Το βλέμμα της Νικομάχης μεταμορφώνει την γκαλερί Μαρτίνος στην Πινδάρου

Το βλέμμα της Νικομάχης μεταμορφώνει την γκαλερί Μαρτίνος στην Πινδάρου

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν εγκαίνια που θύμιζαν παλιές καλές εποχές της Αθήνας, όχι μόνον την πρωτοτυπία της καλλιτεχνικής πρότασης, που ισορροπούσε τέλεια ανάμεσα στον μινιμαλισμό και στον μαξιμαλισμό, αλλά και την αυθεντικά χαρμόσυνη διάθεση της σύναξης. Τίτλος της έκθεσης: «Το παλαιοπωλείο Μαρτίνος μέσα από το βλέμμα της Νικομάχης». Ανοιξε την περασμένη Πέμπτη το βράδυ με φίλους, γνωστούς και φιλότεχνους να γεμίζουν τον ζεστό χώρο της Πινδάρου και να ανταλλάσσουν αγκαλιές, φιλιά και ωραίες κουβέντες.

Η Νικομάχη Καρακωστάνογλου – Μπουτάρη πέτυχε ένα μεγάλο στοίχημα: τοποθέτησε τις αφαιρετικές της δημιουργίες μέσα στο πληθωρικό περιβάλλον του καταστήματος με τις αντίκες, φτιάχνοντας μια εντελώς νέα αφηγηματική οπτική. Το παλιό ζευγαρώνει με το νέο. Το λιτό με το περίπλοκο. Το απογυμνωμένο με εκείνο που είναι φορτωμένο συμβολισμούς. Ετσι, δημιούργησε κάτι φρέσκο και ενδιαφέρον, λειτουργώντας ως καλλιτέχνης αλλά και ως επιμελήτρια στο εγχείρημα αυτό.

Το βλέμμα της Νικομάχης μεταμορφώνει την γκαλερί Μαρτίνος στην Πινδάρου-1

Δύο ένθερμοι φίλοι της στήλης: Νίκος και Νινέτα Βαφειά.

Η εικαστικός γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) και συνέχισε στο Λονδίνο σπουδάζοντας Public Art στο Chelsea School of Art και Γλυπτική στο Wimbledon School of Art. Οσο σπούδαζε στη Βρετανία, άρχισε να σκέφτεται πως η ολιστική προσέγγιση που θα μοιάζει με την ιδέα της «Γλυπτικής του Χώρου», μιας νέας αντίληψης για τον σχεδιασμό, ήταν αυτό που την κέντριζε περισσότερο. Το 1998 ιδρύει το Sculpting Space studio. Το 2011 αναχωρεί για τη Σαγκάη όπου ασχολείται με το branding και τον σχεδιασμό εστιατορίων. Η επαφή της με τον κινεζικό πολιτισμό απεδείχθη ιδιαίτερα γόνιμη, καθώς εκεί μελέτησε την κινεζική καλλιγραφία και ανακάλυψε νέους τρόπους αποτύπωσης του νερού και της διαφάνειας.

Επιστρέφοντας από την Κίνα, όπου πέρασε έξι χρόνια, αποφάσισε να εστιάσει πλήρως στην τέχνη και να διερευνήσει σε βάθος όλα όσα έμαθε, πειραματιζόμενη με τη μεγάλη κλίμακα και με νέα υλικά. Η έκθεση στο παλαιοπωλείο ήταν μια μεγάλη πρόκληση που έδωσε ένα ωραίο δείγμα γραφής για το τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον από τη Νικομάχη. Τη βραδιά των εγκαινίων, τη βρήκαμε στον πρώτο όροφο να κάνει μια μικρή ξενάγηση για τους παρισταμένους. Στάθηκε μπροστά στον οθωμανικό οντά όπου έχει τοποθετήσει γυμνές γυναικείες φιγούρες, ενώ πιο δίπλα έχει κάνει μια ανορθόδοξη αλλά αρμονική σύνθεση γυναικείων πορτρέτων από το 19ο αιώνα και κάποιων σημερινών. Πολύ εντυπωσιακή είναι και η εγκατάσταση με έργα και φυτά που έχει κάνει στο ισόγειο, κλέβοντας την παράσταση. H έκθεσή της θα διαρκέσει μέχρι και τις 28 Απριλίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή