Ελληνικά «Οσκαρ» με άρωμα γυναίκας

Ελληνικά «Οσκαρ» με άρωμα γυναίκας

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σπουδαία εισπρακτική επιτυχία που έκανε τον περασμένο χειμώνα στις αίθουσες η «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή απέδειξε πως το κοινό διψάει για μεγάλες ελληνικές παραγωγές –για τα εγχώρια δεδομένα πάντα– οι οποίες ταυτόχρονα θα είναι τουλάχιστον αξιόλογες και από ποιοτικής άποψης. Με αυτά κατά νου, τα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ορθά τίμησαν την «Ευτυχία» με οκτώ βραβεία Ιρις, ανάμεσά τους και αυτό για το καλύτερο φιλμ μυθοπλασίας, στη χθεσινή (διαδικτυακή) τελετή απονομής.

Η κινηματογραφική βιογραφία της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου ήταν ο αδιαμφισβήτητος θριαμβευτής των «ελληνικών Οσκαρ», αφού πέρα από σχεδόν όλα τα τεχνικά βραβεία (μακιγιάζ, ενδυματολογία, σκηνογραφία, ήχος), είχε και τρεις από τους κορυφαίους ρόλους: στον Α΄ ανδρικό τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, στον δεύτερο τον Θάνο Τοκάκη και φυσικά την Κάτια Γκουλιώνη σε έναν Β΄ γυναικείο που μοιάζει περισσότερο με πρώτο. Αυτόν τον τελευταίο (Α΄ γυναικείος) τον κέρδισε, δίκαια, η Αγγελική Παπούλια για την καθηλωτική ερμηνεία της στο «Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών».

Από εκεί και έπειτα υπήρξε… μοιρασιά. Το βραβείο σκηνοθεσίας πήγε επίσης στο «Θαύμα» και στον Σύλλα Τσουμέρκα, εκείνο του σεναρίου στον μάλλον αδικημένο «Απόστρατο» του Ζαχαρία Μαυροειδή (άξιζε σίγουρα τις διακρίσεις και για τους δύο ανδρικούς), ενώ μοντάζ και μουσική κατέληξαν στην ηλιόλουστη «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη. Μάλιστα, το βραβευμένο σάουντρακ της τελευταίας, όπως και των υπόλοιπων συνυποψήφιων, ανέβηκε κατευθείαν στο chat της παρουσίασης, λίγο πριν από την ανακοίνωση. Στα υπόλοιπα αξιοσημείωτα, οι δικαιολογημένοι πανηγυρισμοί της Ελλης Τρίγκου, η οποία μαζί με τον Χρήστο Λούλη ανέλαβε την εξ αποστάσεως παρουσίαση μέσα από το YouΤube κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Η νεαρή ηθοποιός χάρηκε την επικράτηση πολλών γυναικών στα φετινά βραβεία, με τη Χριστίνα Μουμούρη («Ζίζοτεκ») να καταγάγει σπάνια νίκη στην κατηγορία της φωτογραφίας, τη Ρηνιώ Δραγασάκη («Cosmic Candy») να αναδεικνύεται κορυφαία πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτις, τη Μαριάννα Οικονόμου («Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες») να έχει το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς και την Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη να επικρατεί στις μικρού μήκους με τον ονειρικό «Ηλεκτρικό κύκνο».

Και κάπου εδώ υπάρχει μια προφανής… παραφωνία – και δίχως αυτό να μειώνει σε τίποτα την πολύ καλή δουλειά της Κοτζαμάνη. Ομως, μετά τον Χρυσό Διόνυσο που δεν κέρδισε στο Φεστιβάλ Δράμας, η βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα(!) στις Κάννες «Απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς» του Βασίλη Κεκάτου φαίνεται πως δεν ήταν αρκετή ούτε για την ελληνική ακαδημία… Εκείνοι που όντως νίκησαν πάντως θα παραλάβουν τα βραβεία τους με τη γιορτή που τους αξίζει, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, όπως μας διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της ΕΑΚ Γιώργος Τσεμπερόπουλος.

Γενικότερα αυτό που κρατάμε από τη φετινή εγχώρια «σοδειά» του σινεμά –και καθρεφτίζεται στις βραβεύσεις της– είναι πως ήταν καλύτερη από τις προηγούμενες. Εστω και δειλά, κάποιες παραγωγές καταφέρνουν να συγκεντρώσουν, με τη συνδρομή και του ΕΚΟΜΕ, περισσότερα χρήματα και να βγάλουν έτσι πιο «πλούσιο» αποτέλεσμα. Επιπλέον, μια καινούργια γενιά Ελλήνων δημιουργών έρχεται να συνεχίσει δυναμικά τις επιτυχίες της περασμένης δεκαετίας στα διεθνή φεστιβάλ, παρά τις δυσκολίες που προμηνύει η νέα κρίση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή