Νέες ταινίες: Επιθετικό βλέμμα από τον Καναδά και νορβηγική ζυγαριά ακριβείας

Νέες ταινίες: Επιθετικό βλέμμα από τον Καναδά και νορβηγική ζυγαριά ακριβείας

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Ξαβιέ Ντολάν, από το γαλλόφωνο Κεμπέκ, είναι το τρομερό παιδί του καναδικού κινηματογράφου. Στα 19 του εμφανίστηκε στις Κάννες με την πρώτη του ταινία, το «Σκότωσα τη μητέρα μου», στην οποία έχει κάνει ο ίδιος σχεδόν τα πάντα. Στα 25 του, πέρυσι, μοιράστηκε με τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ το Βραβείο της Επιτροπής του ιδίου φεστιβάλ για το «Mommy», την 5η ταινία του.

Το «Mommy» (****), μοντέρνο μελόδραμα που πιάνει τον σφυγμό των νεαρών σινεφίλ, ανεβάζει κατακόρυφα το θερμόμετρο της κινηματογραφικής μας εβδομάδας. Εχει πυρετώδη ρυθμό και ευρηματική φόρμα, αλλά και λοξές ματιές στη διαφορετικότητα, που απογειώνουν την κοινότοπη ιστορία μιας δυσλειτουργικής οικογένειας από την οποία απουσιάζει ο πατέρας. Μια μητέρα αρνείται να παραδώσει τον γιο της σε ψυχιατρική κλινική. Ο νεαρός αδυνατεί να ελέγξει τον θυμό του και τα νεύρα του, με αποτέλεσμα έντονες εκρήξεις που θέτουν σε κίνδυνο τους γύρω του.

Το «Mommy» είναι ένα ακατέργαστο διαμαντάκι από τον πληθωρικό Ντολάν. Κοφτερό φιλμ για την αγάπη και τον θυμό, που, όταν σμίγουν, η σπίθα από την προστριβή προκαλεί αναίτιο μίσος. Ο μικρός ήρωάς του, υπερευαίσθητος και ταυτόχρονα σκληρός σαν αντράκι, αναζητάει την ταυτότητά του βγάζοντας από το συρτάρι τις σκονισμένες φωτογραφίες του πατέρα του από το ευτυχισμένο οικογενειακό παρελθόν. Tο «Mommy» είναι μια απρόβλεπτα ώριμη παραλλαγή του «Σκότωσα τη μητέρα μου».

Τα νορβηγικά «1001 γραμμάρια» (***) είναι ένα ανάλαφρο δράμα για το ειδικό βάρος της ανθρώπινης ζωής. Μια νεαρή επιστήμονας, προσφάτως χωρισμένη, έχει αφιερώσει τη ζωή της, όπως και ο πατέρας της, στη διατήρηση των ιδανικών συνθηκών φύλαξης του πρότυπου χιλιογράμμου της Νορβηγίας. Ο θάνατος του πατέρα της θα βάλει την ίδια σε μια αόρατη ζυγαριά. Η ακρίβεια και η λιτότητα της σκηνοθεσίας του Μπεντ Χάμερ είναι το παν.

Η «Γυναίκα από χρυσό» (*) του Σάιμον Κέρτις βασίζεται σε αληθινή ιστορία. H Μαρία Αλτμαν, Αυστριακή εβραϊκής καταγωγής που ζει στις ΗΠΑ, ξεκινάει δικαστικό αγώνα για να ανακτήσει οικογενειακά κειμήλια κλεμμένα από τους ναζί. Ανάμεσά τους είναι και ο διάσημος πίνακας του Κλιμτ «Πορτρέτο της Αντέλε Μπλοχ-Μπάουερ Ι». Με την Ελεν Μίρεν και τον Ράιαν Ρέινολντς. Προβάλλεται και η καρτουνίστικη περιπέτεια «Εκδικητές: η εποχή του Ultron» του Τζος Γουέντον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή