ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Ρόκο Γκρανάτα, τα νεανικά χρόνια και ο έρωτας για τη «Marina»

nees-tainies-roko-gkranata-ta-neanika-chronia-kai-o-erotas-gia-ti-marina-2037583

Μarina **½

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Σκηνοθεσία: Στιν Κόνινξ
Ερμηνείες: Ματέο Σιμόνι, Κριστιάν Καμπάνια, Λουίτζι Λο Κάσιο

Το «Marina» ξεκινά την αφήγησή του εν έτει 1948 σε κάποιο χωριό της ορεινής Καλαβρίας, όπου μερικοί άνδρες ετοιμάζονται να φύγουν για το Βέλγιο προκειμένου να δουλέψουν στα εκεί ορυχεία. Ενας από αυτούς είναι και ο πατέρας του δεκάχρονου τότε Ρόκο Γκρανάτα, ο οποίος αναζητά ένα καλύτερο μέλλον για τον ίδιο και την οικογένειά του. Σύντομα, και τα υπόλοιπα μέλη θα ακολουθήσουν και θα εγκατασταθούν μόνιμα στον γκρίζο Βορρά, μακριά από την ηλιόλουστη πατρίδα τους.

Από εκεί και πέρα παρακολουθούμε την πορεία των νεανικών χρόνων του Ρόκο και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο νέο περιβάλλον με την καχυποψία των ντόπιων και την αυστηρότητα του πατέρα του. Βλέπουμε επίσης τη γνωριμία του με τον έρωτα αλλά και το εξίσου μεγάλο πάθος που τρέφει για τη μουσική.

Το φιλμ του Στιν Κόνινξ, που βασίζεται στα αληθινά γεγονότα και τις αναμνήσεις του μεγάλου Ιταλού συνθέτη και τραγουδιστή Ρόκο Γκρανάτα, εξελίσσεται γραμμικά ως τυπική βιογραφία και παράλληλα ταινία ενηλικίωσης. Η απόδοση της εποχής είναι αρκούντως πειστική, με την -έστω και κάπως σχηματική- παρουσίαση των κοινωνικών συνθηκών να αποτελεί το πιο ενδιαφέρον ίσως κομμάτι της ταινίας. Πολύ γνωστή και στον δικό μας λαό, η ιστορία της μετανάστευσης των εργατών κατά τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 περνά εδώ μέσα από τα μάτια του νεαρού Ρόκο και αισθητοποιείται κυρίως στη φιγούρα του πατέρα του (άριστα ερμηνευμένο από τον Λουίτζι Λο Κάσιο), ενός από εκείνους τους ανθρώπους που πέρασαν τη ζωή τους στις σκοτεινές στοές των μεταλλωρυχείων προκειμένου να εξασφαλίσουν κάτι καλύτερο για τα παιδιά τους.

Ασπίδα του Ρόκο κόντρα σε αυτόν τον σκληρό κόσμο είναι η μουσική. Ακόμη και χωρίς την έγκριση του πατέρα του, εκείνος βρίσκει μέσω της τέχνης του τη σπίθα αισιοδοξίας που κάθε νέος άνθρωπος χρειάζεται. Καθώς η αφήγηση βαδίζει προς το τέλος, ο ρομαντισμός και η συγκίνηση κυριαρχούν (ίσως υπέρ το δέον) τροφοδοτώντας και την έμπνευση του νοσταλγικού και διαχρονικού «Marina», το οποίο ο Ρόκο θα συνθέσει για να κερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του.

Εκτός του «Marina», αυτή την εβδομάδα κυκλοφορεί στις αίθουσες και η ισπανική κωμωδία «Ερωτας αλά Ισπανικά» που περιγράφει με κωμικό τρόπο τη ρομαντική ιστορία ενός Ανδαλουσιάνου και μιας κοπέλας από τη Χώρα των Βάσκων, με τον «παραδοσιακό» πατέρα της στη μέση. Η ταινία βρίθει από κωμικά στερεότυπα της Ιβηρικής (κάτι σαν το δικό μας δίπολο Αθήνα-Θεσσαλονίκη), ενώ τα διάφορα γκαγκ βασίζονται κατά κύριο λόγο σε εσωτερικά (ισπανικά) αστεία, γεγονός που δικαιολογεί και την εκεί τεράστια εισπρακτική επιτυχία της.

Εκτός από τις δύο επιλογές που έχω βάλει στο κείμενο της Πέμπτης, υπάρχουν ακόμα οι ταινίες:

Σουπερχόνδριος

Ο Ντάνι Μπουν(«Ο μικρός Νικόλας») επιστρέφει με μια ακόμα ανάλαφρη κωμωδία. Πρωταγωνιστής της ο Ρομαίν, ένας υποχόνδριος σαραντάρης που αναζητά τη γυναίκα της ζωής του με τη βοήθεια του φίλου και γιατρού του. Με καλές προθέσεις και αφετηρία αλλά τελείως συμβατικό τελικά και μάλλον ανέμπνευστο φιλμ παρόλο που στη Γαλλία έσπασε τα ταμεία.

Ελάτε να πάρετε τον καφέ σ' εμάς

Οι τρεις αδερφές Ταταμάντζι είναι πλούσιες κληρονόμοι και ταυτόχρονα υποψήφιες νύφες. Δελεαστική «λεία» για τον ευσυνείδητο κατά τα άλλα μεσήλικα εφοριακό υπάλληλο Παρουτζίνι, τον οποίο θα καλέσουν προκειμένου να τις βοηθήσει σε κάποια νομικά ζητήματα, κάτι που έχει ως επακόλουθο διάφορες κωμικές και περίεργες καταστάσεις. Επανακυκλοφορία της διασκεδαστικής κωμωδίας του Αλμπέρτο Λατουάντα.

Parker

Ο Πάρκερ είναι ένας κακοποιός με κώδικα τιμής: δεν κλέβει ποτέ από αυτούς που έχουν ανάγκη. Οταν όμως θα γευτεί την προδοσία των συνεργατών του θα επιστρέψει αμείλικτος για να πάρει πίσω όσα του ανήκουν. Τυπική καταιγιστική περιπέτεια με τον πάντα έτοιμο για αγριάδες Τζέισον Στείθαμ στο βασικό ρόλο και την πάντα σέξι και εκρηκτική Τζένιφερ Λόπεζ στο πλευρό του.