Για την αιώνια ζωή

1' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πιο ψυχρή ατμόσφαιρα στην καυτή Αθήνα αυτήν τη στιγμή πιθανότατα επικρατεί γύρω από τις φωτογραφίες του Murray Ballard, στο κεντρικό πρόγραμμα του Athens Photo Festival, και γι’ αυτό δεν ευθύνεται μόνον ο (πράγματι αναζωογονητικός) κλιματισμός του Μουσείου Μπενάκη. Για τις ανάγκες της ενότητας «Η προοπτική της αθανασίας», με την οποία έκανε το εκθεσιακό του ντεμπούτο το 2011 κερδίζοντας τις εντυπώσεις και έκτοτε έχει γυρίσει τον κόσμο, ο Βρετανός φωτογράφος κατάφερε να διεισδύσει στα άδυτα των μονάδων κρυογονικής. Ο τίτλος της έκθεσης παραπέμπει στο βιβλίο του ακαδημαϊκού και πατέρα της κρυογονικής Robert Ettinger, που το 1962 υποστήριξε ότι κάποτε θα διαθέτουμε την απαραίτητη τεχνολογία για να επαναφέρουμε τους νεκρούς στη ζωή.

Από τα εξελιγμένα εργαστήρια της Αριζόνας ώς τις υποτυπώδεις εγκαταστάσεις του κέντρου KrioRus στις παρυφές της Μόσχας, το οποίο διαχειρίζεται η «μοναδική εταιρεία κρυογονικής στην Ευρασία», όσοι ελπίζουν πως η επιστήμη μπορεί να τους προσφέρει την αιώνια ζωή, ή έστω μια δεύτερη ευκαιρία, πληρώνουν αξιοσέβαστα ποσά για να εξασφαλίσουν μία θέση στην… κατάψυξη μετά τον θάνατο τους. Περίπου 200 άτομα βρίσκονται ήδη «αποθηκευμένα» σε υγρό άζωτο και ακόμα δύο χιλιάδες έχουν υπογράψει συμβόλαια για την ένταξη σε κρυογονική διαδικασία των ιδίων, των αγαπημένων τους ανθρώπων ή και των κατοικιδίων τους σε ειδικές συνθήκες. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της KrioRus, μια πιο οικονομική επιλογή είναι η διατήρηση μόνο του εγκεφάλου (κοστίζει μόλις 18.000 δολάρια, δηλαδή ακριβώς το μισό από ό,τι η διατήρηση ολόκληρου του σώματος), με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα αποκτήσουν ένα καινούργιο, εργαστηριακών προδιαγραφών σώμα.

Το Αthens Photo Festival συνεχίζεται έως τις 30 Ιουλίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή