Αλλαγή ιδιοκτησίας και μαζικές παραιτήσεις

Αλλαγή ιδιοκτησίας και μαζικές παραιτήσεις

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδρύθηκαν το 1951, μεταξύ άλλων, από τον Αντρέ Μπαζέν: έναν θεωρητικό του σινεμά που, καθώς εισήγαγε τον όρο του «auter» (του σκηνοθέτη-δημιουργού ο οποίος παραμένει αδέσμευτος από τις ορέξεις των παραγωγών), χαρακτηρίστηκε «εμβληματικός». Στις σελίδες τους, έβρισκε κανείς άρθρα των Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Φρανσουά Τριφό, Ζακ Ριβέτ, Ερίκ Ρομέρ, αλλά και Λεός Καράξ ή Ολιβιέ Ασαγιάς. Αυτή είναι συνοπτικά η ιστορία των Cahiers du cinéma, του γαλλικού κινηματογραφικού περιοδικού που έθεσε τις βάσεις για το καλλιτεχνικό κίνημα της Nouvelle Vague. Και είναι μια ιστορία που εσχάτως τείνει να πάρει την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Πριν από έναν μήνα, το περιοδικό πωλήθηκε σε μια κοινοπραξία είκοσι μετόχων, μεταξύ των οποίων ένας ιδρυτής μιας ιστοσελίδας γνωριμιών, ένας διευθυντής εταιρείας ασφάλισης καλλιτεχνικών θεαμάτων, ένας εκτελεστικός σύμβουλος εταιρείας τηλεπικοινωνιών και οκτώ κινηματογραφικοί παραγωγοί. Ποια ήταν η αντίδραση των δεκαπέντε συντακτών και αρχισυντακτών των Cahiers du cinéma; Η μαζική παραίτηση, που συνοδευόταν κι από μια δήλωση: «Στους νέους μετόχους περιλαμβάνονται και οκτώ παραγωγοί, η παρουσία των οποίων δημιουργεί σύγκρουση συμφερόντων σε μια κριτική έκδοση. Ο,τι άρθρο και αν δημοσιευθεί για τις ταινίες τους, θα συνοδεύεται και από υποψίες περί παρέμβασης».

Δεν είναι βέβαιο τι ακριβώς είχε ζυγίσει ο νέος διευθυντής του περιοδικού, Ερίκ Λενουάρ, όταν δήλωνε από την πλευρά του ότι σκοπεύει να κάνει το περιοδικό λίγο πιο «σικ», «ευχάριστο», αλλά και ανοιχτό σε συνεργασίες λ.χ. με το Φεστιβάλ των Καννών. Τα «Τετράδια του σινεμά» αγαπήθηκαν έχοντας αρχές μάλλον αντίθετες: οι συγκρούσεις του Φρανσουά Τριφό και πιο πρόσφατα του αρχισυντάκτη Στεφάν Ντελορμέ με το σινεμά που κατά τη γνώμη τους κυριαρχεί στις Κάννες, είναι χαρακτηριστικές. Από την άλλη, δεν είναι δα και η πρώτη φορά που οι επιχειρηματικοί υπολογισμοί για ένα νεοαποκτηθέν έντυπο μοιάζουν να αγνοούν τον χαρακτήρα του, ενόψει των δυνητικών κερδών. Θα έχουν άραγε την ίδια γνώμη οι αναγνώστες; Οπως πάντως έγραφαν σε εκείνη τη δήλωσή τους οι συντάκτες του περιοδικού, «η μετατροπή του σε μια γυαλιστερή βιτρίνα ή σε μια διαφημιστική πλατφόρμα, θα αλλάξει ολοκληρωτικά τη φύση του».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή