Ματιές στον κόσμο

4' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΔΟΥΒΛΙΝΟ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ

www.dublintheatrefestival.com

«Dublin Theatre Festival». To 55o Θεατρικό Φεστιβάλ του Δουβλίνου, που εγκαινιάστηκε στις 25 Σεπτεμβρίου, περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του 27 διεθνούς επιπέδου παραγωγές που παρουσιάζονται σε 21 χώρους σε όλη την πόλη και στα προάστιά της. Το Θέατρο Σαουμπίνε από το Βερολίνο συμμετέχει με τη δική του εκδοχή του «Αμλετ», μια παραγωγή του 2008 η οποία έχει ήδη περιοδεύσει σε 26 πόλεις, το Gate Theatre παρουσιάζει σε παγκόσμια πρεμιέρα το νέο έργο του Χιούγκο Χάμιλτον «The Mariner», ενώ παρουσιάζεται επίσης η θεατρική διασκευή του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος της Εϊμεαρ Μακμπράιντ «A Girl is a Half-formed Thing». Επίσης, το φεστιβάλ φιλοξενεί φέτος ένα αφιέρωμα στο θέατρο της Αυστραλίας, στο οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μια αυτοβιογραφική παράσταση από τον Αβορίγινα περφόρμερ Uncle Jack Charles, καθώς και η παρουσίαση, από το Back to Back Theater, του έργου «Ganesh Versus the Third Reich» (φωτ.), το οποίο έχει κατακτήσει κοινό και κριτικούς παντού όπου έχει παιχθεί. Εως τις 12 Οκτωβρίου.

ΛΟΝΔΙΝΟ

ΘΕΑΤΡΟ

Noel Coward Theatre

www.shakespeareinlove.com

«Shakespeare in Love». Ο νεαρός Σαίξπηρ, που περνάει δύσκολες μέρες καθώς έχει στερέψει ο συγγραφικός του οίστρος, βρίσκει την έμπνευση για να γράψει το φημισμένο έργο του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» όταν ερωτεύεται τη Βιόλα ντε Λεσέπς, κόρη ενός πλούσιου εμπόρου, χωρίς να γνωρίζει ότι η κοπέλα, μεταμφιεσμένη σε νεαρό αγόρι, συμμετέχει λαθραία ως ηθοποιός στον δικό του θίασο. Το σενάριο του Τομ Στόπαρντ και του Μαρκ Νόρμαν για την επιτυχημένη ταινία του 1998 «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», με πρωταγωνιστές τον Ραλφ Φάινς και την Γκουίνεθ Πάλτροου, διασκευάστηκε για τη θεατρική σκηνή από τον Λι Χολ και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Ντέκλαν Ντόνελαν και σκηνικά του Νικ Ορμεροντ, καλλιτεχνικών διευθυντών του θεατρικού ομίλου Cheek By Jowl. Το έργο έχει γίνει δεκτό με ενθουσιασμό τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς, που υπογραμμίζουν τον έξοχο συνδυασμό ποίησης και χιούμορ της παράστασης, καθώς και τις ερμηνείες των ηθοποιών, με επικεφαλής τον Τομ Μπέιτμαν στον ρόλο του Σαίξπηρ και τη Λούσι Μπριγκς Οουεν που ερμηνεύει τη Βιόλα. Εως τις 25 Οκτωβρίου.

ΜΟΣΧΑ

ΕΚΘΕΣΗ

Κρατική Πινακοθήκη Τρετιάκοφ

www.tretyakovgallery.ru

«Η μαγεία του σώματος. Ζωγραφική και γλυπτική από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα». Εστιάζοντας στην εξέλιξη της ρωσικής τέχνης με άξονα το γυμνό, η έκθεση εξερευνά την απόσταση ανάμεσα στο κλασικό και το ρομαντικό στυλ, τη σχέση ανάμεσα στη Μόσχα και την Πετρούπολη και την επιρροή της Δυτικής Ευρώπης στους Ρώσους καλλιτέχνες. Εκτίθενται πάνω από 70 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, σε θεματικές ενότητες («Στον καθρέφτη του μύθου», «Στο ατελιέ του καλλιτέχνη», «Γωνίες και σχεδιαγράμματα» κ.ά.) που παρακολουθούν την εξέλιξη των αισθητικών αντιλήψεων σε συνάρτηση με την ιστορική διαδρομή της Ρωσίας και την επαφή των Ρώσων καλλιτεχνών με ομοτέχνους τους από άλλες χώρες της Ευρώπης, ιδιαίτερα τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Αντιπροσωπεύονται πολλοί διάσημοι και λιγότερο γνωστοί καλλιτέχνες, ανάμεσά τους ο Βαλεντίν Σέροφ, ο Ιβάν Ακίμοφ, ο Μπόρις Κουστόντιεφ, η Βέρα Μούκινα και ο Μιχαήλ Λαριόνοφ (εδώ ο πίνακάς του «Μπλε γυμνό», 1908). Εως τις 14 Δεκεμβρίου.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

ΕΚΘΕΣΗ

Metropolitan Museum

www.metmuseum.org

«Assyria to Iberia at the Dawn of the Classical Age». Στο απόγειο της ακμής της, από τον όγδοο έως τον έβδομο αιώνα π.Χ., η ασσυριακή αυτοκρατορία ήταν η κυρίαρχη δύναμη στην αρχαία Εγγύς Ανατολή, με επιρροή που εκτεινόταν από την Ασσυρία (στο σημερινό Βόρειο Ιράκ) μέχρι τη Μεσόγειο. Καθώς επεκτεινόταν, οι φοινικικές πόλεις-κράτη που γειτνίαζαν επικίνδυνα με τα ασσυριακά εδάφη αναγκάστηκαν να ενισχύσουν τα θαλάσσια εμπορικά τους δίκτυα προς τη Δύση. Οι εμπορικές συνδέσεις που δημιουργήθηκαν έτσι ανάμεσα στα παράλια της Εγγύς Ανατολής, τη βόρεια ακτή της Αφρικής και τη νότια ακτή της Ευρώπης, μέχρι τα στενά του Γιβραλτάρ, έγιναν δίοδοι ανταλλαγής για πρώτες ύλες, χειροτεχνήματα, εικόνες και ιδέες σε όλη τη Μεσόγειο. Παρουσιάζοντας 260 έργα τέχνης προερχόμενα από συλλογές ευρωπαϊκών, ασιατικών και αμερικανικών μουσείων (και τη μεγάλη συλλογή του Μετροπόλιταν), η έκθεση «Από την Ασσυρία έως την Ιβηρική στην αυγή της κλασικής εποχής» στοχεύει να αναδείξει τη σημασία αυτής της αλληλεπίδρασης και του αντικτύπου της στις καλλιτεχνικές παραδόσεις που αναπτύχθηκαν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, στα «προεόρτια» της ελληνικής κλασικής περιόδου. Εως τις 4 Ιανουαρίου.

ΠΑΡΙΣΙ

ΕΚΘΕΣΗ

Musée Jaquemart-André

www.expo-leperugin.com

«Περουτζίνο: Ο δάσκαλος του Ραφαήλ». Αναγνωρισμένος από τους συγχρόνους του ως ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους της Ιταλίας, ο Πιέτρο Περουτζίνο (1445-1523) υπήρξε πρωτοπόρος ενός νέου στυλ ζωγραφικής στα τέλη του 15ου και τις αρχές του 16ου αιώνα, το οποίο επηρέασε πολύ την τέχνη της εποχής. Η κρυστάλλινη διαύγεια, τα αρμονικά χρώματα και ο θεατρικός φωτισμός των εικόνων του, η χάρη και η γοητεία που τις χαρακτηρίζουν, τον καθιστούν έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ιταλικής Αναγέννησης. Η επιρροή του Περουτζίνο απλώθηκε σε όλη την Ευρώπη χάρη σ’ έναν από τους μαθητές του, τον Ραφαήλ (1483-1520), του οποίου τα έργα απέκτησαν εξαιρετική δημοτικότητα. Η έκθεση παρουσιάζει περίπου εξήντα πίνακες -έργα από όλα τα στάδια της πορείας του Περουτζίνο μαζί με έργα του Ραφαήλ- αναδεικνύοντας τη σύνδεση του έργου τους σε σχέση με δύο κύριες θεματικές -το τοπίο και την προσωπογραφία- και εστιάζοντας στο πώς ο Πιέτρο Περουτζίνο δημιούργησε και τελειοποίησε μια καλλιτεχνική γλώσσα που ο νεαρός Ραφαήλ έκανε δική του με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία και ευαισθησία, αγγίζοντας ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Εως τις 19 Ιανουαρίου.

Γκόγια: τάξη και αταξία

Η έκθεση «Goya: Order and Disorder», στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης, ιχνηλατεί το σύνολο της σταδιοδρομίας του Φρανθίσκο Γκόγια (1746-1828), του Ισπανού ζωγράφου ο οποίος υπήρξε ένας από τους κορυφαίους της ευρωπαϊκής τέχνης. Οπλισμένος με σπάνιο καλλιτεχνικό χάρισμα, αιχμηρός και διεισδυτικός, ο Γκόγια έγινε μάρτυρας μιας εποχής πολέμων, επαναστάσεων και σαρωτικών αλλαγών, αναζητώντας νέους τρόπους για να εκφράσει την ανθρώπινη εμπειρία με τη συμβολή τόσο της άμεσης παρατήρησης όσο και της φαντασίας. Η έκθεση, που εγκαινιάζεται στις 12 Οκτωβρίου, είναι θεματικά οργανωμένη και χρησιμοποιεί τους πόλους της τάξης και της αταξίας για να αναδείξει το εύρος της δημιουργικότητας του Γκόγια, από τα πορτρέτα των ευγενών και τις ευφρόσυνες εικόνες της καθημερινής ζωής μέχρι τα έργα όπου πρωταγωνιστούν η φρίκη του πολέμου, το κοινωνικό χάος και η αθλιότητα (εδώ ο περίφημος πίνακάς του «Η 3η Μαΐου 1808»).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή