Ακολουθώντας την πορεία του Παυσανία στην Ελλάδα της μνήμης, ομαδική έκθεση στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας

Ακολουθώντας την πορεία του Παυσανία στην Ελλάδα της μνήμης, ομαδική έκθεση στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είχε την ατμόσφαιρα γιορτής η βραδιά των εγκαινίων στο τόσο ιδιαίτερο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο του Δήμου Αίγινας. Εκεί, στην καρδιά της πόλης, ανάμεσα στα νοικοκυρεμένα μαγαζιά και τους περιποιημένους δρόμους, το μουσείο φωτισμένο σαν νυχτερινό λουλούδι υποδεχόταν τον κόσμο που έσπευδε να δει από κοντά τα πολλά και καλά εικαστικά έργα που απαρτίζουν την ομαδική έκθεση «Παυσανία Ελλάδος Περιήγηση».

Αν βρεθείτε στην Αίγινα έως τις 30 Ιουλίου, αξίζει να δείτε την έκθεση αυτή, όχι μόνο γιατί συνομιλεί θαυμάσια με το αιγινίτικο τοπίο (αρκετά έργα έχουν αιγινίτικο θέμα), αλλά γιατί μέσα από την εκφραστική της ποικιλία δημιουργεί ένα ευρύ και πυκνό περιβάλλον που σε οδηγεί να σκεφτείς πάνω στο διαχρονικό ελληνικό τοπίο, τη μνήμη, τον χρόνο…

Στο ρυθμό του νησιού

Η έκθεση, που είχε κάνει «πρεμιέρα» στον Ιανό, είναι μία καλλιτεχνική παραγωγή της «Μικρής Αρκτου» και οργανώθηκε με την επιμέλεια και τη γνώση της ιστορικού τέχνης Ιριδος Κρητικού. Το ταξίδι στην Αίγινα έφερε και άλλα έργα, έδεσε με τον ρυθμό του νησιού και καθημερινά πολλοί, ντόπιοι και επισκέπτες, Ελληνες, καθώς και ξένοι τουρίστες προσέρχονται για να δουν τον «Παυσανία». Η όμορφη αφισέτα είναι παντού στην πόλη και, όπως συμβαίνει στους μικρούς τόπους όπου όλοι γνωρίζονται, σχεδόν όλα τα μαγαζιά τη διαφημίζουν. Είναι ένα γεγονός που τιμά το νησί με τη μεγάλη πνευματική παράδοση.

Mέσα, τώρα, στο μουσείο, στο ισόγειο όπου παρουσιάζονται οι περιοδικές εκθέσεις, είναι ολόγυρα σε μία αίθουσα τα έργα. Δεξιά, σαν προπομπός, είναι δύο παλιά έργα (μολύβι σε χαρτί) του Πραξιτέλη Τζανουλίνου και λίγο μετά ακολουθεί μία μαυρόασπρη ενότητα, με πολλά μικρά και δυνατά έργα. Εκεί, θα δείτε την Ακρόπολη του Αμερικανού φωτογράφου Τζόσουα Γκάρικ (με τη γνωστή τεχνική του σε αλουμίνιο), η μία από τις δύο μόνο φωτογραφίες της έκθεσης (η άλλη είναι ένα «αρκαδικό» τοπίο από το Τατόι της Ενης Κούκουλα). Σαν στέμμα πάνω στον Παρθενώνα του Γκάρικ είναι το μικρό σε διάσταση έργο της έκθεσης, αλλά ιδιαίτερα γοητευτικό, ένα γυναικείο προφίλ του Γιώργου Σαμψωνίδη. Στην ίδια «γειτονιά», έργα του Χαρίτωνα Μπεκιάρη, του Βασίλη Σελιμά, του Κωνσταντίνου Εσσλιν, τριών δημιουργών που έχουν μεγάλο μέλλον.

Διάσπαρτα αλλά σπουδαία

Σπουδαία έργα θα δείτε διάσπαρτα: Το υδάτινο στοιχείο από τον Γιώργο Σαλταφέρο, τις Μυκήνες, νυχτερινές, από τον Ανδρέα Γεωργιάδη, αρχαία θραύσματα μνήμης από τον Μάρκο Καμπάνη, έναν αρχαίο ελαιώνα από τον Δημήτρη Σαρασίτη, θερμά τοπία Αθήνας και Αίγινας από την Αθηνά Χατζή, μια αφαιρετική «Αρκαδία» από τον Παναγιώτη Κεφαλά, την ωραία σινική και το αστικό τοπίο του Πάβλου Χαμπίδη, την πολύ δυνατή Νεμέα, αισθητικά υψηλά, του Βασίλη Λιαούρη, τα ωραία αρχαία σε λάδι του Τίμου Μπατινάκη, της Αννας Μπίλη, τον εξπρεσιονιστικό ρεαλισμό της Γεύσως Παπαδάκη, το συμβολικό παιχνίδι της Γεωργίας Μπλιάτσου, το τοπίο στον Καϊάφα του Θανάση Μακρή, τη «νεκρά φύση» με χάρτη της Λήδας Κοντογιαννοπούλου, τον Παυσανία ως κατασκευή από τον Μιχάλη Μαδένη, τη γλυπτική σύνθεση του Στέλιου Παναγιωτόπουλου, τη γυάλινη κατασκευή του Μάριου Βουτσινά, τις «σημειώσεις» του Κώστα Παππά και πολλά ακόμη.

Αν είστε στην Αίγινα, σημειώστε ότι αύριο στον όμορφο κήπο του Μουσείου θα δοθεί μία διάλεξη, στις 8.15 μ.μ., από τον συγγραφέα Θόδωρο Καρζή με θέμα «Η Αίγινα μέσα από τα μάτια των ξένων περιηγητών».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή