Ο καβγατζής που έγινε αντιπρόεδρος

Ο καβγατζής που έγινε αντιπρόεδρος

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Vice: ο δεύτερος στην ιεραρχία» ***½

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Ανταμ Μακέι

Ερμηνείες: Κρίστιαν Μπέιλ, Εϊμι Ανταμς, Στιβ Καρέλ, Σαμ Ρόκγουελ

Ισως ο πιο αμφιλεγόμενος –και σίγουρα ο πιο ισχυρός– αντιπρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ βιογραφείται εδώ από τον Ανταμ Μακέι, τον οσκαρικό δημιουργό που μας έδωσε το «Μεγάλο σορτάρισμα». Το πορτρέτο του Ντικ Τσέινι, με την ερμηνεία του Κρίστιαν Μπέιλ, είναι ήδη από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της σεζόν, έχοντας αποσπάσει και έξι υποψηφιότητες (τις περισσότερες) για τις επερχόμενες Χρυσές Σφαίρες.

Ξεκινάμε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν ο νεαρός Τσέινι, έχοντας αποτύχει στο πρόγραμμα του Γέιλ, βρίσκεται να δουλεύει εργάτης και να παίρνει μέρος σε μεθυσμένους καβγάδες. Με τη βοήθεια, ωστόσο, της αφοσιωμένης συζύγου του, Λιν Βίνσεντ (Εϊμι Ανταμς), θα καταφέρει να κάνει νέα αρχή εισχωρώντας σταδιακά στην περιφέρεια της πολιτικής σκηνής της Ουάσιγκτον. Η υπομονή, η αποφασιστικότητα, αλλά και οι «σωστές» φιλίες θα τον οδηγήσουν τελικά, έπειτα από πολλά χρόνια (2001) στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης του Τζορτζ Μπους Τζ., σε μία από τις πιο δραματικές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας της Αμερικής.

«Δεν ήξερα πολλά για τον Ντικ Τσέινι, αλλά όταν ξεκίνησα να διαβάζω γι’ αυτόν εντυπωσιάστηκα από τον ίδιο, τα κίνητρά του, τον απίστευτο τρόπο με τον οποίο πήρε εξουσία και δύναμη, και το πόσο διαμόρφωσε τη θέση της Αμερικής στον σύγχρονο κόσμο», έχει δηλώσει ο Ανταμ Μακέι.

Πράγματι το φιλμ του επιχειρεί να ερμηνεύσει αυτή την παράξενη προσωπικότητα υπό διαφορετικές οπτικές γωνίες· ο Τσέινι είναι ο παθιασμένος, εξαιρετικά υπομονετικός ψαράς (είναι το αγαπημένο του χόμπι) και ταυτόχρονα ο αδίστακτος, αποφασιστικός πολιτικός παράγοντας. Η σκηνή στην οποία πείθει–αγκιστρώνει τον Τζορτζ Μπους να του παραχωρήσει υπερεξουσίες είναι ένα μικρό αριστούργημα.

Γενικώς, βαδίζοντας στα χνάρια της επιτυχίας του «Σορταρίσματος», ο Μακέι ακολουθεί κι εδώ παρόμοια τακτική, προτιμώντας να σερβίρει στον θεατή περίπλοκες πολιτικές ζυμώσεις και διαδικασίες με τρόπο κατανοητό και κάπως… ποπ. Σε μεγάλο βαθμό το επιτυγχάνει, χάρη στη δική του σεναριακή εφευρετικότητα αλλά και τη συνδρομή των πρωταγωνιστών του. Πέραν του φανταστικού Μπέιλ, ο οποίος μεταμορφώνεται ερμηνεύοντας 40 χρόνια από τη ζωή του Τσέινι, πολύ καλή είναι και η Ανταμς στον καθοριστικό ρόλο της συζύγου. Επιπλέον ο Στιβ Καρέλ δίνει το δικό του προσωπικό στυλ στον μέντορα Ντόναλντ Ράμσφελντ, ενώ και ο περυσινός οσκαρικός νικητής, Σαμ Ρόκγουελ, δημιουργεί έναν απολαυστικό, ελαφρώς καρικατουρίστικο Μπους.

Αν υπάρχει ένα πρόβλημα στην ταινία είναι η (μερική τουλάχιστον) σχηματικότητα. Από ένα σημείο και έπειτα αισθάνεσαι πως όλα τα δεινά της σύγχρονης Αμερικής φορτώνονται μάλλον εύκολα σε ένα άτομο, το οποίο ωστόσο έδρασε στο πλαίσιο ενός προβληματικού συστήματος. Από την άλλη, μια σειρά τολμηρών υποθέσεων και υπονοουμένων –με αποκορύφωμα τα όσα λέγονται για την 9/11– μοιάζει να εκπορεύεται περισσότερο από το σύγχρονο παιχνίδι εντυπώσεων του Ντόναλντ Τραμπ.

Στο «Το ξέρουν όλοι» ο σπουδαίος Ασγκάρ Φαραντί επιστρέφει, μεταφέροντας αυτή τη φορά την πλοκή της ταινίας του στην Ισπανία. Εκεί, σε κάποιο χωριό κοντά στη Μαδρίτη, η Λάουρα (Πενέλοπε Κρουζ) καταφθάνει από την Αργεντινή, μαζί με τα δυο παιδιά της, για τον γάμο της αδελφής της. Η γιορτή, ωστόσο, θα μετατραπεί σε δράμα όταν η κόρη της θα πέσει θύμα απαγωγής, με όσα ακολουθούν να αποκαλύπτουν σταδιακά τα μυστικά της μικρής κοινότητας. Ο Ιρανός κινηματογραφιστής στήνει τον συνηθισμένο μαγευτικό ιστό των αφηγήσεών του, με μια ιστορία που εξελίσσεται σε αστυνομική και ταυτόχρονα σε δράμα χαρακτήρων.

Στο «Happytime Murders» μεταφερόμαστε σε έναν παράλληλο κόσμο όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν (όχι πάντα αρμονικά) με τα θρυλικά muppets. Σε μια αθυρόστομη αλλά και αστεία κωμωδία, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Φιλ αναγκάζεται να συνεργαστεί με μια αστυνομικό (Μελίσα Μακάρθι) προκειμένου να τσακώσει έναν κατά συρροήν δολοφόνο.

Ο καβγατζής που έγινε αντιπρόεδρος-1

Στον «Ενοχο» παρακολουθούμε το εντυπωσιακό μίνιμαλ ντεμπούτο του Δανού Γκούσταβ Μέλερ, νικητή του βραβείου κοινού στα Φεστιβάλ Sundance και Θεσσαλονίκης. Η ταινία που διαδραματίζεται αποκλειστικά στους χώρους του κέντρου της Αμεσης Δράσης, έχει πρωταγωνιστή τον Ασγκερ Χολμ, ο οποίος απαντά στην απελπισμένη κλήση μιας γυναίκας που έχει απαχθεί. Καθώς εκείνος προσπαθεί να τη βοηθήσει, σταδιακά θα γίνει μάρτυρας μιας τραγικής ιστορίας, η οποία συναρμόζεται και με τα δικά του ψυχικά τραύματα. Συναρπαστικό θρίλερ με τις δυνατότερες εικόνες να είναι αυτές που ο θεατής καλείται να φανταστεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή