Στο κυνήγι ενός λιονταριού από χρυσάφι

Στο κυνήγι ενός λιονταριού από χρυσάφι

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας να μπαίνει πια στην τελική του ευθεία –ολοκληρώνεται το προσεχές Σάββατο– κι εμάς να επιστρέφουμε σιγά σιγά στην Αθήνα, ψάχνουμε τα φαβορί για τον φετινό Χρυσό Λέοντα ανάμεσα σε όσα έχουμε δει να παρουσιάζονται έως τώρα· και με δεδομένο πως οι σπουδαιότερες ταινίες του διαγωνιστικού στριμώχτηκαν, μάλλον ακατανόητα, αυτήν τη χρονιά τις πρώτες ημέρες της διοργάνωσης, είναι αρκετά δύσκολο να πέσουμε έξω.

Και σε αυτά τα φιλμ πάντως που ξεχώρισαν το τοπίο είναι αρκετά θολό. Τα καλύτερα ακούγονται για το «Marriage Story», το ιδιότυπο οικογενειακό δράμα του (επισήμως) αγαπημένου παιδιού του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά Νόα Μπάουμπαχ, με πρωταγωνιστές τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τον Ανταμ Ντράιβερ. Το ίδιο όμως και ακόμη πιο ενθουσιώδεις είναι οι κριτικές για το «J’ accuse», την όντως εξαιρετική καινούργια ταινία του Ρομάν Πολάνσκι αν ο βετεράνος σκηνοθέτης καταφέρει να βραβευθεί στα 86 του, και μάλιστα από γυναίκα πρόεδρο επιτροπής (Λουκρέσια Μαρτέλ), θα είναι τεράστια επιτυχία και συνάμα έκπληξη.

Η πιο πολυσυζητημένη ταινία του φεστιβάλ, βεβαίως, παραμένει ο «Τζόκερ» του Τοντ Χέινς. Εκατοντάδες έμειναν έξω από τις ασφυκτικά γεμάτες προβολές της θεοσκότεινης μεταφοράς του κομίστικου ήρωα, που υπόσχεται υψηλές πτήσεις –παρόλο που είναι κατάλληλη μόνο για ενηλίκους– και στο box office. Φυσικά, η ταινία το αξίζει και με το παραπάνω, αφού θυμίζει κάτι από τη «βρώμικη» τριλογία του Μπάτμαν δια χειρός Κρίστοφερ Νόλαν. Το δε βραβείο ανδρικής ερμηνείας γράφει μάλλον από τώρα δικαίως το όνομα του πρωταγωνιστή Γιοακίν Φίνιξ.

Τούτων λεχθέντων, φυσικά, δεν μπορεί καθόλου να αποκλειστεί και κάποια πιο εναλλακτική επιλογή. Το «The Truth» του περυσινού νικητή των Καννών, Χιροκάζου Κόρε-Εντα, έχει σχεδόν ξεχαστεί μιας και άνοιξε την αυλαία την περασμένη εβδομάδα, είναι όμως πάντα υπολογίσιμο μέγεθος, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις –ειδικά όσον αφορά τον ομώνυμο γυναικείο ρόλο της Μαριάνα ντι Τζιρόλαμο– άφησε και το γλυκόπικρο «Ema» του Χιλιανού Πάμπλο Λαρέιν. Από την άλλη, η πιο sui generis ταινία του διαγωνιστικού, μέχρι στιγμής, είναι αναμφίβολα το «The Painted Bird» του Τσέχου Βάκλαβ Μάρχουλ. Το πολύ σκληρό φιλμ ενηλικίωσης αποτελεί πραγματικό κινηματογραφικό άθλο, καθώς γυρίστηκε σε διάστημα 12 ετών και περιλαμβάνει πλήθος απαιτητικών σκηνών. Τις ελπίδες του ενισχύει και το γεγονός πως σε δεύτερους ρόλους διαθέτει γνωστούς ηθοποιούς, όπως ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ, ο Χάρβεϊ Καϊτέλ και ο Μπάρι Πέπερ. Λίγες ταινίες απομένουν για να ολοκληρωθεί το διαγωνιστικό τμήμα της φετινής Μόστρα και από αυτές ξεχωρίζουν το «Saturday Fiction» του δεξιοτέχνη Κινέζου Λου Γε και το «Waiting for the Barbarians» του Κολομβιανού Τσίρο Γκουέρα, με καστ αστέρων σαν τον Τζόνι Ντεπ, τον Ρόμπερτ Πάτινσον και τον Μαρκ Ρίλανς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή