ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ αφηγείται την ιστορία της ζωής του (βίντεο)

o-stanlei-kioymprik-afigeitai-tin-istoria-tis-zois-toy-vinteo-2373381

 Ο ίδιος ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ αφηγείται την ιστορία της ζωής του και της φημισμένης καριέρας του στο τρέιλερ του ντοκιμαντέρ «Kubrick by Kubrick» που είναι προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Tribeca. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε διεξαγωγή του φεστιβάλ στη Νέα Υόρκη, μεταξύ 15 και 26 Απριλίου. Το φεστιβάλ πήρε αναβολή, μετά την απαγόρευση, λόγω της πανδημίας, από τον κυβερνήτη Άντριου Κουόμο εκδηλώσεων 500 και άνω, ατόμων και, προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί νέες ημερομηνίες.

Το ντοκιμαντέρ -σε σκηνοθεσία Grégory Monro- περιλαμβάνει αποκλειστικά γυρίσματα και συνεντεύξεις με τον Κιούμπρικ σε διάστημα 30 ετών. «(Σε) μια μυθοπλασία, χρειάζεται να έχεις σύγκρουση» λέει ο Κιούμπρικ στην εναρκτήρια σκηνή του τρέιλερ. «Αν, σε μια ιστορία, δεν υπάρχει ένα πρόβλημα, ενδέχεται σχεδόν εξ ορισμού να ΜΗΝ είναι μια ιστορία».

Ενθύμια και αντικείμενα από τις ταινίες του Κιούμπρικ παρελαύνουν στην οθόνη: το κράνος πάνω στο οποίο είναι γραμμένο «Born to Kill» από την ταινία «Full Metal Jacket», τα σε σχήμα καρδιάς γυαλιά ηλίου που φορούσε η Σου Λάιον στην ταινία «Lolita», η μάσκα μέλους νεανικής συμμορίας που φορούσε ο Άξελ/Μάλκολμ Μακντάουελ στην ταινία «A Clockwork Orange».

«Αν ο Στάνλεϊ σε εμπιστεύεται, είσαι εντάξει» λέει ο Μακντάουελ. «Αν όχι, πρόσεχε».

Σε απόσπασμα μιας vintage συνέντευξης η νεαρή Σέλεϊ Ντιβάλ προσθέτει: «Ποτέ στη ζωή μου δεν είχα ξανακάνει πάνω από 15 λήψεις». Η ηθοποιός έχει μιλήσει για τη διένεξή της με τον Κιούμπρικ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, το 1980, της κινηματογραφικής μεταφοράς του «The Shining» του Στέφεν Κινγκ και είχε πει ότι η κακομεταχείρισή της από τον Κιούμπρικ «συντελούσε στο να ενισχύει το συναίσθημα και τη συγκέντρωση, γιατί βγάζει θυμό και παίρνεις περισσότερα απ' τον εαυτό σου. Το ήξερε αυτό και ήξερε ότι, κάνοντάς το, έπαιρνε περισσότερα από μένα. Άρα, ήταν κάτι σαν παιχνίδι».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ