Παναραβικό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στο «Μ. Κακογιάννης»

Παναραβικό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στο «Μ. Κακογιάννης»

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κρύος Ιανουάριος» («Cold January») του Romany Sa’ ad από την Αίγυπτο: Μια φτωχή μητέρα πουλάει σημαίες κατά τη διάρκεια της Αιγυπτιακής επανάστασης για να μπορέσει να αγοράσει μια πόρτα να προστατεύσει τα παιδιά της από το κρύο του Ιανουαρίου. «Κενό» («Void»): Η κωμική περιπέτεια ενός νεαρού άντρα που προσπαθεί να γεμίσει το κενό σε έναν άδειο τοίχο του Jasim Al Nofaly από το Κουβέιτ. «Το τραγούδι του Γιουσέφ» («Yousef’s Song») του Λίβυου ράπερ Yousef Ramadan, ο οποίος μιλάει για την ανάγκη του για ελευθερία που τον εμπνέει να τραγουδάει ραπ και για τους λόγους που διαμαρτύρονται οι κάτοικοι της Λιβύης.

Οι ταινίες που προβάλλονται στο φετινό Αραβικό Πανόραμα Ταινιών Μικρού Μήκους που ξεκίνησε χθες στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και ολοκληρώνεται αύριο το βράδυ είναι μόνο ένα μέρος του 4ου Φεστιβάλ Εναλλακτικής Μουσικής και Τέχνης από τη Μέση Ανατολή που διοργανώνει στην Αθήνα ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Οι Λαοί της Μικράς Ασίας».

Τις ίδιες μέρες με τις προβολές στο Ιδρυμα Κακογιάννη στο Micraasia στον Κεραμεικό (Κωνσταντινουπόλεως 70) πραγματοποιούνται παράλληλες εκδηλώσεις. Στον ισόγειο χώρο παρουσιάζονται εικαστικές εκθέσεις με διαφορετικά θέματα (φωτογραφία, πολιτικό σκετς, digital art, δημιουργίες ανακύκλωσης, κοσμήματος και embroidery art). Επίσης θα γίνουν και κάποιες προβολές άλλων ταινιών, οι οποίες δεν θα προβληθούν στο Ιδρυμα Κακογιάννης (ο χώρος θα είναι ανοιχτός από τις 2 το μεσημέρι έως τις 12 τα μεσάνυχτα). Η γνωριμία όσων ενδιαφέρονται με τον πολιτισμό της Μέσης Ανατολής συνεχίζεται απόψε και αύριο το βράδυ (από τις 10.30 μ.μ.) στην όμορφη ταράτσα του Micraasia με μουσική από την εναλλακτική σκηνή της Μέσης Ανατολής (επιμέλεια των Ομάρ Φαούρι και Δημήτρη Αποστολόπουλου), μπουφέ με αραβομεσογειακές γεύσεις και συζητήσεις με τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες. Η είσοδος ελεύθερη! Συγκεκριμένα δύο σκηνοθέτες η Shahad Ameen από τη Σαουδική Αραβία, o Faisal Al Duwaisan από το Κουβέιτ και η παραγωγός Nadia Ahmad επίσης από το Κουβέιτ βρίσκονται στην Αθήνα για να παρευρεθούν στις εκδηλώσεις και όποιος το επιθυμεί θα μπορεί να μιλήσει μαζί τους.

Οι ταινίες

Ο κύριος όμως κορμός του φεστιβάλ είναι το Πανόραμα ταινιών στο Ιδρυμα Κακογιάννη που περιλαμβάνει μια σειρά από ενδιαφέρουσες παραγωγές, πολλές από τις οποίες έχουν βραβευθεί σε διάφορα φεστιβάλ. Απόψε στις 7 παρουσιάζεται μεταξύ άλλων η ταινία «Ιsmail» (Nora Al Sharif, Ιορδανία) που μιλάει για μια μέρα στη ζωή του Παλαιστίνιου ζωγράφου Ismail Shammout. Ο νεαρός Ισμαήλ προσπαθεί να στηρίξει την οικογένειά του που ζει από το 1948 σε ένα κέντρο κράτησης μεταναστών. Ονειρεύεται ότι θα μπορέσει μια μέρα να κάνει μαθήματα ζωγραφικής στη Ρώμη. Αλλες ταινίες που ξεχωρίζουν είναι η «Women’s Talk» (Αdnan Odeh/Samer Barkawi, Συρία), μια μαύρη κωμωδία/ντοκιμαντέρ που εκθέτει κάποιες από τις αντιλήψεις για τον ρόλο της γυναίκας στην ανδροκρατούμενη κοινωνία της Συρίας, καθώς και η ταινία «Mad of War’s» (Ali Taleb, Ιράκ) για την κατάσταση των ψυχιατρικών κλινικών στο Ιράκ. Από τις ταινίες που θα προβληθούν αύριο η ταινία «Torfa» (Majida Kabariti, Ιορδανία) περιγράφει την ιστορία μιας γυναίκας Βεδουίνου που ζει στα βουνά της Ιορδανίας με την κόρη της επιλέγοντας έναν τρόπο ζωής που εκλείπει πλέον για τους σύγχρονους Βεδουίνους.

Το γενικότερο μήνυμα είναι σαφές: ένα παναραβικό φεστιβάλ που πολεμά τις προκαταλήψεις και μεταφέρει στο ελληνικό κοινό τη σύγχρονη δημιουργία Αράβων καλλιτεχνών, κυρίως των νέων και των γυναικών δημιουργών. Δεν θα μπορούσε παρά να είναι η πιο κατάλληλη εποχή.

​ Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ. 210 3418550. Ας σημειωθεί ότι με την πρόσκληση ή το εισιτήριο από τις προβολές στο Ιδρυμα Κακογιάννη υπάρχει έκπτωση στο Micraasia από τις τιμές καταλόγου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή