ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Θέλει τόλμη και υπομονή η διαφήμιση

16s10diaf

Με ρεκόρ συμμετοχών ολοκληρώθηκαν τα βραβεία Ερμής Awards, αποδεικνύοντας ότι οι καλές ιδέες ανθίστανται στην κρίση που μαστίζει και τον κλάδο της διαφήμισης –απώλεσε περίπου το 1/3 του τζίρου του τα τελευταία 8 χρόνια–, ενώ τα ελληνικά γραφεία φαίνεται ότι έχουν τις δυνατότητες να ξεφύγουν δημιουργικά από τις «ασφαλείς» επιλογές, εφόσον βρεθούν οι πελάτες εκείνοι που θα δεχθούν το ρίσκο της δημιουργικότητας. «Η κρίση προκαλεί ανασφάλεια και περαιτέρω ατολμία, που είναι κακός σύμβουλος για τη δημιουργικότητα. Ωστόσο, η δημιουργικότητα φέρνει πωλήσεις. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, οι δημιουργικές ιδέες είναι 11,5 φορές πιο αποτελεσματικές, αλλά χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος και υπομονή από τον πελάτη», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού της Bold Ogilvy και μέλος της οργανωτικής επιτροπής των «Ερμής» Παναγιώτης Παντελάτος. Για τον ίδιο, η στόχευση στο συναίσθημα των καταναλωτών είναι πλέον το ζητούμενο από τους διαφημιστές. «Απευθυνόμαστε στο θυμικό και όχι τόσο στη λογική. Είμαστε συναισθηματικά όντα που εκλογικεύουμε τις επιλογές μας. Η πρόκληση είναι να φτιάξουμε μια αληθινή ιστορία, ώστε ο καταναλωτής να νιώσει κάτι, να ταυτιστεί με αυτό και να αιτιολογήσει την επιλογή του μέσα σε περίπου 60 δευτερόλεπτα», τονίζει ο κ. Παντελάτος.

Διαφημιστικό γραφείο της χρονιάς αναδείχθηκε η Bold Ogilvy & Mather και, όπως αναφέρει στην «Κ» ο executive creative director της εταιρείας Γιάννης Σιδέρης, η ελληνική διαφήμιση, παρά τη συρρίκνωση της οικονομίας, είναι περισσότερο αναγκαία για τους καταναλωτές και τους διαφημιζόμενους. «Οι έξυπνες ιδέες είναι εκείνες που δίνουν λύσεις στις μάρκες που ακόμη και σε δύσκολους καιρούς καταφέρνουν να τις υποστηρίξουν. Οταν είναι καλές και πραγματικά κοντά στη συμπεριφορά των ανθρώπων αποτυπώνοντας αλήθειες, τότε συζητιούνται και γίνονται κομμάτι της κουλτούρας μας», σημειώνει. Στον τομέα του ντιζάιν, γραφείο της χρονιάς αναδείχθηκε η busybuilding αποσπώντας συνολικά επτά βραβεία για μια ευρεία γκάμα διαφορετικών πελατών από το Εθνικό Θέατρο μέχρι συσκευασίες μπισκότων. «Δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή στο στυλ του γραφείου μας. Λειτουργούμε μέσα από τη σύνθεση. Η οπτική κουλτούρα είναι κάτι δυναμικό που εξελίσσεται διαρκώς και τα ερεθίσματα των σχεδιαστών μας βρίσκουν θέση μέσα στο έργο τους», σημειώνει η συνιδρύτρια της εταιρείας Εφη Κομνηνού.

Στον διαγωνισμό που διοργανώνει η Εταιρεία Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) με το βραβείο «Agencies of the Year» (γραφεία της χρονιάς) τιμήθηκαν επίσης οι OgilvyOne Worldwide (Direct, Digital), Initiative Media (Media), Foss Production (Production) και Asset Ogilvy (PR), ενώ η Cosmote αναδείχθηκε Client of the Year.