Κλασικά έργα στα ψηφιακά «ράφια» του Instagram

Κλασικά έργα στα ψηφιακά «ράφια» του Instagram

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι εύκολο να παρεξηγήσει κάποιος τον όρο «InstaΝοvels», σκεπτόμενος ότι ίσως πρόκειται για άλλη μία σύγχρονη εφεύρεση που απειλεί να υποβαθμίσει τη λογοτεχνία. Στην πραγματικότητα, η νέα πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Νέας Υόρκης δεν αποσκοπεί στη δημιουργία «στιγμιαίων» μυθιστορημάτων (instant novels), απλώς αξιοποιεί τις δυνατότητες του Instagram για να φέρει ένα ευρύτερο –και πιθανότατα νεότερο– κοινό σε επαφή με κλασικά έργα. Ηδη, το πρώτο μέρος της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» έχει αναρτηθεί στον λογαριασμό της βιβλιοθήκης στο Instagram και οι χρήστες της πλατφόρμας μπορούν να το διαβάσουν γυρίζοντας τις σελίδες με τον αντίχειρά τους. Χωρίς να κάνουν καμία παρέμβαση στο αυθεντικό κείμενο του Κάρολ, η δημιουργική ομάδα της διαφημιστικής εταιρείας Mother in New York και ο εικονογράφος Magoz, στους οποίους ανατέθηκε η υλοποίηση του εγχειρήματος, το διάνθισαν με πολύχρωμα σκίτσα και ολιγόλεπτα animation.

Προφανώς μόνο ένα μικρό ποσοστό απ’ όσους έσπευσαν να κατεβάσουν την «Αλίκη» στα κινητά τους θα καταφέρουν να διαβάσουν ολόκληρο το μυθιστόρημα σε αυτή τη μορφή, ίσως όμως περισσότεροι εμπνευστούν και αναζητήσουν το συμβατικό βιβλίο στο βιβλιοπωλείο ή τη βιβλιοθήκη της γειτονιάς τους. Με αυτόν τον τρόπο, τα smartphones παύουν να είναι «εχθροί» της ποιοτικής ανάγνωσης και μετατρέπονται σε όχημα για λογοτεχνικές αποκαλύψεις. Kαι για τα μέλη της New York Public Library, πάνω από 300.000 βιβλία της αχανούς συλλογής έχουν ψηφιοποιηθεί και είναι διαθέσιμα δωρεάν στην εφαρμογή SimplyE.

Αλλοι δύο τίτλοι

Τους επόμενους μήνες, πάντως, δύο ακόμα τίτλοι αναμένονται στα ψηφιακά «ράφια» του Instagram: Η «Κίτρινη ταπετσαρία» της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν και η «Μεταμόρφωση» του Κάφκα, με εικονογράφηση από την εταιρεία παραγωγής Buck και την Cesar Pelizer αντίστοιχα. «Το συγκεκριμένο πρότζεκτ εναρμονίζεται απόλυτα με την αποστολή της Βιβλιοθήκης να καταστήσει την παγκόσμια γνώση προσβάσιμη σε όλους», δήλωσε η επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της  ΝYPL με αφορμή την έναρξη του προγράμματος. «Η επιλογή της “Μεταμόρφωσης” δεν ήταν τυχαία, αφού μεταμορφώνουμε ριζικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται το Instagram και αναθεωρούμε τους τρόπους πρόσβασης στην κλασική λογοτεχνία».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή