Νέες ταινίες: Οταν ο Μπαντέρας έγινε… Αλμοδόβαρ

Νέες ταινίες: Οταν ο Μπαντέρας έγινε… Αλμοδόβαρ

4' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόνος και δόξα

ΔΡΑΜΑ

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ

Ερμηνείες: Αντόνιο Μπαντέρας, Ασιέρ Ετσεαντία, Νόρα Νάβας, Χουλιέτα Σεράνο, Πενέλοπε Κρουζ

«Ανέκαθεν η ζωή μού άνοιγε χώρο μέσα στις ταινίες μου, αλλά αυτή είναι η πιο προσωπική μου, μία προέκταση του εαυτού μου», έχει πει ο Πέδρο Αλμοδόβαρ για τη νέα του ταινία «Πόνος και δόξα», που βγαίνει σήμερα στις αίθουσες. Σε αυτήν ο Αντόνιο Μπαντέρας υποδύεται έναν σκηνοθέτη ο οποίος έχει πολλά κοινά με τον Ισπανό κινηματογραφιστή: τα γκριζωπά, αγκαθωτά μαλλιά, πολλά από τα παπούτσια και τα ρούχα του, τις παιδικές αναμνήσεις, τους φόβους, τα άγχη της δημιουργίας, και τα προβλήματα με την πλάτη του. Επίσης, πολλά αντικείμενα από το σπίτι του Αλμοδόβαρ χρησιμοποιήθηκαν σε σκηνές της ταινίας. Ο εθισμός στην ηρωίνη από την άλλη, η ανάμνηση του πρώτου ερωτικού σκιρτήματος και άλλες δραματικές λεπτομέρειες έχουν προστεθεί για να αποκτήσει περισσότερο βάθος αυτό το εξαιρετικό σενάριο, μια ιστορία αυτο-μυθοπλασίας που αφορά τη δημιουργία, τα πάθη, τις νίκες και τις ήττες μας, και βεβαίως το σινεμά.

Η ταινία παρακολουθεί τον βετεράνο σκηνοθέτη Σαλβαδόρ Μάγιο σε τρεις φάσεις τις ζωής του: στα παιδικά του χρόνια στη δεκαετία του ’60 κάπου στην επαρχία, στην εφηβεία του στη Μαδρίτη της δεκαετίας του ’80 και στη σύγχρονη πραγματικότητά του, μια εποχή κατά την οποία βιώνει πολλαπλές κρίσεις. Ο Μάγιο ζει απομονωμένος, θλιμμένος, ασθενής και παραιτημένος, μακριά από τους ανθρώπους και τον χώρο του κινηματογράφου. «Στην αρχή, πήρα τον εαυτό μου ως αναφορά, αλλά από τη στιγμή που αρχίζεις να γράφεις, η μυθοπλασία σου δίνει τους δικούς της κανόνες και κάνει τον εαυτό της ανεξάρτητο. Η πραγματικότητα μου δίνει το σημείο της έναρξης, τα υπόλοιπα τα εφευρίσκω εγώ στη συνέχεια», σχολιάζει ο 69χρονος πλέον Ισπανός κινηματογραφιστής που με το «Πόνος και δόξα» υπογράφει την εικοστή πρώτη ταινία του. Και σίγουρα μία από τις καλύτερές του.

Ο Αντόνιο Μπαντέρας, παλιός γνώριμος και φίλος του Αλμοδόβαρ, δίνει στην ταινία τον καλύτερό του εαυτό υποδυόμενος τον πληγωμένο και μελαγχολικό Μάγιο. Η ερμηνεία του συγκινεί, αλλά ο ηθοποιός καταφέρνει να εξισορροπήσει με μαεστρία τα εκφραστικά του μέσα και να αποφύγει το μελόδραμα. «Θεωρώ πως είναι η αναγέννησή του ως ηθοποιού και η αρχή μιας νέας εποχής», είπε γι’ αυτόν ο Αλμοδόβαρ και ο Μπαντέρας τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας στο φετινό φεστιβάλ Καννών. Η Πενέλοπε Κρουζ υποδύεται τη μητέρα τού πρωταγωνιστή κατά την παιδική του ηλικία, και δημιουργεί ένα υποδειγματικό ρόλο για την Ισπανίδα μητέρα στην κινηματογραφική της εκδοχή, προσθέτοντάς της λίγο περισσότερη πίκρα. Την ηλικιωμένη μητέρα του ήρωα υποδύεται η Χουλιέτα Σεράνο, και πραγματικά είναι εξαιρετική σε όλες τις σκηνές που συνομιλεί με τον γιο της με αποκορύφωμα τις οδηγίες για την ταφή της.

Τη μουσική σύνθεση της ταινίας υπογράφει ο σταθερός συνεργάτης του Αλμοδόβαρ, Αλμπέρτο Ιγκλέσιας, και δημιουργεί πάλι μουσική που συνοδεύει τις εικόνες με συναρπαστικό τρόπο συμβάλλοντας στο αφηγηματικό ταξίδι. Ο Χοσέ Λουί Αλκέιν, επίσης μόνιμος συνεργάτης του, είναι ο διευθυντής φωτογραφίας και σε αυτόν στηρίζεται για να αναδείξει τα χρώματα, το φως αλλά και το σκοτάδι στο οποίο ζει ο πρωταγωνιστής. Ολα, όπως συμβαίνει στις καλύτερες στιγμές του Αλμοδόβαρ, συμπράττουν ώστε να επιτευχθεί μια απολύτως συμμετρική καλλιτεχνική σύνθεση.

Το σενάριο που άναψε φωτιές

Σκηνοθεσία: Σαμέχ Ζοάμπι

Ερμηνείες: Καίς Νασίφ, Λούμπνα Αζαμπάλ

Μια κωμική ματιά

Η επίσημη πρόταση του Λουξεμβούργου για Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, είναι μια κωμική ματιά στην ισραηλινοπαλαιστινιακή πραγματικότητα. Ενας 30χρονος ασκούμενος σε τηλεοπτικό στούντιο πηγαίνει καθημερινά στη Ραμάλα για τα γυρίσματα της δημοφιλούς σαπουνόπερας «Το Τελ Αβίβ φλέγεται». Στο σημείο ελέγχου του Ισραηλινού στρατού συναντά έναν αξιωματικό που του δίνει ιδέες για το σενάριο και σύντομα η καριέρα του θα εκτοξευθεί.  Το «Σενάριο που άναψε φωτιές» πραγματεύεται ένα σοβαρό θέμα, χρησιμοποιώντας κωμικό τόνο όχι για να ελαφρύνει μια κατάσταση αλλά για να χρησιμοποιήσει την υπερβολή που επιτρέπει η κωμωδία. Ο Σαμέχ Ζοάμπι γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ιξάλ, ένα παλαιστινιακό χωριό κοντά στη Ναζαρέτ.

Ορεινές Συμφωνίες

Σκηνοθεσία: Bαγγέλης Ευθυμίου

Η ζωή του πολιτικού

Να ρίξει φως σε πτυχές της σύνθετης προσωπικότητας του τόσο γνωστού αλλά ταυτόχρονα και τόσο «άγνωστου» Ελληνα πολιτικού, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, επιχειρεί η ταινία «Ορεινές Συμφωνίες», την παραγωγή της οποίας υπογράφει το Ιδρυμα Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης. Η ζωή και η πορεία του αλλά και η ιδιαίτερη σχέση του με τη φύση και το περιβάλλον παρουσιάζονται με τρόπο απρόσμενο, μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτες διηγήσεις της οικογένειας, των συνεργατών, αλλά και των πολιτικών του αντιπάλων. Στην ταινία παρουσιάζεται για πρώτη φορά απόσπασμα της τελευταίας συνέντευξης που έδωσε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είκοσι μέρες πριν από τον θάνατό του.

Eξολοθρευτής: Σκοτεινό πεπρωμένο

Σκηνοθεσία: Τιμ Μίλερ

Ερμηνείες: Λίντα Χάμιλτον, Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ

Η επιστροφή

Είκοσι οκτώ χρόνια αφότου η Σάρα Κόνορ εμπόδισε την Ημέρα της Κρίσης, άλλαξε το μέλλον και ξαναέγραψε τη μοίρα της ανθρωπότητας, ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ και η Λίντα Χάμιλτον επιστρέφουν στην ενεργό δράση. Η σκηνοθεσία του νέου «Εξολοθρευτή» είναι του Τιμ Μίλερ («Deadpool»), προσωπικής επιλογής του Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της παραγωγής.

Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων έγινε στον Νότο της Ισπανίας και φυσικά οι λάτρεις της δράσης και της ταχύτητας θα αποζημιωθούν. Βέβαια, για τους οπαδούς του franchise, η μεγαλύτερη απόλαυση πιθανότατα είναι  η επιστροφή των αυθεντικών πρωταγωνιστών.

Το κορίτσι και το λιοντάρι

Σκηνοθεσία: Gilles de Maistre

Eρμηνείες: Ντανιά ντε Βιλιέρ, Μελανί Λοράν

Σπάνιος δεσμός

Μια ταινία για τη δύναμη της φιλίας που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια με πρωταγωνιστή ένα κορίτσι που μεγαλώνει στη Νότιο Αφρική παρέα με ένα λιοντάρι. Ο σκηνοθέτης Ζιλ ντε Μεστρ γύρισε την ταινία σε διάστημα τριών χρόνων, για να αναπαραστήσει χωρίς ειδικά εφέ, αλλά με αληθοφάνεια και ακρίβεια τον δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στο παιδί και το λιοντάρι.

Για τις ανάγκες της φιλόδοξης αυτής παραγωγής συνεργάστηκε με τον διάσημο Γητευτή Λιονταριών Κέβιν Ρίτσαρντσον, o οποίος καθοδήγησε τους ηθοποιούς –ανθρώπους και λιοντάρια– σε κάθε βήμα της διαδικασίας για τρία ολόκληρα χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή