Ματιές στον κόσμο

4' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΑΣΙΛΕΙΑ

ΕΚΘΕΣΗ

Fondation Beyeler

www.fondationbeyeler.ch

«Γκέρχαρντ Ρίχτερ: Εικόνες/Σειρές». Στη διάρκεια της 60χρονης σταδιοδρομίας του, ο Γερμανός ζωγράφος Γκέρχαρντ Ρίχτερ (γεν. 1932) δημιούργησε ένα έργο με μεγάλο εύρος και ποικιλία, τόσο από την άποψη του ύφους και της θεματολογίας όσο και των τεχνικών που έχει χρησιμοποιήσει. Η έκθεση προσφέρει ένα μεγάλο οδοιπορικό στο σύνολο της δημιουργικής πορείας του, παρουσιάζοντας παραστατικές προσωπογραφίες (με το χαρακτηριστικό για τον Ρίχτερ στυλ του φωτογραφικού πορτρέτου), αφαιρετικούς πίνακες (εδώ ο πίνακας «Μπαχ-3»), τοπία και πιστές αναπαραστάσεις έργων αναγεννησιακών ζωγράφων. Παρουσιάζονται επίσης έργα που ο Ρίχτερ δημιούργησε ως σειρές, κύκλους και «δωμάτια», σε διαφορετικές περιόδους, εξερευνώντας ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο ρεπερτόριο σχημάτων και χρωμάτων. Εως τις 7 Σεπτεμβρίου.

ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ

ΜΠΙΕΝΑΛΕ

Bucarest Biennial

www.bucharestbiennale.org

Η φετινή Μπιενάλε στο Βουκουρέστι φιλοξενείται σε διάφορους χώρους στην πόλη και εστιάζει στο θέμα του φόβου. Συμμετέχουν καλλιτέχνες από διάφορες χώρες, ανάμεσά τους πολλοί σημαντικοί νέοι δημιουργοί από την Ανατολική Ευρώπη, όπως ο Γκάμπριελ Στογιάν (το έργο του «Ειρήνη», ένα ταριχευμένο πουλί με κλαδί ελιάς στο ράμφος του, εκτίθεται στο Ρουμανικό Αγροτικό Μουσείο), η Μαριλένα Πρέντα-Σανκ, ο Ματέι Αρνάουτου και o Γιάνος Σουγκάρ (εδώ το έργο του «Ξεπλύνετε τα βρόμικα λεφτά σας με την τέχνη μου», 2008). Στη διάρκεια της Μπιενάλε έχει διοργανωθεί μια σειρά παράλληλων εκδηλώσεων: ανεξάρτητες εκθέσεις σε γκαλερί (ανάμεσά τους η έκθεση «Στο δωμάτιο θα μπει ένας αετός» με έργα των Γκέοργκ Μπάζελιτς και Τόμας Σούτε), εκθέσεις έργων σε υπαίθριους χώρους, ένα συμπόσιο για την τέχνη στην ψηφιακή εποχή και μια συζήτηση στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Τεχνών με θέμα «Η γραμματική του φόβου». Εως τις 24 Ιουλίου.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

ΘΕΑΤΡΟ

Lincoln Center Theatre

www.lct.org

«Act One». Γόνος μιας φτωχής οικογένειας μεταναστών στο Μπρονξ, ο Μος Χαρτ ονειρευόταν από μικρός να εισχωρήσει κάποτε στον λαμπερό, μαγικό κόσμο της σόου μπίζνες. Από τότε που εγκαταλείπει το σχολείο μέχρι τη μέρα που καταφέρνει να γίνει διάσημος, η αυτοβιογραφία του με τίτλο «Act One» («Πρώτη πράξη») αφηγείται τη δημιουργία ενός θρύλου του Μπρόντγουεϊ. Το βιβλίο αυτό του 1959 διασκευάστηκε τώρα για τη θεατρική σκηνή από τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Τζέιμς Λαπίν, και παρουσιάζεται από έναν θίασο 22 ηθοποιών που παίζουν 40 ρόλους. Πρωταγωνιστεί ο γνωστός μας από την τηλεοπτική σειρά «Ντετέκτιβ Μονκ» Τόνι Σαλούμπ, ο οποίος ερμηνεύει τρεις ρόλους (τον Μος Χαρτ ως μεσήλικα, τον πατέρα του, αλλά και τον μέντορα και συνεργάτη του, τον φημισμένο κωμικό θεατρικό συγγραφέα Τζορτζ Κάουφμαν), ενώ ο Σαντίνο Φοντάνα παίζει τον Μος σε νεαρή ηλικία. Οι κριτικές για την παράσταση είναι εγκωμιαστικές, και ήδη το έργο έχει κερδίσει πέντε υποψηφιότητες για βραβεία Τόνι, ανάμεσά τους για τον καλύτερο πρώτο ανδρικό ρόλο (Σαλούμπ) και για το καλύτερο έργο.

ΠΑΡΙΣΙ

ΕΚΘΕΣΗ

Petit Palais

www.petitpalais.paris.fr

«Paris 1900: La ville spectacle». Η έκθεση προσκαλεί το κοινό να ξαναζήσει τις  στιγμές ευφορίας της γαλλικής πρωτεύουσας όταν φιλοξένησε την Παγκόσμια  Εκθεση του 1900,  εγκαινιάζοντας με ενθουσιασμό τον 20ό αιώνα. Ηταν μια εποχή που το Παρίσι ακτινοβολούσε στα μάτια όλου του κόσμου ως η μητρόπολη των καλών τεχνών και της  «καλής ζωής». Οι τεχνολογικές καινοτομίες, ο καλλιτεχνικός αναβρασμός, η κομψότητα της Παριζιάνας, έβγαιναν στο προσκήνιο δημιουργώντας τη μυθολογία μιας πόλης που δεν έπαψε έκτοτε να τροφοδοτεί τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Στην έκθεση, πάνω από 600 έργα –πίνακες και γλυπτά, διακοσμητικά αντικείμενα, κοστούμια, αφίσες, φωτογραφίες, φιλμ, έπιπλα, κοσμήματα– ανακαλούν το Παρίσι της Belle Epoque, τις εκλεπτυσμένες  απολαύσεις των προνομιούχων και την ατίθαση ανεμελιά των μποέμ. Εργα μιας πλειάδας καλλιτεχνών –ανάμεσά τους οι Ντεγκά, Μονέ, Ρενουάρ, Πισαρό, Τουλούζ Λοτρέκ, Ροντέν, Σεζάν,  αλλά και πρωταγωνιστές της art nouveau όπως ο Αλφόνς Μουσά και ο Λαλίκ– συνδυάζονται με αναπαραστάσεις  σκηνικών  από θέατρα και  καμπαρέ, μουσική,  φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες  και βιβλία,  προσφέροντας  ένα νοσταλγικό ταξίδι σε μια συναρπαστική εποχή της Πόλης του Φωτός. Εως τις 17 Αυγούστου.

ΣΑΓΚΑΗ

ΕΚΘΕΣΗ

Power Station of Art, Gallery

Magda Danydz

www.magda-gallery.com

«JR». Για τον 31χρονο φωτογράφο και καλλιτέχνη JR, η ταυτότητα του οποίου παραμένει αδιευκρίνιστη, «ο δρόμος είναι η μεγαλύτερη γκαλερί του κόσμου». Τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του είναι τα τεράστια ασπρόμαυρα πορτρέτα που καλύπτουν τοίχους κτιρίων σε κέντρα πόλεων σ’ όλο τον κόσμο, με τρόπο που θυμίζει την οικειοποίηση του δομημένου περιβάλλοντος από τους καλλιτέχνες γκράφιτι.  Το αφιέρωμα στον JR που διοργανώθηκε στη Σαγκάη  περιλαμβάνει παρουσιάσεις έργων του σε διάφορους χώρους της πόλης και έξω από αυτήν. H έκθεση «Close Up», στη Magda Danydz Gallery (έως 5/7), φιλοξενεί μια ανθολογία νέων και παλαιότερων έργων του, ενώ το μουσείο σύγχρονης τέχνης Power  Station of Art εστιάζει στο «Inside Out», ένα συνεχιζόμενο καλλιτεχνικό εγχείρημα όπου μέλη του κοινού καλούνται να φωτογραφηθούν και να τοποθετήσουν τις εικόνες τους σε δημόσιους χώρους (φωτ.). Επίσης, στις αρχές Ιουλίου ένα ειδικά εξοπλισμένο αυτοκίνητο θα ταξιδέψει σε απομακρυσμένες περιοχές της Κίνας, με στόχο να δοθεί η ευκαιρία σε κατοίκους να δημιουργήσουν και να εκθέσουν τις δικές τους φωτογραφίες.

Καζιμίρ Μαλέβιτς στη Βόννη

Πρωταγωνιστής της ρωσικής αβανγκάρντ, του καλλιτεχνικού ρεύματος που αναπτύχθηκε μέσα στον κοινωνικό αναβρασμό των χρόνων πριν και μετά την Επανάσταση του 1917, ο Καζιμίρ Μαλέβιτς (1879-1935) υπήρξε μια φυσιογνωμία με μεγάλη επιρροή στην τέχνη του 20ού αιώνα. Ζωγράφος, θεωρητικός και δάσκαλος, ο Μαλέβιτς έγινε περισσότερο γνωστός στη Δύση ως ο πρωτεργάτης του σουπρεματισμού, ενός κινήματος που προώθησε την απόλυτη, καθαρή αφαίρεση. Το έργο του ωστόσο έχει τις ρίζες του στο σταυροδρόμι ανάμεσα στην αφαίρεση και την παραστατικότητα, στην αναζήτηση μιας οικουμενικής αντίληψης για τον άνθρωπο και τη φιλοδοξία για τη συμβολή της τέχνης στη δημιουργία ενός νέου κόσμου. Η έκθεση «Ο Καζιμίρ Μαλέβιτς και η ρωσική αβανγκάρντ», στην Bundeskunsthalle της Βόννης, παρακολουθεί τη διαδρομή του σε όλα της τα στάδια, από τα πρώτα του βήματα μέχρι τους πρωτοποριακούς αφαιρετικούς πίνακές του, αλλά και τα παραστατικά έργα των όψιμων χρόνων του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή