Ο «Λύκος» στο μουσείο

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν και η σπασμένη κιθάρα του Πιτ Τάουνσεντ συμβολίζει την πιο επαναστατική πλευρά της μουσικής που, για ένα διάστημα τουλάχιστον, έδωσε φωνή στην εξέγερση μιας ολόκληρης γενιάς ενάντια στον καταναλωτισμό και στις κοινωνικές συμβάσεις, τα περισσότερα όργανα της έκθεσης «Play It Loud: Instruments of Rock and Roll» δεν έχουν υποστεί τέτοιου είδους κακομεταχείριση – κι αυτό επειδή ήταν υπερβολικά πολύτιμα για τους ιδιοκτήτες τους. Ο ίδιος ο Τάουνσεντ, άλλωστε, έχει παραδεχθεί ότι πριν τολμήσει να ξανασπάσει την κιθάρα του μετά το πρώτο, αυθόρμητο ξέσπασμά του στη διάρκεια μιας συναυλίας των Who, ζήτησε την άδεια του μάνατζερ της μπάντας κι εκείνος του την έδωσε μόνο γιατί ήλπιζε σε ένα δημοσίευμα στον βρετανικό Τύπο.

Ο «Λύκος» στο μουσείο-1

H διακοσμημένη με ψυχεδελικά μοτίβα κιθάρα (φωτ.) του Στιβ Μίλερ είναι ένα από τα 130 όργανα της έκθεσης «Play It Loud» στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης. 

Oυκ ολίγες κιθάρες έχουν θυσιαστεί στον βωμό του θεάματος (ο Τζίμι Χέντριξ, για παράδειγμα, είχε κάψει τουλάχιστον δύο), όμως ακόμα περισσότερες άντεξαν αρκετά ώστε να τοποθετηθούν σε γυάλινες προθήκες και, από τις 8 Απριλίου, να εκτεθούν στις αίθουσες του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο του πρώτου μεγάλου μουσειακού αφιερώματος στα μουσικά όργανα της ροκ εντ ρολ.

Ο «Λύκος» στο μουσείο-2

O Τζίμι Πέιτζ φοράει το κεντητό του κουστούμι.

Ανάμεσά τους, η Gibson ES-350T που χρησιμοποιούσε σχεδόν αποκλειστικά ο Τσακ Μπέρι από το 1957 έως το 1963, διάστημα στο οποίο ηχογράφησε τις επιτυχίες «Sweet Little Sixteen» και «Johnny B. Goode», η αγαπημένη Fender Stratocaster του Ερικ Κλάπτον, η οποία έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στο Rainbow Concert του 1973 και «συνταξιοδοτήθηκε» το 1985, καθώς επίσης και η διακοσμημένη με ψυχεδελικά μοτίβα κιθάρα του Στιβ Μίλερ. Η έκθεση συνδιοργανώνεται από το Met και το Rock n Roll Hall of Fame και θα περιλαμβάνει περισσότερα από 130 όργανα, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί από καλλιτέχνες και συγκροτήματα όπως ο Ελβις Πρίσλεϊ, οι Beatles, οι Rolling Stones, οι Metallica και η Τζόνι Μίτσελ. Θα είναι χωρισμένη σε θεματικές ενότητες, οι οποίες θα εστιάζουν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και στη διάδοσή τους από πρωτοπόρους καλλιτέχνες, στο φαινόμενο των Guitar Gods, αλλά και σε πρακτικές όπως η καταστροφή κιθάρων επί σκηνής (κεντρικό ρόλο εδώ θα καταλαμβάνει ένα γλυπτό, κατασκευασμένο από ό,τι απέμεινε από την κιθάρα, που διέλυσε ο Πιτ Τάουνσεντ το 1973 κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης των Who από την Ανι Λίμποβιτς). Ηχητικά αποσπάσματα και βίντεο από ζωντανές εμφανίσεις θα συμβάλουν στην ανάδειξη των τρόπων, με τους οποίους κάθε μουσικός διαμόρφωσε τον δικό του, προσωπικό ήχο στο πέρασμα του χρόνου

Ο «Λύκος» στο μουσείο-3

Ο Εντι βαν Χάλεν παίζει κιθάρα γυμνός από τη μέση και πάνω.

Τα «εκθέματα» προέρχονται από 70 συλλογές στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο και, στην πλειονότητά τους, δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά σε μουσείο. Και παρότι οι κιθάρες κυριαρχούν (αρκετές, μάλιστα, είναι «επώνυμες» – για παράδειγμα ο «Φρανκενστάιν» του Εντι βαν Χάλεν και ο «Λύκος» του Τζέρι Γκαρσία), το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να περιεργαστεί από κοντά το ειδικά διαμορφωμένο συνθεσάιζερ του Κιθ Εμερσον, το μπάσο του Τζέιμς Τζέιμερσον, που συμμετείχε στις περισσότερες ηχογραφήσεις των Motown Records τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, το κεντημένο στο χέρι περίτεχνο κουστούμι, που φορούσε ο Τζίμι Πέιτζ στις εμφανίσεις των Led Zeppelin από το 1975 έως το 1977, και πολλά ακόμα συλλεκτικά αντικείμενα.

​​Η έκθεση «Play It Loud» θα πραγματοποιηθεί στο Met Fifth Avenue από τις 8 Απριλίου έως την 1η Οκτωβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή