ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Ψηφιακή τέχνη και ερωτικά τρίγωνα

04basike

Παιχνίδια ζευγαριών ★★½
ΚΟΜΕΝΤΙ (2019)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ασαγιάς
Ερμηνείες: Ζιλιέτ Μπινός,
Γκιγιόμ Κανέ, Βενσάν Μακενέ

Μια ρομαντική κομεντί από τη Γαλλία εγκαινιάζει τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο στα σινεμά, με τα ζευγάρια να μπαίνουν (φαινομενικά) στο επίκεντρο: Ο εκδότης βιβλίων Αλέν (Γκιγιόμ Κανέ) αρνείται να εκδώσει το τελευταίο πόνημα του παλιού του φίλου Λεονάρ, επειδή το βρίσκει χυδαίο και προσβλητικό για τις γυναίκες. Δεν γνωρίζει, βέβαια, πως η σύζυγός του, Σελίνα (Ζιλιέτ Μπινός), είναι ερωμένη του Λεονάρ και το βιβλίο είναι σε μεγάλο βαθμό εμπνευσμένο από τη σχέση τους. Ταυτόχρονα ο Αλέν προσλαμβάνει τη νεαρή Λόρε, ώστε να βοηθήσει τις εκδόσεις να περάσουν στην ψηφιακή εποχή, και… κοιμάται μαζί της.

Ο Γάλλος Ολιβιέ Ασαγιάς δημιουργεί μια σειρά από πικάντικα ερωτικά τρίγωνα, ωστόσο ο πραγματικός στόχος του είναι να μιλήσει για την τέχνη και τους τρόπους με τους οποίους αυτή μετασχηματίζεται στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Μέσα από διαδοχικά «ντιμπέιτ» των πρωταγωνιστών, παρακολουθούμε τη συζήτηση να ανάβει πάνω στα βιβλία, στη μουσική, στον κινηματογράφο, αλλά και στην πολιτική και τη δημόσια εικόνα, όπως αυτή φιλτράρεται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Αλέν προσπαθεί να οδηγήσει τον εκδοτικό οίκο σε μια νέα εποχή με e-books και εφαρμογές, δίχως να είναι καν ο ίδιος σίγουρος εάν αυτό είναι το σωστό. Η Σελίνα, που είναι ηθοποιός, πρωταγωνιστεί σε μια τηλεοπτική σειρά δράσης, ενώ τα όνειρά της είναι μάλλον πολύ διαφορετικά. Και ο Λεονάρ είναι ένας παλιομοδίτης, τυπικά εγωκεντρικός συγγραφέας, ο οποίος δυσκολεύεται να κατανοήσει γιατί κάποιοι άνθρωποι θεωρούν τα γραπτά του επαναλαμβανόμενα και μισογυνικά. Ολα αυτά έχουν ομολογουμένως αρκετό ενδιαφέρον, ωστόσο καλύπτονται από ένα πέπλο επιτήδευσης, το οποίο δεν μας αφήνει να δούμε βαθύτερα. Επιπλέον, οι αναφορές είναι τόσο πολλές και σε διαφορετικά πεδία, ώστε δίνεται η εντύπωση μιας προσπάθειας να καλυφθούν τα πάντα, μέσα στην περιορισμένη διάρκεια μιας –έστω σοβαρής– κομεντί.

Οι Αταίριαστοι
Σκηνοθεσία: Λουντοβίκ Κολμπό-Ζουστίν
Ερμηνείες: Ντάνι Μπουν, Φιλίπ Κατερίν, Σοφί Βερμπέκ
Δίδυμο της συμφοράς

Ο μόνιμος πρωταγωνιστής πολλών γαλλικών κωμωδιών, Ντάνι Μπουν, γίνεται εδώ τρόφιμος… ψυχιατρείου, όχι όμως για πολύ. Ο Λεό Μιλάν (Ντάνι Μπουν), γνωστός και ως το «Λιοντάρι», ισχυρίζεται ότι είναι μυστικός πράκτορας και ζητεί τη βοήθεια του ψυχιάτρου Ρομέν (Φιλίπ Κατερίν), ώστε να το σκάσει από το ίδρυμα και μαζί να εντοπίσουν την κοπέλα του που αγνοείται. Ο Ρομέν ωστόσο διατηρεί τις αμφιβολίες του, μιας και υποπτεύεται πως ο Λεό δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένας μεγάλος, παθολογικός ψεύτης. Οι δύο αταίριαστοι άνδρες θα μπλέξουν σε μια κωμική περιπέτεια, με αρκετές ανατροπές και μπόλικη –μεταφορική και κυριολεκτική– τρέλα.

Φύγαμε
Σκηνοθεσία: Νταν Σκάνλον
Ακούγονται: Τομ Χόλαντ, Κρις Πρατ, Οκτάβια Σπένσερ
Ξωτικά εν δράσει

Αλλη μία ταινία που προλάβαμε να δούμε μόνο για λίγο πριν από την καραντίνα. Πρωταγωνίστριά της είναι η Ελένα, μια γυναίκα η οποία ακούει ανήμπορη από το τηλέφωνο τον εξάχρονο γιο της, καθώς αυτός πέφτει θύμα απαγωγής και εξαφανίζεται για πάντα. Δέκα χρόνια μετά, εκείνη ζει πια στη γαλλική ακτή, στο παραλιακό θέρετρο όπου χάθηκαν τα ίχνη του παιδιού της, όταν την προσοχή της τραβάει ένας έφηβος, που του μοιάζει πολύ. Ο νεαρός, ο οποίος βρίσκεται εκεί διακοπές με την οικογένειά του, αναπτύσσει μια πολύ ιδιαίτερη φιλία με την Ελένα, φέρνοντας στην επιφάνεια τις τραυματικές αναμνήσεις και ταράζοντας την τωρινή ζωή της.

Εξαφανισμένος
Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σορογκόγιεν
Ερμηνείες: Μάρτα Νιέτο, Ζιλ Ποριέ, Αν Κοσινί
Τραυματικές αναμνήσεις

Αλλη μία ταινία που προλάβαμε να δούμε μόνο για λίγο πριν από την καραντίνα. Πρωταγωνίστριά της είναι η Ελένα, μια γυναίκα η οποία ακούει ανήμπορη από το τηλέφωνο τον εξάχρονο γιο της, καθώς αυτός πέφτει θύμα απαγωγής και εξαφανίζεται για πάντα. Δέκα χρόνια μετά, εκείνη ζει πια στη γαλλική ακτή, στο παραλιακό θέρετρο όπου χάθηκαν τα ίχνη του παιδιού της, όταν την προσοχή της τραβάει ένας έφηβος, που του μοιάζει πολύ. Ο νεαρός, ο οποίος βρίσκεται εκεί διακοπές με την οικογένειά του, αναπτύσσει μια πολύ ιδιαίτερη φιλία με την Ελένα, φέρνοντας στην επιφάνεια τις τραυματικές αναμνήσεις και ταράζοντας την τωρινή ζωή της.

Εμείς…
Το πρώτο σινεμά τύπου drive-in στο κέντρο της Αθήνας είναι γεγονός και ξεκινάει τη λειτουργία του από αύριο στον λόφο του Λυκαβηττού. Από τις 5 μέχρι τις 30 Ιουνίου, το Cinema Alive υπόσχεται να μετατρέψει τον λόφο σε σημείο συνάντησης για σινεφίλ, μουσικόφιλους, παρέες και οικογένειες, με καθημερινή λειτουργία από τις 7 μ.μ. Η αρχή θα γίνει με μια φιέστα για την πανσέληνο, ενώ η συνέχεια θα δοθεί το Σαββατοκύριακο με διπλές προβολές του θρυλικού «Grease» (8.30 μ.μ.) αλλά και των οσκαρικών «Παρασίτων» (11 μ.μ.). Στις υπηρεσίες του καινούργιου drive-in περιλαμβάνονται και κοκτέιλ, σνακ και γλυκά, ενώ διευκρινίζεται πως έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας κατά της COVID-19.

…και οι άλλοι
Μια απολαυστική συνέντευξη έδωσε στο αμερικανικό Variety ο Σάιμον Πεγκ, εκ των πρωταγωνιστών του καινούργιου «Mission Impossible», το οποίο, όπως και άλλες παραγωγές, έμεινε στη μέση λόγω πανδημίας. Ο Βρετανός κωμικός αποκάλυψε πως τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν εκ νέου τον Σεπτέμβριο, αρχίζοντας από τις εξωτερικές σκηνές (για ευνόητους λόγους), ενώ αστειεύθηκε λέγοντας πως «θα έχει πλάκα να δούμε πώς θα γυριστούν όλες αυτές οι σκηνές μάχης με 1,5 μέτρο απόσταση». Η συγκεκριμένη παραγωγή πάντως θεωρείται από πολλούς το μεγάλο «πείραμα» της βιομηχανίας, όσον αφορά τη δημιουργία τεραστίων διαστάσεων μπλοκμπάστερ στη νέα εποχή.