγούδια της. Πώς συνδέονται με το ρεπερτόριο της τζαζ; «Εχουν γέφυρες που δεν τις φανταζόμαστε, είναι και τα δύο παραδοσιακές μουσικές», αποκρίνεται. «Αρέσουν πολύ και στο αμερικανικό κοινό. Τα βλέπουν σαν θησαυρό. Οπως μας λένε, τους δημιουργούν αισθήματα που δεν έχουν ξανανιώσει». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή