Η Μαρίνα Βρανοπούλου έκανε ένα low budget πείραμα στη Μύκονο… Και πέτυχε

Η Μαρίνα Βρανοπούλου έκανε ένα low budget πείραμα στη Μύκονο… Και πέτυχε

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το περιοδικό της αεροπορικής εταιρείας IBERIA, της έκανε πρόσφατα ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα. Η αλήθεια είναι ότι της αξίζει και με το παραπάνω. Η Μαρίνα Βρανοπούλου, κόρη του Μιχάλη Βρανόπουλου (αδικοχαμένου από το βάναυσο χέρι της τρομοκρατίας, για να μην ξεχνιόμαστε…) έχει κάνει ένα από τα πλέον επιτυχημένα εγχειρήματα στο πεδίο contemporary art στην Ελλάδα. Εδώ και τρία χρόνια έχει δημιουργήσει στη Μύκονο, τα «Δύο Χωριά», ένα φιλόξενο χώρο για την τέχνη με ιδιαίτερα δραστήριο πρόγραμμα εκθέσεων, παρουσιάσεων, εκδηλώσεων, residency και pop up βιβλιοπωλείων.

Η εμβέλειά του δεν περιορίζεται μονάχα τους θερινούς μήνες αλλά απλώνεται στη διάρκεια του έτους. Στο διάστημα της λειτουργίας τους έχουμε δει καθιερωμένα ονόματα αλλά και πρωτοεμφανιζόμενα. Το σπουδαιότερο είναι ότι πολλοί από τους καλλιτέχνες που έμειναν στο residency έκαναν έργα, εμπνευσμένα από το μοναδικό αρχιτεκτονικό και φυσικό περιβάλλον της Μυκόνου.

Η Βρανοπούλου έχει όλα τα χαρίσματα ενός έξυπνου και συμπαθούς μέλους της γενιάς της: είναι εξωστρεφής, οργανωτική (έχει φροντίσει στο παρελθόν όλες τις εκθέσεις του ΔΕΣΤΕ που έγιναν στα Σφαγεία της Υδρας), μα πρώτα απ’ όλα είναι εργατική και ψύχραιμη. Θυμάμαι στα πρώτα της εγκαίνια το 2015, ήμουν εκεί όταν ανακοινώθηκαν τα Capital Controls. Κατάφερε να μην πτοηθεί και να συνεχίσει. Ενώ λοιπόν η Μύκονος ήταν μια πρώτης τάξεως περίπτωση για να προωθηθεί το εμπόριο της σύγχρονης τέχνης, κανένας συμπατριώτης μας δεν είχε τολμήσει να κάνει το βήμα. Ούτε και ξένες αίθουσες το έπραξαν, παρότι η σκέψη είχε πέσει στο τραπέζι σε πολλά από τα mega-galleries.

Τα «Δύο Χωριά» ξεκίνησαν (και συνεχίζουν) low budget, με καλές επιλογές και ωραίες εκθέσεις. Σήμερα είναι μια απαραίτητη στάση για όποιον Ελληνα και ξένο φιλότεχνο επισκεφθεί το νησί. Το φετινό πρόγραμμα έχει πολύ ενδιαφέρον. Μόλις ολοκληρώθηκε μια έκθεση του Βασίλη Καρούκ και την Κυριακή εγκαινιάζονται ακόμα τρεις: η ομαδική «Dancing Godesses» σε επιμέλεια δική της, η ατομική «Infinite Blue» της εικαστικού Τρούντι Μπένσον που βρίσκεται στο Κυκλαδονήσι καθώς συμμετέχει στο residency, όπως και η ατομική της Ιλιοδώρας Μαργέλλου με τίτλο «One Sun For All».

Ο σκοπός πέτυχε. Και αυτός δεν ήταν άλλος από το να δημιουργηθεί στο κοσμοπολίτικο αυτό περιβάλλον, ένα «Salon» όπως τον 18ο αιώνα, όπου οι άνθρωποι αντάλλαζαν απόψεις για τα ενδιαφέροντά τους. Αν λοιπόν κάποιος άνεμος σας φέρει στο νησί, περάστε να δείτε από κοντά μια ιστορία μικρής (αλλά υπολογίσιμης) επιτυχίας. Το καλό νέο είναι ότι φθινόπωρο τα «Δύο χωριά» θα ανοίξουν και στην Αθήνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή