«Depression Era», τέχνη και κρίση στην Ελλάδα

«Depression Era», τέχνη και κρίση στην Ελλάδα

1' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας από τους τρόπους να αντισταθεί κανείς στην απαισιοδοξία και τη φθορά των δύσκολων καιρών, είναι να συνασπισθεί με τους ομοτέχνους του. Η κολεκτίβα «Depression Era» γεννήθηκε και ανδρώθηκε μέσα στην κρίση. Τα μέλη της –που είναι καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος– αποφάσισαν να κάνουν τη δική τους αφήγηση για τις τεκτονικές αλλαγές που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια, σε επίπεδο βιοτικό, οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό. Κάπως έτσι συνέθεσαν έστω και θραυσματικά ένα ζωντανό αρχείο της εποχής και του τόπου.

Μια γεύση της δουλειάς αυτής θα δούμε στην έκθεση με τίτλο «Depression Era» που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στο κτίριο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς. Το αφιέρωμα συμπεριλαμβάνει 250 φωτογραφίες, βίντεο αλλά και κείμενα, τα οποία πραγματεύονται την ελληνική κρίση.

Η κολεκτίβα «Depression Era» –και η ΜΚΟ KOLEKTIV8 που την πλαισιώνει– ιδρύθηκε το 2011 με αφετηρία την ανάγκη άρθρωσης ενός συλλογικού λόγου μέσω της τέχνης, που να τοποθετείται στη δυσμενή οικονομική, πολιτική και κοινωνική συγκυρία των τελευταίων ετών. Σήμερα αριθμεί 36 μέλη – φωτογράφους, κινηματογραφιστές, ερευνητές, συγγραφείς, αρχιτέκτονες, δημοσιογράφους και θεωρητικούς. Ανάμεσά τους, και μάλιστα σε ρόλο πρωτεργάτη, είναι ο «δικός» μας Παύλος Φυσάκης, ένας από τους πιο ταλαντούχους φωτογράφους της νέας γενιάς που έχει συνεργαστεί πολλά χρόνια με την «Κ».

Γρήγορα σχηματίστηκε ένας σταθερός πυρήνας από ανθρώπους των γραμμάτων και της δημιουργίας, που είχαν να καταθέσουν ιδέες, προτάσεις, μαρτυρίες, εικόνες, σκέψεις. Υστερα όλα πήραν τον δρόμο τους και η κολεκτίβα απέκτησε πια τη δική της οντότητα, όπως θα διαπιστώσει κανείς από αυτό το ομαδικό corpus έργων που θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή