Σαν λυχνίες που φέγγουν, τα πρόσωπα που ζωγραφίζει ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής ενώνονται αυτήν την περίοδο σε μια μεγάλη έκθεση στη Θεσσαλονίκη. Με χαρακτήρα αναδρομικής, η έκθεση με τίτλο «Η ασκητική του βλέμματος» (στην Chalkos Gallery του Κώστα Παρχαρίδη, με επιμέλεια του Γιώργου Μυλωνά) συγκεντρώνει προσωπογραφίες από διάφορες περιόδους συγκροτώντας επί της ουσίας το απόσταγμα μιας μακράς διαδρομής μελέτης της ανθρώπινης μορφής. Τα έργα –λάδια, σχέδια και ακουαρέλες– είναι πορτρέτα μιας ορισμένης πυκνότητας σε ατμόσφαιρα και ανακαλούν τις αισθητικές καταβολές του Κωνσταντίνου Κερεστετζή ως σημείο τομής ανάμεσα στις ισπανικές αναφορές του (στενή είναι η σχέση του με το Πράδο και το Τολέδο) και στο ευρύτερο πνευματικό περιβάλλον του Αγίου Ορους, όπου συνεχίζει –και ως δάσκαλος– τη σχολή του Αθω. Ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής μελετάει τη μορφή για να προσεγγίσει το «πρόσωπο» σε μια συνάντηση έξω από τα όρια της εικόνας. Οι προσωπογραφίες του είναι σπουδές πάνω στο ψυχικό αποτύπωμα, ιδιότητα που προκύπτει από την πολύωρη ώσμωση με το μοντέλο. Το ενδιαφέρον του για τη ζωγραφική πράξη τον ώθησε να επαναλάβει στη Θεσσαλονίκη αυτό που είχε κάνει παλαιότερα στην γκαλερί Γαβρά στην Αθήνα: να ζωγραφίσει πρόσωπα παρουσία κοινού στον χώρο της γκαλερί.
Chalkos Gallery, Ιουστινιανού 21, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310-250.956). Εως 19/1.