Εικαστικά στον κόσμο

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρενουάρ, πατέρας και γιος

Ιδιαίτερης σημασίας και συμβολισμού είναι η έκθεση που παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο στο Μουσείο Ορσέ του Παρισιού. Εστιάζει σε δύο κορυφαίες προσωπικότητες της Γαλλίας αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού, στον ιμπρεσιονιστή ζωγράφο Πιερ-Ογκίστ Ρενουάρ και στον γιο του, διάσημο σκηνοθέτη του κινηματογράφου Ζαν Ρενουάρ. Είναι ένα διπλό πορτρέτο σε διάλογο, η σκυταλοδρομία των γενεών ανάμεσα σε δύο καλλιτεχνικές φύσεις που άφησαν εποχή στη ζωγραφική και στον κινηματογράφο. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 27 Ιανουαρίου.

Μπιλ Βιόλα και Μιχαήλ Αγγελος

«Θα φέρουμε κοντά δύο καλλιτέχνες που έζησαν με διαφορά αιώνων», αναφέρει η εξαγγελία της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών του Λονδίνου για τη νέα έκθεση που αρχίζει τον Ιανουάριο. «Αλλά και οι δύο εξερευνούν κοινά οικουμενικά θέματα υπερβατικού κάλλους και ατόφιας συγκινησιακής δύναμης». Ο λόγος είναι για τον σύγχρονο εικαστικό Μπιλ Βιόλα, ονομαστό στη βίντεο αρτ, και για τον Μιχαήλ Αγγελο, τον μεγάλο δάσκαλο. Η έμφαση δίνεται στη δουλειά πάνω στις λεπτομέρειες απεικόνισης αλλά και αντίδρασης του ανθρώπινου σώματος, ως σπουδές πάνω στη θνητότητα και την αθανασία.

Ισπανία – Φλάνδρα, σε διάλογο

Ενας κορυφαίος της ισπανικής τέχνης, ο Μπαρτολομέ Μπερμέχο (π. 1440 – π. 1501) είναι στο επίκεντρο μιας έκθεσης στο Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης. Για την ιστορία της τέχνης στην Ισπανία, ο Μπερμέχο εκφράζει τη σχέση με τη Φλάνδρα και τον διάλογο με την Ισπανία. Εφερε έναν βόρειο αέρα στην ισπανική αναγέννηση και σήμερα τα έργα του Μπερμέχο, γεννημένου στην Κόρδοβα και με καριέρα στο Βασίλειο της Αραγωνίας, θεωρούνται κορυφαία και μοναδικά ως μια στιγμή της ευρωπαϊκής ιστορίας του πνεύματος και της τέχνης. Η έκθεση διαρκεί έως τις 27 Ιανουαρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή