Νέες ταινίες: Ενας μεγάλος ρόλος ως επίλογος μιας σύντομης ζωής και καριέρας

Νέες ταινίες: Ενας μεγάλος ρόλος ως επίλογος μιας σύντομης ζωής και καριέρας

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Αντον Κορμπάιν,  στην τρίτη του ταινία μυθοπλασίας, «Ο Νο1 καταζητούμενος», μεταφέρει στην οθόνη το κατασκοπικό μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ (εκδόσεις Bell) με έναν σπουδαίο πρωταγωνιστή μπροστά από τον φακό του, τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, στον τελευταίο μεγάλο ρόλο της σύντομης ζωής του. Δεν έγινε κατορθωτό να παραστούμε στη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας, γι’ αυτό μεταφέρουμε μια γενική εικόνα για την υποδοχή που της επεφύλαξαν στο εξωτερικό. Οι κριτικές μιλούν για σπουδαίο φιλμ, πιστό στο πνεύμα του Τζον Λε Καρέ, εξαίροντας την ερμηνεία του Χόφμαν.

Ο Γερμανός Γκίντερ Μπάχμαν, κουρασμένος και μελαγχολικός πράκτορας των μυστικών υπηρεσιών, βρίσκεται στο Αμβούργο την εποχή μετά την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους. Η πόλη θεωρείται η βάση τρομοκρατών που σχεδίασαν την επίθεση, και γι’ αυτό έχει συρρεύσει πλήθος κατασκόπων. Οι Αμερικανοί, ακολουθώντας το δόγμα των Μπους και Τσένι, κινούνται στη λογική του Γκουαντάναμο: «καθαρίζουν» συνοπτικά το τοπίο ακόμη και με την παραμικρή υποψία πως κάποιος είναι τρομοκράτης. Ο Μπάχμαν, που είναι της παλιάς σχολής, αντιμετωπίζει τις κατασκοπικές υποθέσεις σαν μια παρτίδα σκάκι.

Μια μέρα φτάνει στη μουσουλμανική κοινότητα του Αμβούργου ένας Τσετσένος μετανάστης για να διεκδικήσει την περιουσία του πατέρα του, που μάλλον ήταν μπλεγμένος σε δραστηριότητες του υποκόσμου. Η CIA τον θεωρεί τρομοκράτη. Οσονούπω, στην ιστορία θα εμπλακούν μια ακτιβίστρια και ένας τραπεζίτης.

Τhe Lunchbox (** 1/2). Δραματική κομεντί του Ρίτες Μπάτρα με φόντο τη σύγχρονη Βομβάη. Καθημερινά 5.000 κούριερ οργώνουν τους δρόμους της πόλης μεταφέροντας μεταλλικά μπολ με σπιτικό φαγητό στα γραφεία των υπαλλήλων. Μια μέρα, το μπολ που στέλνει η Ιλά στον σύζυγό της, που αδιαφορεί γι’ αυτήν, μπαίνει σε λάθος διαδρομή και φτάνει στα χέρια του μοναχικού Σαατζάν. Το λάθος επαναλαμβάνεται σαν ρουτίνα αλλάζοντας την πληκτική ζωή των δύο αγνώστων. Χαμηλοί τόνοι, τρυφερότητα, καλοστημένα κάδρα και σχόλια για τη θέση της γυναίκας στην Ινδία. Γλυκόπικρη ταινία προδιαγραφών ξενόγλωσσου Οσκαρ.

«Παίζοντας με τη φωτιά» (***). Η ιδέα φαντάζει σουρεαλιστική: μια Ελληνίδα ηθοποιός και σκηνοθέτης του θεάτρου προσγειώνεται στην Καμπούλ για να διδάξει την Αντιγόνη του Σοφοκλή σε νεαρούς και νεαρές που σπουδάζουν θέατρο. Η υποκριτκή, ειδικά για τις γυναίκες, θεωρείται από τους μουλάδες ως προθάλαμος για την πορνεία. Η Αννέτα Παπαθανασίου, η οποία αναγκάστηκε να φορέσει μαντίλα για μην προκαλέσει, υπογράφει ένα ντοκιμαντέρ πετυχαίνοντας εικόνες κρυστάλλινης διαύγειας. Είναι εξαιρετική η επαφή της με τα όνειρα και τη ζοφερή πραγματικότητα ενός κόσμου, που αντιμετωπίζεται ως κόσμος τρίτης διαλογής στα σύνορα του πολιτισμένου μας κόσμου.

Προβάλλονται επίσης οι «Φύλακες του Γαλαξία» (από το κόμικ της Marvel) και το 4ο σίκουελ του χορευτικού «Step Up».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή