Νέες ταινίες: Μάτια σαν τηγανίτες, παραμύθια με μάγισσα τη Μέριλ Στριπ

Νέες ταινίες: Μάτια σαν τηγανίτες, παραμύθια με μάγισσα τη Μέριλ Στριπ

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ηχηρά ονόματα και ταινίες-πυροτεχνήματα κάνει ποδαρικό το 2015. Στο μέτωπο του πυρός βρίσκονται ο Τιμ Μπάρτον, η Αντζελίνα Τζολί και η Μέριλ Στριπ. Οι δύο πρώτοι σκηνοθετούν ισάριθμες ταινίες, η τελευταία πρωταγωνιστεί σε ένα μιούζικαλ δίπλα στην Κοκκινοσκουφίτσα, τη Σταχτοπούτα και άλλους ήρωες των παραμυθιών.

Τα «Μεγάλα μάτια» (***) είναι η δεύτερη βιογραφική ταινία που έχει υπογράψει ο Τιμ Μπάρτον έως σήμερα. Πριν από 20 χρόνια, στο «Ed Wood», είχε αποτίσει φόρο τιμής στον Εντ Γουντ, τον πιο ατάλαντο σκηνοθέτη που πέρασε από το Χόλιγουντ. Σήμερα μεταφέρει στην οθόνη την ιστορία της ζωγράφου Μάργκαρετ Κιν, που παντρεύτηκε ένα θρασύτατο απατεώνα. Η Κιν, ζωγράφος πορτρέτων παιδιών και γυναικών με ορθάνοιχτα μεγάλα μάτια σαν τηγανίτες, έπεσε θύμα εκμετάλλευσης από τον άνδρα της. Ουδέν κακόν αμιγές καλού! Η ζωγραφική της γνώρισε τεράστια επιτυχία. Η ίδια, όμως, θάφτηκε κάτω από το όνομα του πλαστογράφου Ουόλτερ Κιν, ο οποίος υπέγραφε τους πίνακές της και τους μοσχοπουλούσε. Ο Κιν δεν ήξερε πώς κρατούν το πινέλο και πώς σμίγουν τις μπογιές, ήταν όμως σούπερ σταρ στις δημόσιες σχέσεις και στο εμπόριο. Ηξερε, επίσης, ότι ο παράδεισος ανοίγει και με αντικλείδι.

Το 1958, η Μάργκαρετ, μπουχτισμένη νοικοκυρά που μόλις είχε διαλύσει τον πρώτο της γάμο, εγκαθίσταται με την κόρη της στο Σαν Φρανσίσκο αναζητώντας οξυγόνο. Τις Κυριακές έβγαζε πενταροδεκάρες ζωγραφίζοντας πορτρέτα περαστικών στις πλατείες. Εκεί θα γνωρίσει τον «ζωγράφο» Ουόλτερ Κιν, μποέμ με σπουδές ζωγραφικής στο Παρίσι. Ο ψεύτης Ουόλτερ, ο οποίος στην πραγματικότητα ήταν άσημος κτηματομεσίτης, εκμεταλλεύεται την αγωνία της Μάργκαρετ, που κινδύνευε να χάσει την κηδεμονία της κόρης της, και βρίσκει μόνιμη στέγη στο ατελιέ της. Μετά τον γάμο, εκμεταλλευόμενος μια «παρεξήγηση» στο μπαρ ενός Ιταλού μαφιόζου, αρχίζει να πλασάρει τα έργα της ως δικά του. Ενας ξερόλας κοσμικογράφος σε τοπική εφημερίδα συμβάλλει καθοριστικά στο να γίνει διάσημος. Στην πρώτη μεγάλη έκθεσή του, στη δική του γκαλερί, ο Ουόλτερ μοιράζει χαμόγελα ενώ η Μάργκαρετ σερβίρει μαρτίνι.

Το 1965 η Κιν μήνυσε τον Κιν για απάτη. Στο δικαστήριο της εξωτικής Χονολουλού κατάφερε να αναγνωριστεί ως «μητέρα» των εκατοντάδων παιδιών της.

Ο Μπάρτον ενδιαφέρεται ελάχιστα για το σκάνδαλο, τον απασχολεί πιο πολύ ο καλλιτέχνης, που, αθώος σαν παιδί, πέφτει διαρκώς σε δίνες τις οποίες προκαλούν απατεώνες, έμποροι, άσχετοι δημοσιογράφοι και εμπαθείς τεχνοκριτικοί. Εξαιρετική η ατμόσφαιρα, η ταινία όμως φαντάζει σαν χάρτινη βαρκούλα σε λεκάνη με νερό. Περνάς καλά, τίποτα περισσότερο.

Σε αληθινή ιστορία βασίζεται και ο «Αλύγιστος» (** 1/2) της Αντζελίνα Τζολί. Το σενάριο των αδελφών Ιθαν και Τζόελ Κοέν είναι από το ομότιτλο βιβλίο της Λόρα Χίλενμπραντ (εκδόσεις Bell) γύρω από τη ζωή του αθλητή και βετεράνου πολέμου Λούι Ζαμπερίνι, αλλά και την οδύσσειά του στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ιαπωνέζων. Κλασικότροπη αφήγηση, αλλά και μπόλικη φλυαρία.

Στα «Μυστικά του δάσους» (**) η Ντίσνεϊ εμπιστεύτηκε τον Ρομπ Μάρσαλ για ένα μιούζικαλ με διάσημους ήρωες των παραμυθιών φτιαγμένο με θραύσματα από τις πασίγνωστες ιστορίες τους. Δεσπόζει η Μέριλ Στριπ ως κακιά μάγισσα. Ολόκληρη η ταινία ζυγίζει όσο ένα τραγούδι της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή