Η γοητεία του οικοδομείν διά χειρός Μίλτου Γκολέμα

Η γοητεία του οικοδομείν διά χειρός Μίλτου Γκολέμα

1' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεταφυσική και μαστοριά. Να τα δύο απαραίτητα συστατικά για να έχει πνοή ένα έργο τέχνης. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι ζωγράφοι συγκινούνται από τα ταπεινά επαγγέλματα των μαστόρων, επειδή αντανακλούν μια πτυχή του εαυτού τους: την υπομονή, τη συγκέντρωση, την αφοσίωση. Ο χαρισματικός Μίλτος Γκολέμας παρουσιάζει απόψε στην γκαλερί Ζουμπουλάκη της πλατείας Κολωνακίου τη νέα του ατομική με τον εύγλωττο τίτλο «Υπό κατασκευήν».

«Εμπνεύστηκα από μια οικοδομή που βρισκόταν απέναντι από το παλιό μου εργαστήριο στα Πετράλωνα», λέει στην «Κ». «Ακροβολισμένος κάθε μέρα παρακολουθούσα τους κτίστες να δίνουν σάρκα και οστά σε κάτι τόσο μεγαλύτερο από τους ίδιους, που αν συλλάβεις την κλίμακα δεν μπορεί να μην εντυπωσιαστείς. Μεγαλώνοντας στη συνοικία των Εξαρχείων, θυμάμαι συνεχώς να σηκώνονται γιαπιά, τα τριξίματα από τα μαδέρια, τους ήχους από τα σφυριά, τους γερανούς», λέει ο υπομονετικός παρατηρητής που μετέφερε στα έργα του τη βάσανο της χειρωνακτικής εργασίας. Το υπό ανέγερση κτίριό  του μοιάζει με το εσωτερικό του κήτους του Ιωνά και τα μαδέρια με γιγαντιαία κόκαλα.

Σε παλαιότερες ενότητες, ο ζωγράφος πάλι είχε ασχοληθεί με το βιομηχανικό τοπίο αλλά και με τους ναυτεργάτες που έφτιαχναν ή επιδιόρθωναν πλοία στην Ελευσίνα. Και εκεί αυτό που τον απασχόλησε ήταν η αναμέτρηση του ανθρώπου με τον όγκο του καραβιού.

Στην καινούργια του δουλειά εντυπωσιάζουν οι συνθέσεις και το χρώμα. Ο Γκολέμας, γεννημένος το 1967, μαθήτευσε στο πλάι του Παναγιώτη Τέτση: «Ο δάσκαλος είχε τη λακωνικότητα και την ευγένεια να μας καθοδηγεί χωρίς πολλά λόγια αλλά με ουσία», λέει για τον ζωγράφο που έφυγε πέρυσι από τη ζωή. Τα 20 σχέδια και λάδια που είναι μικρών διαστάσεων θα εκτεθούν μέχρι και τις 4 Μαρτίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή