Διαδοχικές ερμηνείες του κόσμου

Διαδοχικές ερμηνείες του κόσμου

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας κόσμος, γεωμετρημένος στα όρια του απείρου, αρμονικός μέσα στην πολυσημία του, φωτεινός μέσα από την αντίθεσή του, είναι ο κόσμος της Στέλλας Μελετοπούλου, έτσι όπως παρουσιάζεται στα «Αόρατα Νήματα». Είναι η νέα έκθεσή της στην Γκαλερί Σκουφά (επιμέλεια: Ιρις Κρητικού), που ενορχηστρώνει μία επαναδιατύπωση του κόσμου με κώδικες, σύμβολα, θραύσματα, νήματα, σχήματα και εναλλαγή μιας κρυπτικής και εξωστρεφούς διάθεσης. Η Στέλλα Μελετοπούλου εκπλήσσει προτείνοντας θεωρήσεις διαδοχικών ερμηνειών του κόσμου. Υπάρχει κάτω από τις συνθέσεις της, στα όρια του κολάζ και του πρώιμου μοντερνισμού του 20ού αιώνα, σαφής έλεγχος του υλικού και αυτοπεποίθηση. Οι ιδιότητες αυτές εκβάλλουν σε έργα, ορισμένα μεγάλων διαστάσεων, υψηλής αισθητικής μέσα από την ανεικονική τους ευρυθμία. Δεν υπάρχει εικονοκλαστική πρόθεση, αλλά διάθεση για θέαση πέρα από το προφανές.

Ακόμη και τα σχεδόν εξπρεσιονιστικά πορτρέτα, με νύξεις γκροτέσκ, προεκτείνουν έναν κόσμο που περιλαμβάνει βεβαιότητες και ανατροπές. Η μεικτή τεχνική της Στέλλας Μελετοπούλου, και κυρίως, ο τρόπος που οργανώνει γεωμετρικά και ορθολογικά το ανορθολογικό της σύμπαν, εμπεριέχει τη ζητούμενη αντίφαση που προσδίδει γοητεία. Τα νήματα που ορίζουν σχήματα και οργανώνουν νοητικούς χάρτες στα έργα της, ορίζοντας την κατεύθυνση του βλέμματος, διατηρούν –όπως γράφει και η Ιρις Κρητικού– «μια ανεπαίσθητη μνήμη της αλληλουχίας των φωτεινών σχημάτων του Matisse και της διαδοχής των σκοτεινών κάμπων στο έργο του Klee». Υψηλής αισθητικής και τα ακρυλικά σε καμβά στο φαιό φόντο, όπου τα κίτρινα και τα κόκκινα σχεδόν αυτονομούνται. Η Στέλλα Μελετοπούλου έχει σκέψη, μέθοδο και αισθητική.

​​«Αόρατα Νήματα». Εκθεση Στέλλας Μελετοπούλου, Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, έως 9/5.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή