Διπλοπαρκάροντας για τον Πικάσο

Διπλοπαρκάροντας για τον Πικάσο

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα σπουδαίο κτίριο, ένα νέο αστικό τοπόσημο θα στεγάσει τη διεθνή συλλογή των έργων μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, στην Ερατοσθένους 13 στο Παγκράτι. Η θωριά του από το δρόμο, εντυπωσιακή. Εχει 11 ορόφους και, εκτός από τους εκθεσιακούς χώρους, λειτουργούν πωλητήριο και καφέ – εστιατόριο, βιβλιοθήκη τέχνης (με 6.000 τόμους), παιδικό εργαστήριο και αμφιθέατρο 190 θέσεων. Στις αίθουσές του φιλοξενούνται έργα τέχνης μεγάλων ονομάτων της νεότερης και σύγχρονης ευρωπαϊκής πρωτοπορίας. Από τη θέα του το μάτι του επισκέπτη μπορεί να περιπλανηθεί σε όλη την Αθήνα.

Το νέο κτίριο θα κοσμήσει αληθινά το Παγκράτι, που αυτή την περίοδο είναι σε άνοδο, ωστόσο η παρουσία του θα επιβαρύνει την κορεσμένη κυκλοφοριακά περιοχή του κέντρου.

Ηδη, λίγο παραπάνω, στην πλατεία Βαρνάβα, τα καφέ και τα ταχυφαγεία έχουν γίνει πολύ in, με αποτέλεσμα πολλοί κακομαθημένοι Αθηναίοι σε κάθε επίσκεψή τους να διπλοπαρκάρουν τα αμάξια τους στην οδό Αρχιμήδους, αφού κάποιοι τους πρόλαβαν καταλαμβάνοντας τα πεζοδρόμια και τις γωνίες.

Το ίδιο συμβαίνει και στην οδό Αρχελάου και στην Αρριανού. Σε κάθε γωνιά έχουν ξεφυτρώσει μπαρ και εστιατόρια, με τους ιδιοκτήτες να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το «αναπτυξιακό μπουμ» της περιοχής, μέχρις ότου ξεκινήσει η αντίστροφη πορεία (ποιος ξεχνάει του Ψυρρή). Ετσι, κάθε βράδυ οι ασυνείδητοι οδηγοί δίνουν τα… ρέστα τους, συναγωνιζόμενοι με τους ιδιοκτήτες των καφέ – εστιατορίων που καταλαμβάνουν τα μικρά πεζοδρόμια με διπλές σειρές τραπεζιών και τα βράδια επεκτείνουν τα τραπεζοκαθίσματά τους στις προσόψεις και των διπλανών τους, κλειστών μαγαζιών.

Δημοτικά πάρκινγκ δεν υπάρχουν, η αστυνόμευση ελλιπής, και η δυσαρέσκεια των κατοίκων διογκώνεται, όμως διαπιστώνουν πως δεν έχει νόημα να χαθούν στον λαβύρινθο ατέρμονων καταγγελιών.

Το πρόβλημα, βέβαια, έχει επισημανθεί· ο Γιώργος Καμίνης και οι συνεργάτες του έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την εικόνα που έχει διαμορφωθεί στην πυκνοκατοικημένη πρωτεύουσα. Οσο για τον τυχόν αντίλογο, πως οι Αθηναίοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για τις βραδινές μετακινήσεις τους για διασκέδαση, το αφήνω στην ψύχραιμη κρίση των αναγνωστών…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή