Νέο βλέμμα στον αστικό ιστό και στις κοινότητες

Νέο βλέμμα στον αστικό ιστό και στις κοινότητες

1' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορούν οι καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους να επηρεάσουν τον τρόπο, με τον οποίο οι κάτοικοι μιας κοινωνικά κατακερματισμένης πόλης σχετίζονται μεταξύ τους; «Τέχνη, πολιτική και η κοινωνική στροφή. Επανεξετάζοντας τον ρόλο της αισθητικής στις σύγχρονες ανθρώπινες γεωγραφίες» είναι το θέμα της συζήτησης, που διοργανώνει τη Δευτέρα, στις 7.30 μ.μ., το Goethe-Institut (Ομήρου 14-16) στο πλαίσιο τoυ «X-Apartments», με τη συμμετοχή των πανεπιστημιακών Christopher Βalme και Shannon Jackson. Με αφορμή την εκδήλωση, δύο από τους καλλιτέχνες της έκθεσης, οι οποίοι θα λάβουν μέρος και στη συζήτηση, μιλούν στην «Κ» για τις δυνατότητες της «site-specific» τέχνης. «Ο Μπρεχτ είπε ότι πρέπει να κάνουμε το θέατρο μικρότερο. Οσο πιο μικρό γίνεται το θέατρο τόσο περισσότερο διεισδύει στην κοινωνία. Εγώ θέλω να το πάω ακόμη πιο πέρα, θέλω να εξαφανίσω το θέατρο», αναφέρει ο Ιάπωνας Akira Takayama. «Σε αυτό το “μη θέατρο” συναντάμε και αλληλεπιδρούμε με ανθρώπους που κανονικά δεν θα συναντούσαμε, ακούμε φωνές που δεν θα ακούγαμε, ταξιδεύουμε πέραν των προκαθορισμένων διαδρομών. Εκεί ανακαλύπτουμε νέες “παρακάμψεις”, που ταρακουνούν την υπάρχουσα τάξη».

«Το X-Apartments λειτουργεί πρωτίστως ως μια βιωματική εμπειρία που δίνει στον θεατή την ευκαιρία να αναπτύξει τη δική του σχέση με με τον αστικό ιστό και τις κοινότητες των ανθρώπων που ζουν εκεί», υπογραμμίζει η Ελένη Ευθυμίου. «Mία site specific performance δεν μπορεί από μόνη της να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, αλλά όπως κάθε εμπειρία μας πάει ένα βήμα πιο πέρα, έτσι και αυτό το μοίρασμα με τον άλλον μπορεί να συντελέσει σε μια πιο συνειδητή σχέση με τα πράγματα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή