Νέες ταινίες: Κώδικας αξιών vs επαγγελματικoύ ανταγωνισμού και οσκαρική ερμηνεία

Νέες ταινίες: Κώδικας αξιών vs επαγγελματικoύ ανταγωνισμού και οσκαρική ερμηνεία

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Αϊβαν Λοκ είναι οικογενειάρχης και επιτυχημένος επαγγελματίας. Ως εργοδηγός αναλαμβάνει και εκτελεί μεγάλα οικοδομικά έργα, απολαμβάνοντας τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη των συναδέλφων του. Ολα αυτά ωστόσο θα τεθούν υπό αμφισβήτηση κάποια νύχτα που ο κ. Λοκ ταξιδεύει οδικώς από τη δυτική Αγγλία προς το Λονδίνο, τηλεφωνώντας ακατάπαυστα σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει όσα σαν άμμος κυλούν μέσα από τα χέρια του. Αυτό είναι όλο. Ο φακός του Στίβεν Νάιτ παραμένει «εγκλωβισμένος» μαζί με τον πρωταγωνιστή του στο εσωτερικό της μαύρης BMW, η οποία λειτουργεί ως κιβωτός που τον μεταφέρει όμως όχι στη σωτηρία, αλλά στην καταστροφή των ονείρων του. Και αυτό γιατί, όπως μαθαίνουμε εξαρχής, στο τέρμα της διαδρομής τον περιμένει η γέννηση ενός παιδιού, καρπού της μιας και μοναδικής απιστίας του, που ομολογεί μάλιστα στη γυναίκα του από τηλεφώνου. Την ίδια ειλικρίνεια επιδεικνύει και με τη δουλειά του, την οποία προσπαθεί να διευθύνει πάλι μέσω των τηλεφωνημάτων.

Ο αξιακός κώδικας του Αϊβαν Λοκ είναι συμπαγής σαν το τσιμέντο, το υλικό της δουλειάς στην οποία είναι αφιερωμένος. Παραμελημένος ο ίδιος από τον πατέρα του, είναι αποφασισμένος να μη μεταφέρει αυτή την εμπειρία σε άλλη ψυχή και γι’ αυτό διατίθεται να ρισκάρει τα πάντα. Το μοτίβο του καλού-κακού πατέρα (αν και κάπως σχηματικό), ο αμείλικτος επαγγελματικός κόσμος που συνοδεύει τον σύγχρονο άνθρωπο, καθώς και το γενικότερο άγχος και η πίεση συμπυκνώνονται μέσα στο φιλμ, το οποίο μας κάνει σε πραγματικό σχεδόν χρόνο κοινωνούς της ψυχικής περιπέτειας αυτού του ανθρώπου.

Τίποτε από αυτά, ωστόσο, δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τον εξαιρετικό Τομ Χάρντι, που κρατά τον ένα και μοναδικό -με φυσική παρουσία- χαρακτήρα της ταινίας. Οι εκφράσεις του αισθητοποιούν την αγωνία του Λοκ, επιτυγχάνοντας παράλληλα να τη μεταφέρει στον θεατή, ο οποίος συμπάσχει καθώς οδηγείται μαζί του προς το μετέωρο φινάλε. Γνωστός για τις (επίσης επιτυχημένες) ερμηνείες «σκληρών» χαρακτήρων, όπως εκείνη του «Bronson» ή του «Warrior», ο Χάρντι αλλάζει εδώ ρεπερτόριο παραδίδοντας ένα μάθημα υποκριτικής εσωτερικότητας.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως σε αυτό συμβάλλουν και οι πολύ «παρούσες» φωνές των αόρατων συμπρωταγωνιστών του (μέσα από τα τηλεφωνήματα), όμως, κακά τα ψέματα, όλη η ταινία είναι στημένη πάνω του. Αν και η Ακαδημία συνήθως αγνοεί στις οσκαρικές υποψηφιότητες ηθοποιούς από ταινίες κάπως «εκτός σεζόν», θα έπρεπε ίσως αυτήν τη φορά να κάνει μία εξαίρεση.

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Τρια παιδιά περνούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους στο γαλλικό Νότο στο σπίτι του παππού τους τον οποίο έχουν να δουν χρόνια. Ο χρόνος που θα περάσουν μαζί θα αποδειχτεί πολύτιμος για όλους. Με τον Ζαν Ρενό.

ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Περιπετειώδης κομεντί στην οποία ένα μεσήλικο ζευγάρι προσπαθεί να ξεσκεπάσει τον απατεώνα που ευθύνεται για την απώλεια των αποταμιεύσεών του. 

ΗΡΑΚΛΗΣ

Χαβαλετζίδικη μεταφορά του κομικς του Στιβ Μουρ με τον Ντουέιν Τζόνσον στο ρόλο του ημίθεου ήρωα να μοιράζει γροθιές και να επιδεικνύει τους τεράστιους μύες του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή