Ενας μονόλογος για τη γυναίκα με τη δυνατή φωνή, που ποτέ δεν… μιλάει

Ενας μονόλογος για τη γυναίκα με τη δυνατή φωνή, που ποτέ δεν… μιλάει

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Χαμένη γενιά;» Κάθε άλλο. Οι νέοι καλλιτέχνες έχουν τη δική τους πυξίδα που, όταν υπάρχει ταλέντο, ιδέες και αποφασιστικότητα, μπορεί να φέρει πολύ κοντά την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, τη ζωγραφική με το θέατρο. Η Ελένη Μιχαηλίδου και η Κυβέλη Ζώη, φίλες και συμμαθήτριες από το Δημοτικό, ένωσαν τις δυνάμεις τους στην περφόρμανς «My silence has ended». Ενα ζωγραφικό-θεατρικό μονόπρακτο, βασισμένο στο έργο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ «Η πιο δυνατή». 

Αφορμή στάθηκε το εικαστικό έργο της Κυβέλης Ζώη «Meditation-Contemplation», που αποτελείται από έναν πίνακα και ένα έπιπλο και δίνει την τρισδιάστατη προοπτική μιας γυναίκας, καθισμένης σε ένα τραπέζι. Ετσι γράφτηκε ο μονόλογος μιας ερωμένης, που υποδύεται η ηθοποιός Ελένη Μηχαηλίδου, ερχόμενη αντιμέτωπη με τη φιγούρα του εικαστικού έργου.

Νέες δημιουργοί, 23 ετών και οι δύο, ξαναβρέθηκαν μετά τις σπουδές τους, δούλεψαν μαζί και παρουσιάζουν τη ζωγραφική τους περφόρμανς στις 24 του μηνός στη Νέα Υόρκη, με αφορμή ένα αφιέρωμα στη λογοτεχνία που διοργανώνει το School of Visual Arts (SVA) New York, με επικεφαλής της εκδήλωσης την ποιήτρια και καθηγήτρια του SVA Νταβίντα Σίνγκερ. Επειτα θα ξαναγράψουν το έργο τους προκειμένου να παρουσιαστεί στην Αθήνα.

Η Ελένη Μιχαηλίδου έχει σπουδάσει Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και Παραστατικές Τέχνες και Υποκριτική στο Πανεπιστήμιο Damu της Πράγας, δούλεψε δίπλα στον Οσκάρας Κουρσουνόβας, τον Δημήτρη Τάρλοου, είναι μόνιμη συνεργάτις του θεάτρου «Πορεία». Η Κυβέλη Ζώη σπούδασε Ζωγραφική στο School of Visual Arts της Νέας Υόρκης, εργάζεται ως ζωγράφος από το 2015, συμμετέχει σε εκθέσεις στις ΗΠΑ και την Ελλάδα, έχει το δικό της εργαστήριο στα Εξάρχεια.

Τι τις ένωσε; «Οταν ξανασυναντηθήκαμε στην Ελλάδα, θαυμάσαμε η μία στην άλλη το πάθος που είχαμε για τις τέχνες μας», λέει στην «Κ» η Ελένη Μιχαηλίδου. Η ιδέα ξεκίνησε από τον πίνακα που είχε εκθέσει η Κυβέλη στην Νέα Υόρκη και το περασμένο καλοκαίρι στη Νάξο. «Δεν είναι τυχαίο έργο αλλά με συνέχεια στο φυσικό περιβάλλον. Στην παρουσίασή του υπήρχε μια νύξη δρώμενου. Κάνοντας την έρευνά μας για την “Πιο δυνατή” του Στρίντμπεργκ, σκεφθήκαμε να δώσουμε φωνή στη βουβή ηρωίδα του έργου του Σουηδού θεατρικού συγγραφέα-μυθιστοριογράφου και ζωγράφου. Στο πρόσωπο της ερωμένης».

Στο έργο του, ο δραματουργός αναφέρεται στη συνάντηση της κυρίας Χ, παντρεμένης με τον διευθυντή ενός θεάτρου, η οποία συναντά την ερωμένη του συζύγου της, μια νεαρή ηθοποιό, την Αμέλια. Η συνάντηση γίνεται σε ένα καφέ παραμονή των Χριστουγέννων. Η ερωμένη ξεφυλλίζει ένα περιοδικό, κοιτάζει τη σύζυγο αλλά ποτέ δεν μιλάει. Πολλές φορές η κυρία Χ τη ρωτάει «γιατί δεν μιλάς;». «Η σιωπή αυτή της γυναίκας κρύβει μέσα της την πιο δυνατή φωνή. Αυτό σκεφτόμαστε με την Κυβέλη, δίνοντας φωνή στον βουβό χαρακτήρα. Θεωρούμε τη συγκεκριμένη ηρωίδα δυνατότερη των δυνατών. Είναι μια αντιστραμμένη μορφή του μονόλογου του Στρίντμπεργκ».

Εφτιαξαν έναν μονόλογο για τον έρωτα και τη ρήξη όλων των κοινωνικών κατεστημένων που προτάσσουν τη γυναίκα ως «καλή σπιτονοικοκυρά, μάνα και προπάντων κυρία κάποιου άνδρα». Υψωσαν όμως και τις δικές τους φωνές «για τη σχέση γυναικών και ανθρώπων γενικότερα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή