Η επιβλητική, ευαίσθητη «Ρομαντική» Συμφωνία του Αντον Μπρούκνερ, το δημοφιλέστερο και κατά πολλούς το ωραιότερο από τα έργα του μεγάλου Αυστριακού συμφωνιστή, χαρίζει τον τίτλο της στη συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, στις 20.30, υπό τη μουσική διεύθυνση του Κάρολου Τρικολίδη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα το, εμπνευσμένο από την κοσμοθεωρία του Νίκου Καζαντζάκη, έργο του Γιώργου Κουμεντάκη Amor fati και το αισθαντικό 17ο Κοντσέρτο για πιάνο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, με σολίστ τη διακεκριμένη πιανίστα και καθηγήτρια Δόμνα Ευνουχίδου.
Το προσωνύμιο «Ρομαντική», που χρησιμοποιούσε ο ίδιος ο Μπρούκνερ για την Τέταρτη Συμφωνία του, απηχεί κυρίως έναν μεσαιωνικό ρομαντισμό όπως τον συνέλαβε ο Βάγκνερ στις όπερές του «Λόενγκριν» και «Ζίγκφριντ». Το έργο γράφτηκε στη Βιέννη το 1874 προς τιμήν του πρίγκιπα της Αυστρίας Κωνσταντίνου.
Κομψό, με υπέροχες μελωδίες αλλά και υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις από τον πιανίστα, το 17ο Κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ είναι ένα από τα ελάχιστα της εργογραφίας του που εκδόθηκαν όσο ζούσε. Γράφτηκε για να παιχτεί από τη μαθήτριά του Μπάρμπαρα φον Πλόιερ, κόρη Βιεννέζου αριστοκράτη. Ο Μότσαρτ λέγεται ότι συνέθεσε το κοντσέρτο σε λίγες ώρες, αφού ο Φον Πλόιερ πλήρωσε και τον ίδιο για τη σύνθεση και την ορχήστρα με την οποία η κόρη του, ως σολίστ, παρουσίασε το έργο την άνοιξη του 1784.
Βασιλίσσης Σοφίας & Κόκκαλη