Η σπουδαία ζωγραφική πάει παντού

Η σπουδαία ζωγραφική πάει παντού

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Τουρισμός και πραγματικός πολιτισμός πάνε μαζί» τόνισε πολλές φορές κατά την επικοινωνία μας η κ. Ελένη Αθανασίου, επιμελήτρια της έκθεσης ζωγραφικής που φιλοξενείται αυτές τις μέρες στους χώρους του Radisson Blu Park Hotel. Εκεί παρουσιάζονται έργα του Δημοσθένη Κοκκινίδη και του Χρόνη Μπότσογλου -τα περισσότερα μάλιστα για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό- αναρτημένα στους τοίχους του lounge και του εστιατορίου του ξενοδοχείου. Τα έργα, βέβαια, δεν είναι εκεί χάριν διακόσμησης του ούτως ή άλλως καλόγουστου χώρου: «Σκόπιμα επιλέξαμε μεγάλα έργα, εκθεσιακά, που τραβούν το ενδιαφέρον και ξεχωρίζουν για την ποιότητα και το περιεχόμενό τους ώστε να δώσουμε καλύτερα την αίσθηση της μεγάλης τέχνης που αντιπροσωπεύουν» μας είπε η κ. Αθανασίου.

Οσο για τους ίδιους τους πίνακες, μπορεί να είναι λίγοι σε αριθμό, όμως παραμένουν αντιπροσωπευτικοί – δύο εκ των σπουδαιότερων Ελλήνων ζωγράφων του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα και σημαντικών δασκάλων της ΑΣΚΤ. Συγκεκριμένα η σειρά «Διαμαρτυρίες» του Δ. Κοκκινίδη, δημιουργημένη κατά την πρώτη μεταπολιτευτική περίοδο, απηχεί τόσο τις καλλιτεχνικές πεποιθήσεις του ζωγράφου όσο και το κοινωνικοπολιτικό στίγμα της εποχής. Εικόνες διαδηλώσεων, πανό, μικρόφωνα, συνθήματα και κραυγές δοσμένες μέσα από τη λιτότητα της τριχρωμίας (κόκκινο-κίτρινο-γαλάζιο) και της γεωμετρικότητας των μορφών.

Τα έργα του Χ. Μπότσογλου της σειράς «Αναφορές» από την άλλη, έχουν πιο προσωπικό περιεχόμενο και αποτελούν ουσιαστικά ένα ενιαίο πολύπτυχο με τον γενικό τίτλο «Τελετή». Αυτός αναφέρεται σε έξι φανταστικά πορτρέτα μεγάλων καλλιτεχνών (Βαν Γκογκ, Χαλεπάς, Σουτίν, Τζιακομέτι, Μπέικον, Μπουζιάνης) μέσω των οποίων ο Μπότσογλου αποπειράται να επικοινωνήσει πνευματικά και να «συνομιλήσει» με εκείνους που θεωρεί δασκάλους και διαμορφωτές του. Η συγκινητική αυτή σειρά πινάκων που ξεκίνησε το 2004 και ολοκληρώθηκε το 2013 εικονίζει με εξπρεσιονιστική εκφραστικότητα τους καλλιτέχνες κατ’ ενώπιον να προτάσσουν τα χέρια τους. Είναι, μπορούμε να πούμε, μια τελετή που συμβολίζει την κατάθεση της πνευματικής κληρονομιάς τους· όπως ο μάστορας παραδίδει τα εργαλεία του, εκείνοι δίνουν τα χέρια τους, τα όργανα της δημιουργίας τους.

Αυτή είναι η τρίτη ζωγραφική έκθεση που φιλοξενείται στο ανακαινισμένο ξενοδοχείο της λεωφόρου Αλεξάνδρας σε μια πραγματικά αξιόλογη πρωτοβουλία που στοχεύει στην ανάδειξη του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Επικρατεί η άποψη πως η πλειοψηφία των ξένων τουριστών επισκέπτεται την Αθήνα για τους αρχαίους θησαυρούς της (και έτσι είναι) αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να τους ξεναγήσουμε και στους νεότερους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή