Μια έκθεση με γραμματόσημα στην γκαλερί «7» διηγείται παλιές ιστορίες

Μια έκθεση με γραμματόσημα στην γκαλερί «7» διηγείται παλιές ιστορίες

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι σειρές γραμματοσήμων είναι η εικονογραφημένη ιστορία μιας χώρας. Στην περίπτωση του νομικού Αντώνη Χατζηιωάννου, η συλλογή των γραμματοσήμων του αφηγείται ταυτόχρονα και την ιστορία της οικογένειάς του. Και τούτο διότι ο πατέρας του, Βασίλης, ήταν έμπορος γραμματοσήμων της παλιάς Αθήνας. Ετσι, όταν ο ίδιος ήταν παιδί, κράτησε στα χέρια του μυριάδες τέτοια μικρά χαρτάκια με τόπους, ενδυμασίες, ήθη και έθιμα, έργα τέχνης. Ειδικά αυτά τα τελευταία, έδωσαν το έναυσμα στον Χατζηιωάννου και στη σύζυγό του Αζια να αρχίσουν να συλλέγουνa, αργότερα, νεοελληνική ζωγραφική. Σήμερα, έχουν φτιάξει ένα ποιοτικό corpus έργων τέχνης, που συμπεριλαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό αναγνωρισμένων συμπατριωτών μας καλλιτεχνών. Δεν ξέχασαν όμως την αγάπη τους προς τα γραμματόσημα. Αυτός ήταν και ο λόγος που αποδέχθηκαν την πρόταση του γκαλερίστα Μανώλη Κανακάκη να εκθέσουν κάποια από αυτά, με τρόπο πρωτότυπο και ανορθόδοξο.

Μια έκθεση με γραμματόσημα στην γκαλερί «7» διηγείται παλιές ιστορίες-1

Η αγάπη για τα γραμματόσημα παρέμεινε ζωντανή μέχρι σήμερα.

Στην έκθεση, που εγκαινιάζεται απόψε στην αίθουσα τέχνης «7» (Σόλωνος 20), θα δούμε γραμματόσημα άλλων εποχών να κάνουν παρέα μέσα σε κάδρα, ανάλογα με το θέμα τους: αρχαιότητα, βυζαντινή τέχνη, καράβια, λαϊκές ελληνικές φορεσιές, ήρωες και σκηνές του 1821, λεπτομέρειες από έργα Ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών ξαναζωντανεύουν τοποθετημένα σε πασπαρτού και πλαίσια. Βγήκαν από ντοσιέ και φακέλους, όπου φυλάσσονταν, για να σχηματίσουν νέες ιστορίες, το ένα δίπλα στο άλλο. Δεν έχει τόση σημασία η οικονομική τους αξία όσο αυτό το συνταίριασμα μεταξύ τους.

Μια έκθεση με γραμματόσημα στην γκαλερί «7» διηγείται παλιές ιστορίες-2

Ο Β. Χατζηιωάννου έξω από το κατάστημα των γραμματοσήμων του.

Αν γυρίσει κανείς πίσω στον χρόνο, θα βρει τον Βασίλη Χατζηιωάννου να παρατά τη Σύρο στα 20 του χρόνια και να έρχεται στην Αθήνα, μετά έναν καβγά με τον πατέρα του. Μετά τον πόλεμο άνοιξε ένα καφενείο στην οδό Κορνάρου, όπου σύχναζε ο περίφημος Πίτσος, που τότε έφτιαχνε γκαζιέρες. Εγιναν φίλοι και του έφερνε κάθε απόγευμα κομμένα γραμματόσημα από την εμπορική αλληλογραφία της επιχείρησής του. Αυτό, σε συνδυασμό με έναν συγγενή της οικογένειας που έκανε συλλογή, κινητοποίησε τον Β. Χατζηιωάννου να στραφεί στην εμπορία γραμματοσήμων και να ανοίξει κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας.

Ο γιος του, που τότε ήταν έφηβος, τον συνόδευε σε όλα τα ταξίδια στο εξωτερικό, για να εκτελεί χρέη μεταφραστή, με τα πρωτόλεια αγγλικά του. Μεγαλώνοντας, κλήθηκε και εκείνος να κρατά το μαγαζί και έτσι εξοικειώθηκε ακόμα περισσότερο με το θέμα. Η εισαγωγή στη Νομική και ο θάνατος του πατέρα του οδήγησε σε κλείσιμο το κατάστημα. Ομως, η αγάπη για τις μικροσκοπικές αυτές εικόνες παραμένει μέχρι σήμερα και οδήγησε σε αυτή την έκθεση, που αποτελεί ένα είδος εικαστικής πρότασης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή