Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη

Μακρύτριχες κατσίκες και βοσκοί, μοναχοί με άλικα ράσα και προσκυνητές, μάγουλα κατακόκκινα, έτοιμα να σκάσουν σε χαμογελαστά πρόσωπα ανθρώπων της γης, έρχονται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη φίνα διακόσμηση του Παλάτζο Μποναπάρτε

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μακρύτριχες κατσίκες και βοσκοί, μοναχοί με άλικα ράσα και προσκυνητές, μάγουλα κατακόκκινα, έτοιμα να σκάσουν σε χαμογελαστά πρόσωπα ανθρώπων της γης, έρχονται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη φίνα διακόσμηση του Παλάτζο Μποναπάρτε. Η κατοικία της Λετίσια Ραμολίνο, που ο δευτερότοκος γιος της θα στεφόταν αυτοκράτορας της Γαλλίας, στην πιάτσα Βενέτσια στο κέντρο της Ρώμης, είναι ο χώρος όπου εκτίθενται 40 έργα μεγάλων διαστάσεων του Κινέζου καλλιτέχνη Χαν Γιουσέν με τίτλο «Θιβέτ, λαμπρότητα και αγνότητα». Η έκθεση αφορά εξ ολοκλήρου τη «Στέγη του Κόσμου», όπου ο Χαν Γιουσέν άρχισε να ζωγραφίζει για πρώτη φορά το 2006. Οι μοναχοί του Θιβέτ, οι κάτοικοι του οροπεδίου, το μοναδικό τοπίο της περιοχής είναι τα αποκλειστικά θέματα αυτής της αναδρομικής έκθεσης που διοργανώθηκε από τον δήμο της Ρώμης σε επιμέλεια των Νικολίνα Μπιάνκι και Γκαμπριέλε Σιμοντζίνι.

Γεννημένος το 1954 στην επαρχία της Τζιλίν, ο Χαν Γιουσέν άρχισε να ζωγραφίζει τα πρώτα του πορτρέτα την εποχή που εργαζόταν στο τμήμα προπαγάνδας των σιδηροδρόμων Χαντάν, ενώ αργότερα σπούδασε με την καθοδήγηση των ακαδημαϊκών Λι Χούα και Σου Γκαολί. Καλλιτέχνης με πλήθος αναδρομικών και ατομικών εκθέσεων, καταφέρνει να συνδυάσει «την αρχαία καλλιγραφία και τις ζωγραφικές παραδόσεις της Κίνας με την ευρωπαϊκή κληρονομιά τέχνης της ελαιογραφίας» όπως αναφέρει το κείμενο για τη βράβευσή του στην Μπιενάλε της Φλωρεντίας το 2019. Ποιητής και φωτογράφος αλλά πάνω από όλα καλλιτέχνης με αναμφισβήτητη εικονιστική ικανότητα δείχνει με τη συλλογή αυτών των έργων την προτίμησή του στο παραδοσιακό, καταγράφοντας στον καμβά του μια περιοχή ακόμη άσπιλη από την τεχνολογία και την εξέλιξη, γεμάτη καθαρότητα και πνευματικότητα.

Αξίζει τον κόπο να περιηγηθεί κανείς στον επίσημο λογαριασμό του ζωγράφου στο Ιnstagram, που καταγράφει ως επί το πλείστον τις φάσεις δημιουργίας αυτής της συλλογής έργων. Θιβετιανοί με τα καλά τους ή άλλοι με τα σκονισμένα και φθαρμένα καθημερινά τους ρούχα, κορίτσια που χαμογελούν ντροπαλά και ο Χαν Γιουσέν ντυμένος πάντα με τη ρόμπα εργασίας του, το πλατύγυρο καπέλο του και με το καβαλέτο του βυθισμένο στο χώμα, να ζωγραφίζει τόσο τα τοπία του όσο και τα εντυπωσιακά και ζωντανά πορτρέτα της έκθεσης εκ του φυσικού.

Διάρκεια έκθεσης έως 4 Σεπτεμβρίου 2022.

Ματιές στον κόσμο

Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη-1
[A.P. Photo/Ariel Schalit]

ΧΑΪΦΑ

Πολλαπλός Μοντιλιάνι

Είναι ήδη ζωγραφισμένος και από τις δύο πλευρές του και εκτίθεται στο Μουσείο Χεκτ της πόλης του Ισραήλ. Στη μία του πλευρά υπάρχει ο πίνακας «Γυμνό με καπέλο» και στην άλλη το πορτρέτο της ερωμένης του Μοντ Αμπράντ. Τώρα οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Χάιφα με τη βοήθεια της τεχνολογίας ανακάλυψαν όχι ένα, αλλά τρία ακόμη σκίτσα που έκανε ο Μοντιλιάνι στον συγκεκριμένο καμβά, προκαλώντας εκ νέου το ενδιαφέρον για τον πίνακα.

Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη-2
[A.P. Photo/Natacha Pisarenko]

ΜΠΟΥΕΝΟΣ ΑΪΡΕΣ

Στη θέση τους

Η ενημέρωση υπάρχει, οι συνέπειες είναι ορατές καθημερινά, μήπως χρειαζόμαστε περισσότερη ενσυναίσθηση για το περιβάλλον; Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν οι επιμελητές της 11ης Τεχνόπολης για την επιστήμη και την τεχνολογία στην Αργεντινή και δημιούργησαν μια άκρως εφιαλτική και ρεαλιστική εγκατάσταση για τους επισκέπτες, που τους δίνει τη δυνατότητα από τον τεχνητό βυθό που βρίσκονται να δουν τα αποτελέσματα της ρύπανσης των θαλασσών.

Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη-3
[Carabinieri τ.p.c.]

ΜΠΑΡΙ

Η επιστροφή της Αρτεμισίας

Στη δημοσιότητα έδωσε η αστυνομία της Ιταλίας, και συγκεκριμένα το τμήμα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, τον ανακτημένο πίνακα της Αρτεμισίας Τζεντιλέσκι, «Caritas Romana» που απεικονίζει την Περό να θηλάζει τον πατέρα της, καταδικασμένο σε ασιτία. Ο πίνακας της διάσημης Ιταλίδας ζωγράφου του 17ου αιώνα εξήχθη παράνομα από τη χώρα το 2019 για να δημοπρατηθεί στη Βιέννη, με τα αρμόδια τμήματα να μπλοκάρουν την πώληση και να τον επιστρέφουν στη χώρα.

Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη-4
[A.P. Photo/Kin Cheung]

XΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ

Απαγορευμένη Πόλη

Για το κοινό άνοιξε η πολυαναμενόμενη έκθεση στο Μουσείο του Παλατιού με 900 σπάνια αντικείμενα της κινεζικής κληρονομιάς, δάνειο από το Μουσείο του Παλατιού του Πεκίνου. Κάποια από αυτά ταξιδεύουν για πρώτη φορά στην πόλη και άλλα εκτίθενται για πρώτη φορά στο κοινό, με θεματικές που χωρίζονται στην κληρονομιά, την αρχιτεκτονική και τη ζωή από την Απαγορευμένη Πόλη, την απεικόνιση του αλόγου στην κινεζική τέχνη, την καλλιγραφία.

Η Στέγη του Κόσμου στη Ρώμη-5
[@voorlinden.nl.]

ΒΑΣΕΝΑΑΡ

ΕΔΑΦΟΣ

«Τη σκηνή που του αξίζει» θέλησαν να προσφέρουν στον βραβευμένο με Τέρνερ σερ Αντονι Γκόρμλι οι υπεύθυνοι του μουσείου Βόρλιντεν στην Ολλανδία. Ετσι, η έκθεση με τίτλο «Ground», που θα διαρκέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο, θα επεκταθεί και στο καταπράσινο κτήμα του μουσείου με πλήθος έργων από σχεδόν όλη την καλλιτεχνική πορεία του γλύπτη που εξερευνά τη σχέση του ανθρώπινου σώματος και του χώρου που το περιβάλλει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή