Νέες ταινίες: Ρομπότ στη Γη, νταντά στον αέρα

Νέες ταινίες: Ρομπότ στη Γη, νταντά στον αέρα

5' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Bumblebee **½

ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2018)

Σκηνοθεσία: Τράβις Νάιτ

Ερμηνείες: Χάιλι Στάινφελντ, Ντίλαν Ο’ Μπράιαν, Τζον Σίνα

Με εξαίρεση το πρώτο μέρος που κυκλοφόρησε το 2007, η κινηματογραφική αναβίωση των θρυλικών «Transformers» αποτέλεσε ένα από τα χειρότερα υποδείγματα σύγχρονου Χόλιγουντ: τόνοι ειδικών εφέ, σενάρια επιπέδου δημοτικού, ατελείωτη δράση δίχως κανένα νόημα κ.ο.κ. Ευτυχώς, δέκα χρόνια αργότερα και εν μέσω του «πυρετού» των ιστοριών ενηλικίωσης που έχει εμφανιστεί πρόσφατα σε τηλεόραση και σινεμά, οι μηχανικοί ήρωες της Hasbro επιστρέφουν στις ρίζες τους.

Βρισκόμαστε στο 1987 και ο γνωστός μας Bumblebee, κυνηγημένος από τους εχθρούς του, βρίσκει καταφύγιο στη Γη, όπου παίρνει τη μορφή ενός ταπεινού VW Beatle. Από την άλλη, η 18χρονη Τσάρλι, αγοροκόριτσο και με τρέλα μαστροχαλαστή, εντοπίζει το κίτρινο αυτοκινητάκι και το… υιοθετεί. Σύντομα ωστόσο συνειδητοποιεί πως αυτό κρύβει μέσα του ένα πελώριο ρομπότ με συναισθήματα. Το όνομα του Στίβεν Σπίλμπεργκ φιγουράρει στην εκτέλεση της παραγωγής, γεγονός που καθρεφτίζεται καθαρά και στην αισθητική της ταινίας. Ως άλλος Ε.Τ., ο Bumblebee βρίσκεται στη Γη φοβισμένος και μπερδεμένος, δεν είναι πια φονικό ρομπότ αλλά ατζαμής έφηβος που δεν ξέρει τι να κάνει με τα άβολα κανιά του.

Και ακριβώς όπως κάνουν συνήθως οι έφηβοι, βρίσκει αποκούμπι στη μουσική. Το vintage σάουντρακ της δεκαετίας του 1980 γίνεται η φωνή του ρομπότ (μιλάει μέσα από το ραδιόφωνο) που επιπλέον «κολλάει» αμέσως με τη δυναμική Τσάρλι. Οταν βέβαια οι μοχθηροί Ντισέπτικονς φτάνουν τελικά στα μέρη μας, οι δυο τους το σκάνε για να σωθούν. Το χιούμορ, η μουσική και η νοσταλγία φτιάχνουν εδώ το διασκεδαστικό μείγμα, από το οποίο φυσικά δεν λείπει και η δράση, λιγότερο χαοτική πάντως και λιγότερο ανερμάτιστη από τις προηγούμενες φορές.

Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει **½

ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2018)

Σκηνοθεσία: Ρομπ Μάρσαλ

Ερμηνείες: Εμιλι Μπλαντ, Κόλιν Φερθ, Μέριλ Στριπ

Υστερα από μισόν αιώνα –και βάλε– η πιο διάσημη κινηματογραφική νταντά αποκτά σίκουελ, με την Ντίσνεϊ να επιχειρεί να φέρει πίσω τη μαγεία της πρώτης ταινίας, βασιζόμενη και στα πλεονεκτήματα της σύγχρονης τεχνολογίας. Η ιστορία της πάντως δεν τοποθετείται στο σήμερα, αλλά στη δεκαετία του 1930, στο Λονδίνο της οικονομικής ύφεσης, όπου η οικογένεια του Μάικλ (από την πρώτη ταινία) αντιμετωπίζει κι εκείνη ανάλογα προβλήματα. Αυτά έως ότου στη ζωή τους καταφθάσει η ιπτάμενη νταντά για να τους βάλει όλους σε τάξη και να δώσει χρώμα στη μουντή καθημερινότητα των τριών παιδιών, που έχουν πρόσφατα χάσει και τη μητέρα τους. Η Εμιλι Μπλαντ καταφέρνει να μπει με χάρη στα παπούτσια της μεγάλης Τζούλι Αντριους, σε μια ιστορία που (ξανά) θέλει να αναδείξει την ευεργετική δύναμη της παιδικής φαντασίας κόντρα στα κάθε λογής προβλήματα. Δίπλα της, εκτός από τον Μπεν Γουίνσο και την Εμιλι Μόρτιμερ, έχει ακόμα σε δεύτερους ρόλους σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Κόλιν Φερθ και η Μέριλ Στριπ. Ολοι μαζί τραγουδούν και χορεύουν σε σκηνές περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένες, οι οποίες όμως εκτείνονται κάπως παραπάνω από το λογικό. Γενικώς το απόλυτα feelgood σύνολο είναι μεν ευχάριστο στο μάτι, δεν διαθέτει ωστόσο την ταυτότητα και τις εκπλήξεις που θα σε συνεπάρουν. Παρ’ όλα αυτά έχει ήδη κερδίσει 4 υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες, μεταξύ των οποίων και αυτή για την καλύτερη κωμωδία/μιούζικαλ, καθώς και του πρώτου ρόλου για την Εμιλι Μπλαντ.

Ποιος θα σου τραγουδήσει **½

Σκηνοθεσία: Κάρλος Βερμούτ

Ερμηνείες: Νάγιουα Νίμρι, Εβα Γιοράτς, Κάρμε Ελίας

Διαφορετικές ταυτότητες

Ο Κάρλος Βερμούτ («Magical Girl»), τον οποίο αρκετοί έχουν χρίσει διάδοχο του Αλμοδόβαρ, επιστρέφει με ένα γοητευτικό φιλμ πάνω στη διασημότητα αλλά και τις διαφορετικές ταυτότητες που μπορεί να πάρει η ανθρώπινη υπόσταση. Η μία από τις πρωταγωνίστριές του είναι η Λίλα Κασάν, επιτυχημένη τραγουδίστρια, η οποία ετοιμάζεται να επανέλθει στις ζωντανές εμφανίσεις έπειτα από μία δεκαετία σιωπής· ένα ατύχημα, ωστόσο, θα την κάνει να χάσει τη μνήμη της. Κάπου εκεί θα εμφανιστεί η Βιολέτα, τραγουδίστρια του καραόκε και φανατική θαυμάστρια της Λίλα, η οποία θα αναλάβει να τη βοηθήσει να ξαναβρεί τον εαυτό της. Πέρα από την υπέροχη μουσική του φιλμ, ο Βερμούτ παίζει έξυπνα με το θέμα της ταυτότητας: η Βιολέτα απολαμβάνει τόσο πολύ να μιμείται το είδωλό της που έχει βαλθεί να της μοιάσει μέχρι και εμφανισιακά. Η ταινία παραμένει κάπως επίπεδη, ενώ η παράλληλη ιστορία με την κόρη της Βιολέτα δείχνει ασύνδετη.

Η επόμενη μέρα μιας σχέσης **

Σκηνοθεσία: Χονγκ Σανγκ-Σου

Ερμηνείες: Γιούνχι Τσο, Κι Γιόαμπανγκ, Κιμ Μινχί

Ερωτικοί μπελάδες από την Κορέα

Κορεατικό  φιλμ με επίκεντρο τέσσερις ανθρώπους και τους ερωτικούς –και όχι μόνο– μπελάδες που τους ταλαιπωρούν. Ο παντρεμένος Μπονγκουάν, κριτικός λογοτεχνίας και μικροεκδότης, πιάνεται στα πράσα από τη σύζυγό του, η οποία ανακαλύπτει ένα ερωτικό σημείωμα που απευθύνεται σε άλλη. Ταυτόχρονα εκείνος προσλαμβάνει μια πανέμορφη κοπέλα ως υπάλληλο στον εκδοτικό οίκο. Οταν η πρώην ερωμένη θα επιστρέψει επίσης το κουαρτέτο θα ολοκληρωθεί (προφανώς) δραματικά. Με ασπρόμαυρη εικόνα ο Χονγκ Σανγκ-Σου κρατάει την ταινία του στα όρια του μινιμαλισμού. Τα πάντα συμβαίνουν στις δύο πλευρές ενός τραπεζιού, είτε αυτό βρίσκεται στο σπίτι, στο γραφείο είτε σε ένα κινέζικο εστιατόριο. Φαγητό, ποτό και φιλοσοφική συζήτηση –α λα Γούντι Αλεν– συνδυάζονται σε ένα σύνολο μάλλον μπερδεμένο και δίχως ιδιαίτερο νόημα, που έχουμε δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν – απλώς χωρίς το «καλλιτεχνικό» περιτύλιγμα.

H Αννα και η Αποκάλυψη **

Σκηνοθεσία: Τζον Μακφέιλ

Ερμηνείες: Ελα Χαντ, Μάλκολμ Κάμινγκ, Σάρα Σουάιρ

Χριστουγεννιάτικα ζόμπι…

Χριστούγεννα. Μιούζικαλ. Ζόμπι. Θα έλεγε κανείς πως αυτές οι τρεις λέξεις δύσκολα θα συνδυάζονταν στην περιγραφή οποιασδήποτε ταινίας, ωστόσο η σκωτσέζικη παραγωγή έχει βαλθεί να καταρρίψει τα… στερεότυπα. Τα Χριστούγεννα φτάνουν στην ήσυχη πόλη του Λίτλ Χέιβεν και μαζί τους έρχεται η ζόμπι Αποκάλυψη, με τους νεκροζώντανους να στρώνουν στο κυνήγι τη νεαρή Αννα και τους φίλους της. Σε έναν κόσμο όπου κανείς πλέον δεν είναι ασφαλής, ο ένας εξαρτάται πια από τον άλλον για την επιβίωσή του. Παρά το παλαβό της σύλληψης, η ιδέα αποδεικνύεται αρκετά διασκεδαστική, θυμίζοντας βέβαια ανάλογες κωμικές διασκευές τύπου «Zombieland» και «Shaun of the Dead», που το έκαναν καλύτερα. Το σενάριο των Αλαν Μακ Ντόναλντ και Ράιαν Μακ Χένρι έχει μπόλικο χιούμορ, το οποίο όμως συχνά εξερευνά επικίνδυνα τα όρια του γελοίου, ενώ και οι αρκετές επαναλήψεις δεν βοηθούν ιδιαίτερα.

Εμείς…

Το Oxbelly, η ετήσια συνάντηση από την Ελλάδα και το εξωτερικό που ξεκίνησε στο Costa Navarino από την Faliro House, επιστρέφει 21-29 Ιουνίου. Η κατάθεση αιτήσεων για το εργαστήριο σεναρίου και σκηνοθεσίας, το οποίο διευθύνει η σκηνοθέτις Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη, ξεκινάει από σήμερα και λήγει στις 21 Ιανουαρίου. Εκεί 8 έως 10 κινηματογραφιστές θα έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν τα σενάρια της πρώτης ή δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας τους, μέσα από 6 ημέρες εντατικής εργασίας, στο υπέροχο μεσσηνιακό τοπίο. Περισσότερες πληροφορίες στο oxbelly.com.

…και οι άλλοι

Δύο μεγάλοι παραμυθάδες του σινεμά φιγουράρουν στην κορυφή της λίστας του Forbes με τους πλουσιότερους σελέμπριτι για το 2018. Πρόκειται, φυσικά, για τους Τζορτζ Λούκας (φωτ.) και Στίβεν Σπίλμπεργκ, οι οποίοι βρίσκονται ακριβώς πάνω από την Οπρα Γουίνφρεϊ. Ο πρώτος είναι μάλιστα μακράν μπροστά με περιουσία που εκτιμάται στα 5,4 δισ. δολάρια, η οποία προέκυψε εν πολλοίς από την παραχώρηση της Lucasfilm –δηλαδή, του «Πολέμου των Αστρων»– στην Ντίσνεϊ. Εντύπωση προκαλεί επίσης η νεοεισαχθείσα στη λίστα Κάιλι Τζένερ, η οποία μόλις στα 21 της εκτιμάται πως «αξίζει» τουλάχιστον 900 εκατ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή