ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Το τελευταίο χτύπημα ενός πολυάσχολου Banksy

to-teleytaio-chtypima-enos-polyascholoy-banksy-2388358

Συνήθως «εργάζεται» σε εξωτερικούς χώρους, όμως η καραντίνα και τα επακόλουθά της δεν του στέρησαν τη δυνατότητα έκφρασης. Ο λόγος για τον γνωστό-άγνωστο Βρετανό καλλιτέχνη του στένσιλ ονόματι Banksy, ο οποίος τους τελευταίους μήνες ήταν αρκετά παραγωγικός: δημιούργησε ένα έργο στο νοσοκομείο του Σαουθάμπτον προς τιμήν του νοσηλευτικού προσωπικού, δημοσιοποίησε μια φωτογραφία από την τουαλέτα του σπιτιού του την οποία είχε διακοσμήσει με μερικούς σκανταλιάρηδες αρουραίους (συμπληρώνοντας την εικόνα με τη λεζάντα «η γυναίκα μου μισεί το να δουλεύω από το σπίτι»), αλλά και σχολίασε με τον δικό του τρόπο την αποκαθήλωση του αγάλματος ενός δουλεμπόρου στο Μπρίστολ· πρότεινε να επανατοποθετηθεί μαζί με τους διαδηλωτές που διεκδικούν την απομάκρυνσή του.

to-teleytaio-chtypima-enos-polyascholoy-banksy0
Στην Ιταλία εντοπίστηκε το κλεμμένο στένσιλ που ο Banksy είχε σχεδιάσει σε μια πόρτα του θεάτρου Bataclan.

Προχθές, ο μυστηριώδης «γκραφιτάς» εμφανίστηκε ξανά. Ανάρτησε στο Instagram ένα βίντεο που απεικονίζει τον ίδιο –για πρώτη φορά, αλλά χωρίς φυσικά να είναι ορατός– ενδεδυμένο όπως το προσωπικό απολύμανσης του λονδρέζικου μετρό, να εισέρχεται σε ένα βαγόνι και να σχεδιάζει εκείνους τους χαρακτηριστικούς αρουραίους. Τα τρωκτικά φτερνίζονται, βάζουν αντισηπτικό, προσπαθούν να φορέσουν σωστά μια ιατρική μάσκα ή τη χρησιμοποιούν ως αλεξίπτωτο. Το συνοδευτικό μήνυμα του βίντεο έλεγε λίγο-πολύ ότι «αν δεν φοράς μάσκα, δεν εισέρχεσαι» και έρχεται σε μια περίοδο που η βρετανική κυβέρνηση κινείται μάλλον ανακόλουθα στο ζήτημα της χρήσης μασκών από τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η διοίκηση του μετρό του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι τα εν λόγω έργα του Banksy έχουν ήδη αφαιρεθεί, κάλεσε ωστόσο τον καλλιτέχνη να τα επαναλάβει «σε καταλληλότερη τοποθεσία».

Δεν είναι, πάντως, η μόνη είδηση των ημερών που αφορά τον Bρετανό δημιουργό. Oπως έγινε γνωστό επίσης την Τρίτη, ένα στένσιλ που ο Banksy είχε σχεδιάσει το 2018 στο παριζιάνικο θέατρο Bataclan (ως αφιέρωση στα θύματα του τρομοκρατικού χτυπήματος το 2015), αν και είχε κλαπεί πέρυσι, εντοπίστηκε σε φάρμα στην Ιταλία και επεστράφη από τις ιταλικές αρχές στον Γάλλο πρέσβη. Το έργο είχε σχεδιαστεί σε μια πόρτα του Bataclan, απεικονίζει μια μαντιλοφορεμένη γυναίκα σε θρηνητική στάση και αναμένεται να επιστρέψει στον φυσικό του χώρο με κάθε επισημότητα.