«Ωκεανίδα»: Μια ρεγκάτα που έφερε κοντά τη θάλασσα, την τέχνη και τον εθελοντισμό

«Ωκεανίδα»: Μια ρεγκάτα που έφερε κοντά τη θάλασσα, την τέχνη και τον εθελοντισμό

Είμαστε ίσως η τελευταία γενιά που θα προλάβει τα ξύλινα σκαριά να πλέουν στο πέλαγος. Και γι’ αυτό η προσπάθεια να σωθούν κάποια από αυτά και να μάθουν τα παιδιά την αξία τους είναι πραγματικά σπουδαία.

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είμαστε ίσως η τελευταία γενιά που θα προλάβει τα ξύλινα σκαριά να πλέουν στο πέλαγος. Και γι’ αυτό η προσπάθεια να σωθούν κάποια από αυτά και να μάθουν τα παιδιά την αξία τους είναι πραγματικά σπουδαία. Μια παρέα φίλων που ασχολούνται με τα καΐκια, δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε πολλούς άλλους χώρους και είναι μέλη του Ναυταθλητικού Ομίλου 78, αποφάσισαν πέρυσι να διοργανώσουν την «Ωκεανίδα». Μια ρεγκάτα για παραδοσιακά σκάφη στην Αττική, περιοχή που, αν και διαθέτει μεγάλο παράκτιο μέτωπο και πλήθος ναυταθλητικών γεγονότων, δεν είχε ποτέ έναν παρόμοιο αγώνα. Η παρθενική συνάντηση, το 2020, πήγε καλά και αυτό έδωσε αέρα στα πανιά των εμπλεκομένων ώστε να κάνουν ακόμα περισσότερα και ομορφότερα πράγματα.  

«Ωκεανίδα»: Μια ρεγκάτα που έφερε κοντά τη θάλασσα, την τέχνη και τον εθελοντισμό-1
Η Δάφνη Ζουμπουλάκη επί το έργον.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο διοργανώθηκε ο δεύτερος ετήσιος αγώνας ξύλινων ιστιοπλοϊκών σκαφών στον θαλάσσιο χώρο του Φαληρικού όρμου. Η γιορτή, όμως, δεν ήταν μόνο στη θάλασσα, καθώς είχαν σχεδιαστεί πολλές ενδιαφέρουσες δράσεις και στη στεριά, οι οποίες ξεκίνησαν αρκετές ημέρες πριν από την έναρξη της ρεγκάτας. Στις 9 Οκτωβρίου, η ολυμπιονίκης Σοφία Παπαδοπούλου και η Ελένη Στάμκου παρουσίασαν ένα πρόγραμμα ειδικά αφιερωμένο στις γυναίκες, ώστε να ενθαρρύνουν τα κορίτσια να γίνουν ιστιοπλόοι. Είχε τίτλο «Steering the Course» και είναι υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας.

«Ωκεανίδα»: Μια ρεγκάτα που έφερε κοντά τη θάλασσα, την τέχνη και τον εθελοντισμό-2
Ο καλλιτέχνης δρόμου Cacao Rocks.

Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε και η προβολή του ντοκιμαντέρ «Αθηνά εκ του μηδενός» των Κώστα Γουζέλη και Φοίβου Κοντογιάννη. Μέσα σε μία ώρα ο θεατής βλέπει πώς κατασκευάστηκε ένα μοναδικό σκαρί, η «Αθηνά», μια καταπληκτική συμιακή σκάφη, και πώς μια τέχνη που παρέμεινε ζωντανή επί χιλιάδες χρόνια κινδυνεύει να χαθεί. Ο Γουζέλης, που έφυγε από τη ζωή πριν από λίγο καιρό, ήταν αρχιτέκτων εγκατεστημένος μόνιμα στις Κυκλάδες και είχε κάνει στόχο ζωής να προστατεύει τη ναυτική μας παράδοση.

«Ωκεανίδα»: Μια ρεγκάτα που έφερε κοντά τη θάλασσα, την τέχνη και τον εθελοντισμό-3
Η μαρίνα Καλλιθέας φωτογραφημένη από ψηλά.

Η «Ωκεανίδα» έφερε την τέχνη κοντά τη θάλασσα με μια σειρά από εικαστικές παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. Μικρά παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν δίπλα στον Cacao Rocks και άλλους καλλιτέχνες δρόμου, σε μια πρωτοβουλία της οποίας «ψυχές» ήταν η γκαλερίστα Δάφνη Ζουμπουλάκη και η Δάφνη Κωστοπούλου. Ετσι, ομόρφυνε και καθάρισε ένα μέρος του παράκτιου χώρου της πόλης, που συχνά παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου έγιναν και άλλες δράσεις σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Ολυμπιονικών, καθώς και άλλους εθελοντικούς και κοινωνικούς φορείς, για την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων για το θαλάσσιο περιβάλλον. H ρεγκάτα οργανώθηκε υπό την αιγίδα και υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής και των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, ενώ συμπεριλήφθηκε στο επίσημο πρόγραμμα της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή