ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Μια παράξενη υπεξαίρεση

provoles1--2

Μια σημαντική υπόθεση υπεξαίρεσης έργων τέχνης του Αλέξη Ακριθάκη ήρθε χθες στη δημοσιότητα. Κύριο πρόσωπο είναι ο Αθανάσιος Μπεργελές, γνωστός στα μουσεία και τις αθηναϊκές γκαλερί ως ιδιοκτήτης εταιρείας μεταφορών και φύλαξης έργων τέχνης, την οποία κληρονόμησε από τον πατέρα του.

Σύμφωνα με τη μήνυση που έχουν καταθέσει εναντίον του η σύζυγος του Αλέξη Ακριθάκη, Φώφη, και η κόρη του, Χλόη, ο τελευταίος ανέθεσε πέρυσι σε έμπορο τέχνης να πουλήσει 26 έργα του εικαστικού, αξίας 420.000 ευρώ. Ομως, τα έργα αυτά ανήκαν στις ίδιες και μάλιστα αποτελούσαν μέρος ενός συνόλου 220 σχεδίων, κατασκευών, ελαιογραφιών κ.ά. που του είχαν εμπιστευτεί για φύλαξη προ δεκαετίας. Τα έργα αυτά είναι καταγεγραμμένα και ασφαλισμένα στους Lloyds του Λονδίνου.

Η υπεξαίρεση έγινε αντιληπτή πριν από λίγο καιρό, όταν η Φώφη Ακριθάκη αναζήτησε κάποια από τα αποθηκευμένα έργα, για να τα δώσει σε μια έκθεση που οργανώθηκε στην Ελληνογερμανική Αγωγή προς τιμήν του πρωτοπόρου εικαστικού. Τότε αντελήφθη ότι λείπουν και το γνωστοποίησε στην Αστυνομία. Την υπόθεση ανέλαβε ο δικηγόρος Γεώργιος Οικονομόπουλος, που είναι και νομικός σύμβουλος της Εθνικής Πινακοθήκης. Στο γραφείο του προσήλθε οικειοθελώς ο έμπορος τέχνης Κωνσταντίνος Πετράκης, δηλώνοντας ότι αγνοούσε πως τα έργα ήταν κλεμμένα και παρέδωσε τα στοιχεία των αγοραστών, ώστε να συμβάλει στην έρευνα για την επιστροφή τους.

Σε επικοινωνία της «Κ» με τον Αθανάσιο Μπεργελέ, ο μεταφορέας παραδέχθηκε την πράξη του και την απέδωσε στα οξύτατα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε τελευταία. Υπογράμμισε ότι έχει ζητήσει συγγνώμη από την οικογένεια Ακριθάκη και ότι θα εξασφαλίσει την επιστροφή των έργων, δίνοντας στους αγοραστές άλλα έργα τέχνης από την προσωπική του συλλογή.

Ωστόσο, μιλάει για 15 και όχι για 26 έργα. Φαίνεται, πάντως, ότι η υπόθεση του εντοπισμού και της επιστροφής δεν θα είναι εύκολη ούτε θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς.