Ο Καποδίστριας ξαναζωντανεύει στη σκηνή από το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης

Ο Καποδίστριας ξαναζωντανεύει στη σκηνή από το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γιατροί, οικονομολόγοι, υψηλόβαθμα στελέχη τραπεζών, επιστήμονες και διπλωμάτες. Ο ελληνισμός της Ελβετίας πάντοτε ξεχώριζε για τον δυναμισμό του. Λογικό είναι, λοιπόν, οι συλλογικές του δράσεις να χαρακτηρίζονται και αυτές από ποιότητα και αγάπη για τα γράμματα και τις τέχνες. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε ήδη από το 1994 στη Γενεύη ένας πυρήνας από συμπατριώτες μας διαφορετικών επαγγελμάτων, με κοινό γνώρισμα την προτίμησή τους για την υποκριτική τέχνη. Το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης ήταν πρωτοβουλία ενός πρώην επαγγελματία ηθοποιού, του Γιώργου Σταγκάκη, μαθητή και συνεργάτη ένα διάστημα του Κάρολου Κουν στο Θέατρο Τέχνης, ο οποίος συνεργάστηκε κατόπιν με το Ελεύθερο Θέατρο, καθώς και με το ΚΘΒΕ. Τα έργα ανεβαίνουν συνήθως στα ελληνικά, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, π.χ. τραγωδίες, ενσωματώθηκε αφήγηση στα γαλλικά ή τα γερμανικά από Ελβετούς ηθοποιούς.

Ο Καποδίστριας ξαναζωντανεύει στη σκηνή από το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης-1
Ο Δημήτρης Δημητριάδης ως Καποδίστριας.

Ο δραστήριος θεσμός του ΘΕΓ φέτος αποφάσισε να τιμήσει με τον δικό του τρόπο την επέτειο των 200 ετών. Στις 17 και 18 Νοεμβρίου παρουσίασε στη Γενεύη το θεατρικό έργο της Ιωάννας Παπανδροπούλου-Berthoud, «Ιωάννης Καποδίστριας δόξα και μοναξιά». Εκλεισε έτσι ο πρώτος κύκλος των παραστάσεων, πέντε στη Γενεύη και δύο στη Λωζάννη, με πρόγραμμα να πάει και στο Φριβούργο, στη Βασιλεία και στη Ζυρίχη, αλλά και στην Ελλάδα την άνοιξη του 2022. Η συγγραφέας, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Γενεύης, χρησιμοποίησε στους διαλόγους αυτού του έργου πολλές αυθεντικές φράσεις, οι οποίες προέρχονται από διάφορες πηγές (αυτοβιογραφίες, ημερολόγια, επιστολές, υπομνήματα) και έχουν ειπωθεί ή γραφτεί από ιστορικές προσωπικότητες. Σε μια χρονολογική διαδοχή σκηνών, ο θεατής παρακολουθεί στιγμές από τη δράση του μεγάλου Κερκυραίου. Χάρη στον δίγλωσσο χαρακτήρα του και στο περιεχόμενό του, το θεατρικό απευθύνεται και σε μη ελληνόφωνους θεατές. Αποσκοπεί στο να τους ευαισθητοποιήσει όσον αφορά στη συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στην Ιστορία της Ευρώπης του 19ου αιώνα. Προβάλλεται και ο καθοριστικός ρόλος του στην ανεξαρτησία, διαρκή ουδετερότητα και αρτιότητα της Ελβετίας μετά τους Ναπολεόντειους Πολέμους.

Ο Καποδίστριας ξαναζωντανεύει στη σκηνή από το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης-2
Αmaury Heintz, Σωτήρης Πυθής, Tίφανυ Δημητριάδη, Δ. Δημητριάδης.

Δεκαεννέα ηθοποιοί διαφόρων ηλικιών, ερασιτέχνες ως επί το πλείστον, Ελληνες, Ελβετοί και Γάλλοι, μερικοί εκ των οποίων σε πλέον του ενός ρόλους, συμμετέχουν στο έργο, το οποίο διαρκεί 90 λεπτά. Μουσικές και άλλες ηχητικές παρεμβάσεις συνοδεύουν τη ροή του έργου, παρμένες από ελληνικό, ρωσικό, γαλλικό και γερμανικό ρεπερτόριο, κλασικό και σύγχρονο. Ανάλογα με την εθνικότητα των συνδιαλεγομένων στις διάφορες σκηνές, το έργο παίζεται στα γαλλικά ή τα ελληνικά, αλλά με ταυτόχρονη προβολή υπερτίτλων στην άλλη γλώσσα, ώστε να μπορεί να παρακολουθείται από γαλλόφωνο και ελληνόφωνο κοινό. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ιωάννη Καποδίστρια κρατεί ο Δημήτρης Δημητριάδης, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο υπεύθυνος του θιάσου και ένα από τα πιο παλαιά μέλη του.

Ο Καποδίστριας ξαναζωντανεύει στη σκηνή από το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης-3
Ο Παναγιώτης Πουρνάρας ως αδελφός του Καποδίστρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή