Ενοχο μυστικό στην ειδυλλιακή Καλιφόρνια των ’50s

Ενοχο μυστικό στην ειδυλλιακή Καλιφόρνια των ’50s

Σασπένς σε μια ηλιόλουστη δυστοπία

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μην ανησυχείς αγάπη μου ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Ολίβια Γουάιλντ
Ερμηνείες: Φλόρενς Πιου, Χάρι Στάιλς, Ολίβια Γουάιλντ

Το φιλμ της Ολίβια Γουάιλντ σχολιάζει τα συστήματα ελέγχου που οι εύπορες κοινωνίες συχνά κρύβουν επιμελώς κάτω από μια επιφάνεια αφθονίας.

 

Μετά το διασκεδαστικό «Book-smart», η Ολίβια Γουάιλντ συνεχίζει τη σκηνοθετική πορεία της, επιλέγοντας αυτή τη φορά να βουτήξει σε πιο βαθιά νερά, από άποψη θέματος αλλά και βεληνεκούς της ταινίας της. Πρωταγωνιστές εδώ είναι η Αλις (Φλόρενς Πιου) και ο Τζακ (Χάρι Στάιλς), ένα νέο ζευγάρι που μετακομίζει σε μια ειδυλλιακή κλειστή κοινότητα, κάπου στην Καλιφόρνια της δεκαετίας του 1950.

Οπως και οι υπόλοιποι κάτοικοι, ο Τζακ εργάζεται σε ένα πειραματικό, άκρως απόρρητο πρότζεκτ, το οποίο αφήνεται να εννοηθεί πως έχει να κάνει με την εθνική ασφάλεια· την ίδια ώρα, οι γυναίκες της κοινότητας περνούν τον χρόνο τους κάπου ανάμεσα στο νοικοκυριό και στα κοκτέιλ που καταναλώνουν αφειδώς. Ολα αυτά μέχρι που η Αλις θα αντιληφθεί πως κάτι πολύ σκοτεινό κρύβεται πίσω από τη φαινομενικά άψογη κοινότητα και θα βαλθεί να το φέρει στο φως.

Το φιλμ της Γουάιλντ θα μπορούσε να είναι και ένα από τα (καλά) επεισόδια του τηλεοπτικού «Black Mirror», με τον τρόπο που χτίζει την αναπόφευκτη δυστοπία του. Η τελευταία είναι βέβαια επικαλυμμένη με ένα τρομερά ηλιόλουστο, πολύχρωμο και λαμπερό περιτύλιγμα, το οποίο αιχμαλωτίζει εξαρχής το βλέμμα του θεατή. Η φωτογραφία είναι πράγματι εντυπωσιακή, όπως και τα προσεγμένα σκηνικά, τα βίντατζ ρούχα και τα αυτοκίνητα εποχής. Από την άλλη, η κίνηση της κάμερας, διαρκής και από διάφορες γωνίες, είναι μάλλον υπερβολική και ανά στιγμές μοιάζει απλώς επιτηδευμένη.

Για να επιστρέψουμε όμως στα θέματα, είναι φανερό πως αυτά έχουν αρχικά να κάνουν με τα συστήματα ελέγχου που οι εύπορες κοινωνίες συχνά κρύβουν επιμελώς κάτω από μια επιφάνεια αφθονίας. Ενα από αυτά, καθώς μιλάμε και για τα ’50s, έχει φυσικά να κάνει και με τη θέση της γυναίκας, ζήτημα που προφανώς σχολιάζεται και τονίζεται εδώ με κάθε τρόπο, τουλάχιστον μέχρι το σημείο που το φιλμ αρχίζει πια και αποκτά ξεκάθαρες διαστάσεις θρίλερ. Από εκεί και έπειτα τα πράγματα γίνονται μάλλον και περισσότερο προβλέψιμα για τον υποψιασμένο θεατή.

Λόγος, τέλος, πρέπει να γίνει και για το πρωταγωνιστικό δίδυμο. Η συνεχώς ανερχόμενη Φλόρενς Πιου («Μεσοκαλόκαιρο») τα καταφέρνει και εδώ πολύ καλά στον ρόλο της Αλις, μιας νεαρής γυναίκας που βρίσκει το θάρρος να γκρεμίσει (κυριολεκτικά) τον παράδεισο, ενώ θετική είναι η παρουσία και του ποπ σταρ Χάρι Στάιλς, ο οποίος ανακαλεί, εμφανισιακά, εικόνες κινηματογραφικών αστέρων του παρελθόντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή