Σαν ένας μαίανδρος μιας διαδρομής γεμάτη έλικες και κρυπτικά σύμβολα, η εννοιολογική τέχνη του Δημήτρη Μεράντζα αποκαλύφθηκε με μία σοφή οικονομία στην αναδρομική του έκθεση, η οποία ολοκληρώνεται σήμερα στη νέα αίθουσα τέχνης The Blender Gallery, στη Γλυφάδα. Ο ίδιος ο χώρος, που μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες κάθε έκθεσης, αρχιτεκτονήθηκε σαν μια τεθλασμένη εκτροπή της σκέψης, ένα πολυδαίδαλο κανάλι μέσα στο οποίο ο Δημήτρης Μεράντζας έχει στήσει τον «κήπο» του.
Η μεγάλη ποικιλία των υλικών, της φόρμας, των μοτίβων τείνει να συγκλίνει σ’ ένα σημείο, εκεί όπου εκβάλλει η πολυπρισματική ματιά του Δημήτρη Μεράντζα, σαν μία δίνη στην οποία περιστρέφονται τα τρίμματα της Ιστορίας, η θαμπή αντανάκλαση του εαυτού και η αμφισημία κάθε ίχνους. Ο Δημήτρης Μεράντζας παρουσίασε μία ανθολόγηση της σκέψης του και της διαδρομής του. Ο Μεγακλής Ρογκάκος, που επιμελήθηκε την έκθεση και έγραψε ένα βαθύ κείμενο το οποίο περιλαμβάνεται στον κατάλογο, εστίασε σε έργα-κεφάλαια θεματικών ενοτήτων, όπως η σειρά με τα πιστόλια των Βαλκανικών και του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (σε έργα για τις ανώνυμες κατακόμβες των ηρώων), τον θρυμματισμένο καθρέφτη της αυτοπροσωπογραφίας, τα οδικά σήματα, τη φωτοχημική ζωγραφική… Ο Δημήτρης Μεράντζας με μεγάλο πάθος, εντιμότητα και τόλμη, τσαλακώνει τον εαυτό του για να τον αποχυμώσει σε έργα στα οποία εμφανίζει, συχνά κρυπτικά, καταστάσεις ηθικών διλημμάτων.
Η σειρά, π.χ., με τους «Διάσημους ήρωες» και τη σπονδή στους αφανείς των πολέμων είχε αυτή τη χθόνια δύναμη που την καθιστά κλασική. Μία έκθεση που σταλάζει μέσα σου ώρα μετά τη θέασή της.