Ενας μίνι «Δρομέας», στη μυκονιάτικη έπαυλη Τούρκου επιχειρηματία

Ενας μίνι «Δρομέας», στη μυκονιάτικη έπαυλη Τούρκου επιχειρηματία

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από μερικά χρόνια, το εμβληματικό γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου, ο «Δρομέας», χρειάστηκε να διανύσει την απόσταση από την Ομόνοια, όπου ήταν η αρχική του θέση, μέχρι τη μικρή πλατεία μπροστά από το ξενοδοχείο «Χίλτον», όπου βρίσκεται σήμερα.

Ομως, ένα ακριβές αντίγραφο τριών μέτρων έφτασε μέχρι τη Μύκονο, καθώς έχει τοποθετηθεί σε πολυτελή βίλα. Η κατοικία, με θέα το πέλαγος, ανήκει στον Τούρκο επιχειρηματία Ουγκούρ Οζκάν. Ο εκατομμυριούχος είχε διαμείνει στο αθηναϊκό ξενοδοχείο και ατένιζε από το παράθυρο του δωματίου του το γλυπτό. Το ερωτεύτηκε, αναζήτησε τον Ελληνα εικαστικό και τον παρακάλεσε να του φτιάξει ένα μικρότερο για την έπαυλή του στις Κυκλάδες.

«Εδώ και μερικές ημέρες, που έχει γίνει γνωστή η ιστορία στον αθηναϊκό Τύπο, έχουν σπάσει τα τηλέφωνά μου», λέει ο καλλιτέχνης στην «Κ». Συνεχίζει: «Δεν περίμενα ποτέ ότι κάτι που έγινε πριν από δύο χρόνια θα είχε τέτοια δημοσιότητα σήμερα. Η αλήθεια είναι ποτέ δεν μου είχε ζητηθεί στο παρελθόν να κάνω ένα μεγάλο γλυπτό που είναι φτιαγμένο για τον δημόσιο χώρο, σε μικρότερη κλίμακα. Ο “Δρομέας” είναι μια δημιουργία με αστικό χαρακτήρα, την οποία συνέλαβα ακριβώς για να μπει σε μια γωνιά της πόλης. Δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι θα μπορούσε να κοσμήσει ένα σπίτι. Ετσι, μου πήρε κάποιο χρονικό διάστημα να το φτιάξω. Οταν είδα το τελικό αποτέλεσμα και τη θέση που επελέγη, ομολογώ πως μου άρεσε. Ειδικά όταν φυσάει ο αέρας και η θάλασσα είναι φουρτουνιασμένη, ο “Δρομέας” τρέχει μέσα στον υδάτινο ορίζοντα».

Ο Ουγκούρ Οζκάν είναι ένας από τους γνωστότερους επιχειρηματίες της γείτονος στον τομέα του χάλυβα. Αγαπάει την Ελλάδα και μας επισκέπτεται συχνά. «Οταν τον γνώρισα από κοντά, είδα ότι λατρεύει την τέχνη, είναι συλλέκτης και έχει το δικό του αισθητήριο. Μπήκαμε μαζί στην περιπέτεια του να φτιάξουμε τον μικρό “Δρομέα”. Εκείνος πήρε τα υλικά κι εγώ έβαλα την εργασία. Του έκανα δώρο το έργο. Το επισημαίνω, διότι το πρώτο πράγμα που με ρωτούν είναι πόσο πούλησα το γλυπτό», λέει στην «Κ» ο καλλιτέχνης.

Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι η δημοσιότητα ήρθε για τους λάθος λόγους. Ολοι ασχολήθηκαν με το lifestyle, ενώ ο Ελληνας εικαστικός έχει κάνει ένα από τα ωραιότερα έργα που έχουν γίνει ποτέ για τη λαθρομετανάστευση, που βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην Ιταλία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή