ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εκτός από την κλασική Μόνα Λίζα, ο ντα Βίντσι πιθανότατα ζωγράφισε και την «γυμνή Τζοκόντα» (φωτογραφίες)

ektos-apo-tin-klasiki-mona-liza-o-nta-vintsi-pithanotata-zografise-kai-tin-gymni-tzokonta-fotografies-2303960

Εδώ και χρόνια, πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργαστηρίων του Λούβρου επιστήμονες εξετάζουν την «γυμνή Μόνα Λίζα», ένα σκίτσο κάρβουνου που είχε βρεθεί στο εργαστήριο του Λεονάρντο ντα Βίντσι αλλά ανυπόγραφο.

Η "Monna Vanna", όπως ονομάζεται ο πίνακας, φιλοτεχνήθηκε την ίδια εποχή στο εργαστήριο του διάσημου καλλιτέχνη, από αριστερόχειρα και με την τεχνική του σφουμάτο. Έτσι πιθανότατα είναι έργο του ιδίου, σύμφωνα με τα τελευταία συμπεράσματα των ειδικών.

Επιπλέον, σύμφωνα με το AFP, τα χέρια, το χαμόγελο και η στάση του σώματος της μυστηριώδους γυναίκας φέρουν ομοιότητες με την κλασική «Τζοκόντα», ενώ το σκίτσο έχει περίπου και τις ίδιες διαστάσεις με το αριστούργημα του Ντα Βίντσι. Έτσι, οι ερευνητές υπολογίζουν τώρα ότι πιθανότατα το σκίτσο να αποτελούσε προσχέδιο για τον πίνακα και το ζωγράφισε ο ίδιος. 

ektos-apo-tin-klasiki-mona-liza-o-nta-vintsi-pithanotata-zografise-kai-tin-gymni-tzokonta-fotografies0

Το σχέδιο με κάρβουνο ανήκει στη συλλογή του Μουσείου Conde στο Chateau de Chantilly, βόρεια του Παρισιού και – στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 500 ετών από τη γέννηση του ντα Βίντσι – η "Monna Vanna" θα αποτελέσει το κεντρικό κομμάτι μιας έκθεσης αφιερωμένης στον καλλιτέχνη που θα φιλοξενήσει το Μουσείο. 

ektos-apo-tin-klasiki-mona-liza-o-nta-vintsi-pithanotata-zografise-kai-tin-gymni-tzokonta-fotografies2

Το Λούβρο έχει επίσης μια γυμνή εκδοχή της «Μόνα Λίζα» ζωγραφισμένη από έναν μαθητή του Ντα Βίντσι, τον Σαλάι.