Ο αρκετά ασυνήθιστος συνδυασμός ξύλινων πνευστών με διπλή γλωσσίδα (όμποε, αγγλικό κόρνο και φαγκότο) με το τσέμπαλο, τον «βασιλιά» των μουσικών οργάνων της εποχής του μπαρόκ, πρωταγωνιστεί στη δεύτερη συναυλία μουσικής δωματίου που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αύριο στις 8.30 μ.μ. στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».
Το σύνολο απαρτίζεται από τέσσερις σπουδαίους μουσικούς πνευστών της Ορχήστρας, τους Δημήτρη Βάμβα, Γιάννη Οικονόμου, Χριστίνα Παντελίδου, Αλέξανδρο Οικονόμου, και τον διακεκριμένο τσεμπαλίστα και αφοσιωμένο γνώστη του μπαρόκ Μάρκελλο Χρυσικόπουλο.
Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσουν περιλαμβάνει δύο έργα του Τσέχου συνθέτη Γιαν Ντισμάς Ζελένκα και το Τρίο σε ντο μείζονα για δύο όμποε και αγγλικό κόρνο, έργο 87, του Μπετόβεν.
Η τολμηρή δομή στις συνθέσεις του Τσέχου Γιαν Ντισμάς Ζελένκα, ο πλούτος της αντιστικτικής αρμονίας, οι ευφυείς και απρόσμενες ανατροπές των αρμονικών της μουσικής του γλώσσας και οι ποικίλες μουσικές ιδέες του, που έχουν επιδράσεις από τη λαϊκή μουσική της πατρίδας του, έχουν επαινεθεί από τους μελετητές του. Η αλήθεια είναι ότι, παρότι πρόκειται για τον σημαντικότερο Τσέχο συνθέτη του μπαρόκ και έναν εξαιρετικό βιολίστα στην εποχή του, το όνομά του δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστό. Δεν είναι παράδοξο, αφού μετά τον θάνατό του το 1745 το σύνολο του έργου του πέρασε στην κατοχή της τότε προστάτιδάς του αρχιδούκισσας Μαρίας Ιωσηφίνας της Αυστρίας και κλειδώθηκε ως «πολύτιμο απόκτημα» μαζί με τα άλλα τιμαλφή της αυστριακής Αυλής, καταλήγοντας στο αρχείο της Δρέσδης. Η εκ νέου ανακάλυψη του έργου του έγινε χάρη στον Μπέντριχ Σμέτανα, που βρήκε στη Δρέσδη έργα του Ζελένκα, τα μελέτησε και μετέγραψε ορισμένα μουσικά θέματα, τα οποία πρωτοπαρουσίασε στην Πράγα το 1863. Πειραιώς 254, Ταύρος