O «ορισμός του πέναλτι, κυρία μου» τις Δευτέρες στη Δάφνη

O «ορισμός του πέναλτι, κυρία μου» τις Δευτέρες στη Δάφνη

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Είναι σαν να πηγαίνεις στη δουλειά σου μονίμως με τα εσώρουχα», μου λέει ο Δημήτρης Χριστοφορίδης για το σταντ απ κόμεντι και δεν γελάει καθόλου. Ανήκει στη νέα γενιά κωμικών και ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την κωμωδία πριν από δέκα χρόνια, με αφορμή τις Νύχτες Κωμωδίας, γράφοντας για τις φοβίες του, τα υπαρξιακά του άγχη, αλλά και για πιο οικουμενικά, αγαπημένα, θέματα των σταντ απ κωμικών, όπως το σεξ. «Αισθάνομαι ότι εξομολογούμαι πράγματα που σκέφτονται οι άλλοι και δεν τολμούν να τα πουν». Μαζί με ένα line up νέων και πιο πεπειραμένων κωμικών, διοργανώνει το Mini Comedy Festival στον κινηματογράφο Ατλαντίς, στη Δάφνη κάθε Δευτέρα βράδυ (έναρξη στις 19/11) σε μια προσπάθεια να δημιουργηθούν «μικρές εστίες κωμωδίας» περιφερειακά του αθηναϊκού κέντρου.

Στην ελληνική σκηνή της κωμωδίας, αν και υπάρχει το έμψυχο δυναμικό και οι χώροι που θα μπορούσαν να το φιλοξενήσουν, λείπει η συχνότητα. «Στο σταντ απ μας λείπει το εμπόριο, μας λείπει ο καπιταλισμός», λέει γελώντας ο κ. Χριστοφορίδης και εξηγεί την έλλειψη σύνδεσης μεταξύ καλλιτεχνών και επιχειρήσεων. «Δεν υπάρχουν μάνατζερ, όπως στο θέατρο ή στη μουσική, και είτε θα γίνω εγώ μάνατζερ του εαυτού μου και θα αποτύχω ή ένας επιχειρηματίας και θα αποτύχει», σημειώνει.

H Χρύσα Κατσαρίνη, ο Ανδρέας Πασπάτης, ο Αγγελος Σπηλιόπουλος και η Ηρα Κατσούδα θα έχουν ρόλο παρουσιαστή –μαζί με κόμεντι σόου– της βραδιάς και των κωμικών που θα εμφανίζονται κάθε Δευτέρα. «Ο παρουσιαστής είναι ο πιο δύσκολος και κωμικός ρόλος της παράστασης», μας λέει η κ. Κατσούδα, που ξεκίνησε κάνοντας «φριχτές» παραστάσεις. «Το σταντ απ είναι μία από τις πιο δύσκολες μορφές κωμωδίας, όλοι τρώνε τα μούτρα τους. Πρέπει να πετύχεις την ταύτιση με το κοινό, την οικειότητα. Εδωσα αρκετές φριχτές παραστάσεις και μετά άρχισα να βελτιώνομαι», τονίζει.

Οι περισσότεροι κωμικοί γράφουν τα κείμενά τους, ηχογραφούν, ακούνε και κάνουν διορθώσεις. Αλλοι, όπως η κ. Κατσούδα ηχογραφούν τον εαυτό τους να μιλάει εκτός κειμένου και κρατάνε ό,τι τους φαίνεται πιο αστείο. Πολλοί δημιουργούν μια ιστορία, όπως ο κ. Χριστοφορίδης, ενώ άλλοι, όπως ο κ. Σπηλιόπουλος είναι «one line» κωμικοί, με αστεία της μιας πρότασης, σαν ένα κωμικό χαϊκού. Ο απόλυτος κριτής παραμένει η σκηνή. «O κόσμος δεν ψάχνει το γέλιο, δεν σκέφτεται έτσι. Νομίζω ότι διψάει να δει καλή τέχνη, δεν ψάχνει ανάλογα με την εποχή ή την επικαιρότητα. Αυτή είναι αγωνία των καλλιτεχνών», λέει ο Δημήτρης Χριστοφορίδης.

Η δυσκολία της κωμωδίας είναι φανερή παντού, τονίζει, κρίνοντας από το επίπεδο των ελληνικών κωμικών τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών έργων. Τα έργα που ανεβαίνουν στο θέατρο γυρνούν γύρω από μεγάλους δραματικούς συγγραφείς, μας λέει, ενώ στο σινεμά η τελευταία μεγάλη κωμωδία ήταν η ταινία του Σταύρου Τσιώλη «Ας περιμένουν οι γυναίκες». Ο ορισμός του πέναλτι.

​​Mini Comedy Festival, κιν/φος Ατλαντίς, λεωφ. Βουλιαγμένης 245, έως 17/12.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή